משתמש:Just6wiki/סתם אחד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Just6wiki.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Just6wiki.



שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קופות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

Just6wiki/סתם אחד
מוזיקה David Buckley
תקציב $16 million[1]

סתם אחד הוא סרט מתח פעולה אמריקאי משנת 2021 בבימויו של איליה נישולר ונכתב על ידי דרק קולסטאד. הסרט מככב בוב אודנקירק, קוני נילסן, אלכסיי סרבריאקוב, RZA, מייקל איירונסייד, קולין סלמון, ואת כריסטופר לויד, ועוקב בן אדם שעוזר אישה צעירה באוטובוס להיות מוטרד על ידי כנופיה של בריונים, רק כדי להיות המטרה של אדון סמים נקמני. אודנקירק ודייוויד לייטש הם בין מפיקי הסרט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האץ 'מנסל הוא אדם רגיל לכאורה; יש לו שני ילדים עם אשתו בקה ויש לו עבודה בלתי ראויה לציון כעובדי משרד בחברת ייצור המתכות של חותנו אדי. השעמום של חייו טוחן עליו אט אט.

לילה אחד פורצים לביתו גבר ואישה חמושים, ובנו בלייק מתמודד עם אחד מהם. האץ 'אינו שואל להתערב ומאפשר לגנבים לעזוב. האירוע גורם לכולם לחשוב שהוא כישלון. האץ 'יוצר קשר עם אחיו למחצה הארי ברדיו מוסתר במשרדו ומסביר שהוא התאפק בגלל שהפורצים היו מיואשים, מפוחדים ומשתמשים באקדח פרוק.

מאוחר יותר באותו היום, בתו, סמי, מבקשת עזרה במציאת צמיד החתול החסר שלה, ותוהה אם הגנבים לקחו אותו. בלי לומר מילה, הוא הולך לראות את אביו הקשיש דייוויד ולווה את תג ה- FBI הישן שלו ואת האקדח כדי לאתר את הפורצים. הוא מוצא את דירתם ומאיים עליהם, אך כאשר הוא מגלה את תינוקם החולה, הוא עוזב, מתוסכל ורגוע אשמה. האוטובוס שהוא לוקח הביתה נעצר לפתע על ידי חבורת בריונים והץ 'מוציא את תסכולו בכך שהוא מכה אותם בפראות בתואנה להגן על אישה צעירה. בבית הוא מבין שהוא לא מתקשר באופן פעיל עם משפחתו והוא נשאב מההערכה העצמית המחודשת שלו להתחבר אליהם מחדש.

לאחר מכן הארי שולח אותו לראות אדם המכונה "הספר", המספק להאץ 'מידע על אחד מקורבנותיו: הוא אחיו הצעיר של יוליאן קוזנצוב, אדון הפשע הרוסי הידוע לשמצה. כנקמה, שולח יוליאן צוות בראשות יד ימינו פאבל לתפוס את האץ 'בבית. עם זאת, האץ 'מסתיר את משפחתו והורג את רוב התוקפים לפני שפאבל מתנכל אליו. כשהוא מוצא מטף בתא המטען של מכונית בה הוא נעול, האץ 'משתמש בה כדי להתרסק על המכונית והרג את כולם. ואז הוא שולח את משפחתו לביטחון לפני שהצית את ביתו כדי להשמיד כל ראיה.

לאחר מכן מוסבר כי האץ 'היה "מבקר" לשעבר, מתנקש המועסק על ידי סוכנויות הביון כדי להרוג אנשים שנחשבו בלתי ניתנים למגע. לאחר שהניח לאחד ממטרותיו לצאת לחופשי, האץ 'מצא אותו כעבור שנה, מתוקן ומתגורר בשמחה עם משפחתו החדשה. הוא חפץ בחיים הדומים לו, והחליט לפרוש בניגוד לרצונם של הממונים עליו וייתכן שתיקן יתר על המידה את אישיותו כך שתתאים לחייו החדשים כאיש משפחה.

לאחר שקנה ​​את החברה של אדי עם מטבע של מטילי זהב, האץ 'שורף את כספי אובשק שיוליאן הגן על ההמון. יוליאן רודף בכעס אחר האץ 'למפעל עם אנשיו, שם מופיעים דייוויד והארי כדי לסייע בחיסול הגנגסטרים באמצעות מגוון כלי נשק ומלכודות קטלניות שהציב האץ'. הם הורגים את כל החמושים עד שנותר רק יוליאן. מתוך תחמושת, האץ 'מאשים אותו במכרה של קליימור המחובר למגן חסין כדורים ומפוצץ אותו והורג את יוליאן. לאחר שהבטיח שאביו ואחיו יברחו, הואץ 'נעצר רק כדי להשתחרר במהירות ללא הגשת אישומים.

שלושה חודשים לאחר מכן, בעת רכישת בית חדש עם בקה, האץ 'מקבל שיחה המציעה כי שירותיו עדיין נדרשים. בסצנת זיכויים אמצעיים, הארי ודוד מוצגים כשהם נוהגים למקום שלא פורסם ברכב מלא מלא אקדחים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בוב אודנקירק בתפקיד האץ '"אף אחד" מנסל, מתנקש ממשלתי לשעבר של ה- CIA
  • קוני נילסן בתפקיד רבקה "בקה" מנסל, אשתו המצליחה של האץ '
  • אלכסיי סרבריאקוב בתפקיד יוליאן קוזנצוב, בוס אספסוף רוסי השומר על אובשק, שמתמקד בהוט ומשפחתו
  • RZA בתפקיד הארי מנסל, אחיו למחצה של האץ '
  • כריסטופר לויד בתפקיד דייוויד מנסל, אביו של האץ ' וסוכן FBI בדימוס
  • גייג מונרו בתפקיד בלייק מנסל, בנו המתבגר של האץ '
  • פייזלי קדוראת בתפקיד סמי מנסל, בתו של האץ '
  • מייקל איירונסייד בתפקיד אדי וויליאמס, חותנו והבוס של האץ '
  • בילי מקללן בתפקיד צ'רלי וויליאמס, בנו של אדי וגיסו של האץ '
  • קולין סלמון בתפקיד הברבר, העוסק בממשל לשעבר של האץ '
  • אראיה מנגשה בתפקיד פאבל, חייל מאפיה רוסי המועסק ביוליאן
  • אלכסנדר פאל בתפקיד טדי קוזנצוב, אחיו הצעיר של יוליאן
  • JP Manoux בתפקיד דארן, פקיד מושחת בפנטגון
  • דניאל ברנהרדט בתפקיד אוטובוס גון.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2018 פורסם כי בוב אודנקירק הצטרף לצוות השחקנים, כאשר איליה נישולר ביים מתוך תסריט מאת דרק קולסטאד. אודנקירק שימש גם כמפיק בסרט, לצד דייוויד לייטש. קולסטאד משמש כמפיק בכיר, יחד עם מארק ס 'פישר, אנני מרטר וטובי מגווייר . STX בידור אמור להפיץ את הסרט. באפריל 2019 רכשה Universal Pictures זכויות הפצה לסרט מ- STX. בחודש אוקטובר 2019, קוני נילסן ו כריסטופר לויד הצטרפה לקאסט של הסרט.

הצילום הראשי החל בלוס אנג'לס בספטמבר 2019. ההפקה חודשה בוויניפג, קנדה, באוקטובר 2019. הצילומים נמשכו 34 יום

שחרר [ ערוך את המקור ][עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור, אף אחד לא אמור היה להשתחרר בתיאטרון בארצות הברית ב־14 באוגוסט 2020 על ידי Universal Pictures. לאחר שתוכנן שוב ושוב עקב מגפת ה- COVID-19, הסרט שוחרר בסופו של דבר בבתי הקולנוע ב־26 במרץ 2021 לפני שפורסם דיגיטלית באמצעות סרטון וידאו לפי דרישה פרימיום על 15 באפריל 2021.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל -12 ביוני 2021, אף אחד לא הכניס 26.1 מיליון דולר בארצות הברית ובקנדה, ו -33.3 מיליון דולר בשטחים אחרים, בסכום כולל של 59.5 מיליון דולר ברחבי העולם, לעומת תקציב ייצור של 16 מיליון דולר.

שבוע לפני יציאתו לארצות הברית, וראייטי העריך שהסרט יכניס כ -5 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, לעומת הופעת הבכורה בכ -15 מיליון דולר בשוק שלפני COVID. הסרט הרוויח 2.5 מיליון דולר ביום הראשון שלו, והמשיך בהופעת בכורה ל -6.7 מיליון דולר, ועמד בראש הקופות. 62% מהקהל היה גברים, כאשר 56% היו מתחת לגיל 35. הסרט צנח ב -56% ל -3 מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו, וסיים במקום השלישי.

תגובה קריטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבר הביקורות Rotten Tomatoes מדווח כי 84% מתוך 250 המבקרים העניקו לסרט ביקורת חיובית, עם דירוג ממוצע של 7.5 / 10. בקונצנזוס מבקרי האתר נכתב: " אף אחד לא פורץ שום דרך חדשה לז'אנר, אבל המותחן האלים הזה מבחינה חזותית מתנפץ, מתנפץ והורס דברים רבים אחרים - כל זאת תוך הוכחה שלבוב אודנקירק יש את מה שנדרש כדי להיות כוכב פעולה. " ב- Metacritic, הסרט זוכה לציון ממוצע משוקלל של 64 מתוך 100 בהתבסס על 43 מבקרים, דבר המצביע על "ביקורות חיוביות בדרך כלל". הקהל שנחקר על ידי CinemaScore העניק לסרט את הציון הממוצע "A–" בסולם A + ו- F, בעוד PostTrak.דיווחו כי 83% מחברי הקהל העניקו לו ציון חיובי, כאשר 69% אמרו שהם בהחלט ימליצו עליו.

ג'ון דפור, כתב הוליווד, שיבח את "האלימות האבסורדית המהנה" של הסרט וכתב: "כשהוא לוקח את עצמו הרבה פחות ברצינותמהסדרה Taken ומקודמותיה, מדובר במילוי משאלות פשוט מגוחך כמו כל אחד מהם אבל מהנה יותר מרובם . " ריצ'רד Roeper של שיקגו סאן טיימס נתן לסרט 3 מתוך 4 כוכבים, כותב: "רוב מרשים של כל הוא Odenkirk, שנראה ונשמע דבר כמו כוכב פעולה עד הזמן של זה עבור ואץ להפוך לכוכב פעולה, ואנחנו לגמרי מאמינים שהבחור הבלתי מרשים הזה, הרגיל, בדרך כלל מתון, כקדחת זעם רועמת שיכולה לקחת את הקנקן התה הזה לשם ולהרוג אותך איתו. "

עתיד [ עריכת מקור ][עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש מרץ 2021, דרק Kolstad הצהיר כי קיים פוטנציאל מוצלב בין ג'ון וויק הזכיינית ואת סתם אחד למרות שנעשים על ידי יוניברסל Lionsgate. זה ייעשה באופן קטן ועדין, בהפניית ביצי פסחא, לא כזכיינות או יקום קולנועי. מאוחר יותר באותו חודש התייחס הבמאי איליה נישולר למצב ההצלבה הפוטנציאלי וציין שאותם צוותים יצירתיים ואולפנים יצרו את הסרטים בהתאמה.

קטגוריה:סרטי אולפני יוניברסל קטגוריה:סרטים שיציאתם נדחתה בעקבות מגפת הקורונה קטגוריה:סרטים על משפחות קטגוריה:סרטי קומדיה שחורה אמריקאיים קטגוריה:סרטים אמריקאיים קטגוריה:סרטי 2021 קטגוריה:סרטים באנגלית

  1. ^ שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; לא נכתב טקסט עבור הערות השוליים בשם Rubin-Mar21