משתמש:Keshetanan/קרן ארבל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קרן ארבל (נולדה ב 27 לינואר 1976). לומדת מתרגלת וחיה את הדרך הבודהיסטית החל משנת 1997. כתבה עבודת דוקטורט על התיאוריה של המדיטציה בבודהיזם המוקדם. מלמדת פילוסופיה ופסיכולוגיה בודהיסטית באוניברסיטת תל אביב, מנחה מפגשי לימוד ותרגול של מדיטציה בודהיסטית (ויפסנא/מיינדפולנס) במסגרות שונות ומתרגמת כתבים בודהיסטיים משפת הפּאלי לעברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הבודהיזם פגשה כהגות פילוסופית ודרך חיים בשנת 1997 במהלך לימודי לתואר ראשון בחוג ללימודי מזרח אסיה של אוניברסיטת תל אביב (במקביל למדתי בחוג לפילוסופיה יהודית). את מדיטציית הויפסנא התחלתי לתרגל בחופשת הקיץ הראשונה מלימודי באוניברסיטה. את שאר חופשות הקיץ של התואר הראשון העברתי בדהרמסלה שבהודו, שם ישבתי ושירתתי בקורסי מדיטציית ויפסנא על פי שיטתו של ס.נ. גואנקה ובלימודי פילוסופיה בודהיסטית בספרייה הטיבטית. משנת 2000 למדה ותרגלה עם מורים רבים נוספים במסורת התהרוואדה והמהאיאנה בארץ ובעולם, במסגרת ריטריטים ותקופות התבודדות ארוכות בשתיקה.

בין לבין, עשתה תואר שני במרכז ללימודי בודהיזם של אוניברסיטת בריסטול שבאנגליה, ודוקטורט באוניברסיטת תל אביב. במהלך לימודי הדוקטורט ביליתי לסירוגין בישראל ובמקומות שונים בעולם לטובת לימוד פאלי ובודהיזם עם מורים שונים. שהתה כמה חודשים באוניברסיטת ייל שבארה"ב במסגרת מלגת פולברייט, בפונה שבהודו ובאוניברסיטת פרדינייה שבסרי לנקה. סיימה קורס מדריכי טיולים של "המרכז ללימודים גיאוגרפיים" והדרכתי טיולים למזרח.

גרה בתל אביב, מנחה מפגשי לימוד ותרגול של הדרך הבודהיסטית בעמותת תובנה, פסיכודהרמה ובמסגרות נוספות, ומלמדת פילוסופיה ופסיכולוגיה בודהיסטית באוניברסיטת תל אביב.

תרגולה האישי כולל, תרגול מדיטטיבי אינטנסיבי בשתיקה והתבודדות, מהווה בסיס ללימוד החכמה הבודהיסטית, ויישום חכמה זו בחיי היומיום. אני רואה את התרגול המדיטטיבי בשתיקה, ואת לימוד הטקסטים הבודהיסטיים, כמרכיבים משלימים ותומכים. השילוב בין שיניהם מאפשר לנו להבין את מקור האי נחת והסבל בחיינו, ומעמיק את הבהירות הפנימית, החופש, השמחה והסיפוק.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עריכה מדעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רופרט גתין
  • אסף פדרמן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]