לדלג לתוכן

משתמש:Kobybiller/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלכה בילר בית הכרם

מלכה בילר ז"ל ( 1921-1991 )

מלכה הייתה בת למשפחת שלאין שהיא המשפחה הראשונה שנכנסה לגור בשכונת בית הכרם עם הקמתה (1922). אביה עו"ד שמואל שלאין ז"ל היה יו"ר ועד השכונה[1] שהוקמה עבור מורים פקידים וסופרים ("שכונת המופ"סים") ובתקופת כהונתו הוקם בית הועד ברחוב החלוץ. ילדותה וחייה היו בשכונת בית הכרם, וכאשר התאלמנה מבעלה יוסף ז"ל, התפטרה מעבודתה בכנסת השקיעה את כל מרצה ומאודה למען השכונה.

מספר מבצעים שיזמה הטביעו את חותמם על השכונה ופרצו גם מעבר לה.

• הפיכת "בית הועד" הישן למקום מפגש ומקום שוקק חיים לאחר שנים רבות של הזנחה היה פרויקט בו השתתפה ויצקה בו תוכן ורתמה לצורך ביצועו את ותיקי השכונה.

• הקמה הפעלת מאגר של מתנדבים מתושבי השכונה ליצירת קשר עם קשישים גלמודים בשיתוף פעולה יומי עם רופאי קופת חולים. מודל זה אומץ ומופעל גם היום במקומות רבים בארץ.

• הפעלת חוג קבוע לשירה בציבור במתנ"ס השכונתי לתושבי השכונה.

• ייסדה בשנות ה 80' את מועדון “עונג שבת” במתנ”ס, לטובת פעילות לאוכלוסייה המבוגרת בשכונה. מועדון זה הפך ברבות הימים ל ”מרכז המקיף לקשיש” בבית הועד.

• בשנת 1988 קיבלה תעודת הוקרה מטעם משרד העבודה והרווחה על מסירות ותרומה לשיפור איכות חיי הזקן בחברה ובקהילה במסגרת הפרויקט “זקן למען זקן”.[2]

  1. ^ אפרים שלאין, בית הכרם מרגלית השכונות, ירושלים: בית הועד, 2019
  2. ^ kehilaledorot.bh@gmail.com, המרכז לתושבים ותיקים
מלכה בילר בית הכרם
קביעת שלט הזיכרון למלכה בילר בבית הועד בבית הכרם

מלכה בילר ז"ל ( 1921-1991 ) מלכה הייתה בת למשפחת שלאין שהיא המשפחה הראשונה שנכנסה לגור בשכונת בית הכרם עם הקמתה (1922). אביה עו"ד שמואל שלאין ז"ל היה יו"ר ועד השכונה שהוקמה עבור מורים פקידים וסופרים ("שכונת המופ"סים") ויזם את הקמת בית הועד ברחוב החלוץ. ילדותה וחייה היו בשכונת בית הכרם, וכאשר התאלמנה מבעלה יוסף ז"ל, התפטרה מעבודתה בכנסת השקיעה את כל מרצה ומאודה למען השכונה. מספר מבצעים שיזמה הטביעו את חותמם על השכונה ופרצו גם מעבר לה. • הפיכת "בית הועד" הישן למקום מפגש ומקום שוקק חיים לאחר שנים רבות של הזנחה היה פרויקט שיזמה ורתמה לצורך ביצועו את ותיקי השכונה. • הקמה הפעלת מאגר של מתנדבים מתושבי השכונה ליצירת קשר עם קשישים גלמודים בשיתוף פעולה יומי עם רופאי קופת חולים. מודל זה אומץ ומופעל גם היום במקומות רבים בארץ. • הפעלת חוג קבוע לשירה בציבור במתנ"ס השכונתי לתושבי השכונה. • ייסדה בשנות ה 80' את מועדון “עונג שבת” במתנ”ס, לטובת פעילות לאוכלוסייה המבוגרת בשכונה. מועדון זה הפך ברבות הימים ל ”מרכז המקיף לקשיש” בבית הועד. • בשנת 1988 קיבלה תעודת הוקרה מטעם משרד העבודה והרווחה על מסירות ותרומה לשיפור איכות חיי הזקן בחברה ובקהילה במסגרת הפרויקט “זקן למען זקן”.</references>

בספטמבר 2023 קבעה עירית ירושלים לוח זיכרון בבית הועד בבית הכרם להנצחת פועלה של מלכה בילר למען השכונה.