לדלג לתוכן

משתמש:Kerenavnery1/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Kerenavnery1.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Kerenavnery1.

אן רטרפורד תרזה אן רתרפורד (2 בנובמבר, 1917 - 11 ביוני, 2012), הידועה בשם אן רתרפורד, היה שחקנית קנדית-אמריקנית בסרטים, ברדיו ובטלוויזיה. הייתה לה קריירה ארוכה אשר מורכבת מכיכוב ושותפות כיכוב בסרטים, משחק בפולי בנדיקטוס במהלך שנות ה30 וה40 של המאה העשרים, וכאנדי הארדי, אחותו של סקרלט אוהרה בסרט חלף עם הרוח (1939). ביוגרפיה רקע רתרפורד נולדה בוונקובר, לג'ון רתרפורד, טנור אופראי לשעבר, ולוסיל מנספילד, שחקנית הסרט האילם. רתרפורד הייתה עדיין תינוקת, כאשר עברה המשפחה לסן פרנסיסקו. זמן קצר לאחר מכן, הוריה נפרדו, ולוסיל מנספילד עברה ללוס אנג'לס עם אן רתרפורד ואחותה יהודית.

בזמן שהחליקה הביתה על סקטים מבית הספר התיכון בהוליווד, רתרפורד עצרה בכמה אולפני רדיו כדי להקשיב לזמרים מופיעים. לאחר שבוקרה יום אחד על ידי המורה שלה לאנגלית לגבי עבודתה בהיסטוריה, רתרפורד החליטה להופיע בה. הילדה זייפה היסטורית משחק ויישומים לעבודה בתחנת הרדיו KFAC. חודש לאחר מכן, לרתרפורד היה חלק ב"דרמת רדיו".

רתרפורד הייתה נשואה פעמיים. ב31 בדצמבר, 1942 היא נישאה לדוד מאי השני, נכדו של מייסד חנויות הכלבו של חברה מאי; לבני הזוג נולדה ילדה, גלוריה מאי, בשנת 1943. ב- 6 ביוני 1953, רתרפורד ומאי התגרשו בבית במשפט חוארז, מקסיקו. ב- 7 באוקטובר 1953, בעיר ניו יורק, רתרפורד נישאה לשחקן / מפיק ויליאם דוזיאר, היוצר של סדרת הטלוויזיה באטמן (1966-1968). דוזיאר מת בסנטה מוניקה בשל שבץ מוחי ב -23 באפריל, 1991. קריירת סרטים בשנת 1935, רטרפורד החלה את הקריירה הקולנועית ההוליוודית שלה, כאשר כיכבה בתפקיד ראשי בסרטו הדרמטי של ג'ואן אובריאן - "ליידי וואטרפרונט" עבור חברת התקליטים "מאנקוט תצלומים", ולימים גם בשביל "תמונות רפובליקה". זמן מועט לאחר מכן, רטרפורד פרסמה עצמה כגברת מובילה בסרטים פופולריים מערביים ב"רפובליקה", וכיכבה עם שחקנים כגון ג'ין אוטרי וג'ון ויין.

בשנת 1937, רתרפורד עזבה את הרפובליקה וחתמה על חוזה לסרט עם אולפני מטרו-גולדווין-מאייר, ב- MGM. רטרפורד הופיע כרוח של העבר בחג המולד, בסרט הנושא את השם "מזמור לחג המולד" (1938) וב"לידיה בנט - גאווה ודעה קדומה" (1940), וכל זאת בין שלל תפקידים אחרים.