לדלג לתוכן

משתמש:Koala Pie/טנק טילים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טנק ה-IT-1 הסובייטי, במוזיאון הטנקים בקובינקה

טנק טילים הוא רכב קרבי משוריין אשר ממלט את תפקיד טנק המערכה, אך חמוש רק בטילים מונחים. כמה מדינות התנסו באבטיפוסים מסוג זה, ובמיוחד ברית המועצות בתקופת כהונתו של ניקיטה חרושצ'וב (לדוגמה אובייקט 167, אובייקט 137MI, אובייקט 155MI), אך רק טנק היגואר 2 ממערב גרמניה וטנק ה-IT-1 הסובייטי נכנסו לשירות, כאשר השני נכנס לשירות מוגבל.

המונח לפעמים משומש באופן יותר חופשי בהתייחסות לטנקים קונבנציונלים אשר מסוגלים לשגר טילים מונחים נגד טנקים בתור תמיכה לחימוש העיקרי בזמן ירי לטווח רחוק מאוד. דוגמאות לכך הם האבטיפוס האמריקאי-גרמני MBT-70, ה-M551 "שרידן" האמריקאי וה-AMX-13 הצרפתי, ובנוסף לכך כמה טנקים סובייטים כמו ה-T-64, T-72, T-80, T-84 וה-T-90. נראה כי כמה טנקים מסוג T-55 אשר משרתים כרגע בצבא פרו גם מחומשים בטילים המחוברים לצריח הטנק.

גרסת הנדסה פולנית של טנק המערכה T-55A הסובייטי גם הייתה מצויידת עם טילי PW-LWD. עם זאת מערכות אלה שימשו כאמצעי פינוי ולא כנשק התקפי.

בשנות ה-30 של המאה ה-20, ניבתה ברעת המועצות את ה-RBT-5. דגם זה הוא למעשה טנק BT-7 החמוש בשני טילי TT "טנק טורפדו" במשקל 250 ק"ג כל אחד. הטילים לא היו מונחים ונמצאו משני צידי הצריח. במלחמת העולם השנייה היה שימוש גם במשגר הרקטות  BM-8-24, אשר היה מבוסס על תובת T-60. רכבים אלו השתמשו בטילים לא מונחים ולכן הגדרתם הנכונה היא ארטילריה רקטית.

[[קטגוריה:משחיתי טנקים]]