לדלג לתוכן

משתמש:LauraHmsh7

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אסלאם - Islam

פרוש המילה אסלם היא שלום, שלום בין כל העממים, בקוראן מוזכר הנביא ישו, הנביא מוחמד, אברהם ושרה, מוזכרים דברי תנך, ובבליה של הנצרות. מכיוון שהקוראן מקבל את כל שלושת הדתות.

הקוראן מספר כיצד לא לפגוע באדם ואם אתה כבר עושה זאת, היכן לפגוע בשביל שלא להרוג אותו. הרבה מאמינים שהדת מעודדת הרמת ידיים על הנשים אך זה לא בכך הדבר. נשים המוכות, הגברים בעצם, רחוקים שנות אור מהדת האמיתית ומפירושיה. כל אדם שלוקח נשמה, לוקח על עצמו מעשי ידי השם, השם לא מקבל זאת.

באסלם קיים דבר חיובי בעל ערך, כבוד וערך כלפי האישה והמשפחה, קשר משפחתי הדוק חם ומחבק. האישה באסלם נחשבת למלכה שיכולה לשבת בביתה מבלי לחשוב כיצד לפרנס את המשפחה זה הוא תפקידו של הבעל. גם בצעירותה אינה מחויבת להתפרנס אלא אם כן תרצה בזאת. במשפחה בריאה היחס לאישה מכובד ביותר גם בשפה המילולית גם התנהגותית.

הצניעות, מאמינים שהדבר מצביע על זוגיות בריאה, קשר יציב וארוך טווח. הגבר במקור כדמות האריה מוכרח לחזר, הגבר אוהב מהעיניים, האישה אוהבת מהאזניים, אמנם זה יפה כשהאישה מתלבשת חופשי ופתוח, אך מאמינים שהדבר מושך אנרגיות שליליות וחציית גבולות, כלומר אנרגיות שליליות: מושכת אנשים שליליים לחייה, בין אם הן חברות או אנשים זרים שישפיעו שלילי על חייה, בכך שיראו באישה רק כרכוש ולא יראו קודם לכל את ליבה והפנימיות. גם הנזירות בתקופת ההיסטוריה היו צנועות,כי האישה נחשבת לבעלת ערך גבוה ואדם יקר שהדבר לא ניתן לפגוע בכבודה. כבודה כלפי עצמה ואשיותה,האישה מביאה לעולם צאצאים בכך היא נחשבת לקדושה. הילדה של השם. כיום העולם המשיך להתפתח ואנשים עם הדתות השונות התערבבו, ואכן קיימים גם כיום מוסלמים שאינם שומרי המנטליות.

האדם - הגבר, שאינו הולך לפי הדת ויעז להתעלל באשתו או לקחת אותה כמובן מאליו לפי מחשבתו ורצונו האישי לקיחת האישה כרכוש, זה הוא האדם הרחוק שנות אור לכת מהדת. כמובן שקיים גם הדבר השלילי, אם לאפשר לגבר מבלי להתבונן כרגע על דתו ומגזרו,לאפשר מקום לחשוב שהאישה בעצם רכושו בעקבות המנטליות, מבלי להסבירו את הדברים במדויק. כל אדם יוכל להחליק על האמת ולקבוע מרצונו מחשבותיו שגויות.

הדת היא דבר שיקח שנים להבין לעומק.

זוגיות יחסים ילדים ואהבה באסלם: גם ביחסים עם הילדים, וגם עם הפרטנר, הילדים זקוקים לראות את דמות האם, פחות פרטים חשופים מגופה למעט צניעות הילדים יחושו בדמות האם ללא חשק נטיה לריחוק. כמובן שקיים גם הדבר חיובי כשהאמא חופשיה ומשתפת, וכשהילדים מרגישים חופשיות להגיע לספר ולשתף דברים אישיים, ולקבל הנחיה ועזרה. אך גם קיים מנוס ביחסים אלו, כשהיחסים מובילים ליתר חופשיות, כשהילדים מתחילים לראות את האם כדמות החברה לחיים, ואינה כהורה, הילדים נהיים מבולבלים פסיכולוגית ונרתעים להתבונן על ההורה החוצה גבולות, גם באיברים האינטימיים של דמות האם, כגון החזה לראיית רווחה כלפי הסביבה. הדבר נשמע שגוי אך זוהי האמת שקיימת גם, לכן עדיפות הצניעות באסלם לרווחת המשפחה.

זוגיות היחסים והאהבה: כשהאישה מתלבשת פתוח אמנם זה יפה ומושך את העין, עקבים קרסוליים שיער וזרועות, איברים שעימם אפשר לגנדר את הגוף בעזרת תכשיטים וכגון, המושכים את העין, הכל נראה בולט ויפה, אך מכיוון שהדבר מושך את העין לנשים נשואות למשל, בעולם החופשי החילוני והרחב, יש פתגם שקיים "האישה בונה , האישה הורסת " אישה בשניה יכולה להרוס משפחה וללכת, ומצד הגבר שיקח החלטה המון שנים. הנשים מרגישות כשהן מושכות את העין את האהדה הערכה והיחס מגברים האחרים בזמן שהאישה בעצם נשואה, היחסים עם הבעל נהיים פחות מושכים, פחות חסר משהו, חסר ניצוץ אולי חסר אהבה הערכה, מכיוון שעם הזמן אנשים מתרגלים אחד לשני, והיחסים נהיים יותר רגועים ופחות ספונטניים פחות ריגושים, פחות משיכה פיזית חזקה. וכולי.. כי בעצם אף אדם לא מושלם, ועם הזמן אנשים מתרגלים אחד לשני ומתחילה לגדול אהבה וזוגיות יותר לעומק, אנשים בעצם נהיים החברים הכי טובים ונאמנים אחד לשני. מהמקום הזה אפשר רק לצמוח או לנבול. לאישה לוקח המון זמן לטפח ובשניה אחת להרוס. מה שלגבר יקח שנים לבנות ולחשוב שנים אם לעזוב. מה שבעצם קורה כשהאישה יכולה להתלבש פתוח, היא מתחילה למשוך את העין, למשוך כלפיה יחס, מגברים זרים ובכך תמשוך משיכה, המשיכה עלולה לפגוש בבגידה בבעלה. הרס שנים של זוגיות. כיום אנשים אינם יודעים להעריך את האהבה היכן שקיימת החופשיות יתר הרחבה, קיים מה שאינו הולך מחליפים ומשנים, מחפשים שינויים ואתגרים חדשים, הריגושים בנו שולטים ולא האהבה עצמה בעצם, מכיוון שכך עדיפות הצניעות לאישה באסלם. קיים כאן דבר חיובי.


ההגבלות לגבר באסלם: לגבר באסלם אסור קשר עם ידידות, הדבר נובע משני הדברים, הדבר הראשון שהערך המשפחתי בעלת חשיבות עליונה, הגבר מגיל צעיר מוכרח להתרגל שאינו לקיים קשר עם ידידות בכך יקל עליו להתרחק כשיהפוך לבעל, נאמנותו וחשיבות רגישתו של אישתו תהפוך לעליונה. לקיום זוגיות בריאה ללא כאב וקנאה.

והדבר האחר הוא זה שיש הפרדה בין נשים לגברים מגיל הנעורים, בכך שלא תתקיים משיכה ושכיבה לפני הנישואין, הדבר מועיל בכך שליבן של הנערות אינו יישבר. באסלם האישה יקרת ערך שאסור לפגוע.


רצח על רקע משפחתי: אמנם חשיבות הכבוד באסלם למשפחה ולאישה, היא עליונה, אך הדבר לא מצדיק מעשי רצח לא חשוב מהסיבה שקרתה. האנשים שלוקחים על עצמם מעשי ידי השם רחוקים שנות אור לכת מהדת. מי שרוצח על כבוד המשפחה הם האנשים שלקחו את הדת והפכו אותה לפי מחשבותם השגויות. מכיוון שגם בתנך מצויין, "אל תעשה לחבריך מה ששנוא עליך " וקימיים אנשים שחוטאים ומבקשים סליחות ביום הכיפורים, שום דת כלשהי לא משתייכת לחטאם של אנשים שפועלים לפי מחשבותיהם השגויות.


הנשים ונישואין: אסורה לגבר עבורו האפשרות להתחתן כמה פעמים כפי שמדובר, האישה הראשונה חייבת להסכים לו על כך שיוכל להתחתן גם בפעם השניה, אם האישה אינה מסכימה הגבר לא יוכל להתחתן, אם גבר לא מקבל את הסכמת אשתו להתחתן בפעם השניה אסורה עליו האפשרות להתחתן, ואם מצליח דרך השייח לעשות זאת מאחורי גבה של אשתו, מוכרח להעניק למענה גירושין וסכום כספי הגירושין שהוחלט מגבר כלפי האישה לפי הסכם נישואיהם.

לאחר הגירושין חייב האב להשאיר בית לאישה והילדים חיים עם דמות האם, הילדות עד גיל קבלת הווסת, לאחר מכן עוברות לבית האב, ללמידת המנטליות והתפילות.

אם האישה בוחרת להתחתן לפני גילם המעבר של הילדות, הילדות יחיו תחת קורת גגו של האב, הדבר בכך מכיוון שאדם אחר לא יתפוס את תחליף האב. בכך שלאב לא תהיה האפשרות להימלט ממחויבות כלפי ילדיו. באסלם למשפחה יש חשיבות ערך גבוהה.


למשל הנערה מתחילה משנת השלוש עשר לחייה לפעמים מוקדם או מאוחר עם קבלת הווסת. לענוד חיג'אב (כיסוי ראש) בכך שתצליח להתרגל עם השנים למנטליות, מותרת עבורה הזכות עדיין להתלבש פתוח ואף להעלות תמונות לרשתות החברתיות ללא הכיסוי ראש ועם זרועות וקרסוליים פתוחות, מכיוון שעדיין קטנה ואם איש אינו יודע מלבד משפחתה מתי קבלת הווסת הכל נחשב לנהוג ובסדר.


באסלם לא מחתנים נערות בכפייה, נערה בוחרת עם מי להתחתן, אם אינה מסכימה אסור לחתן בכח, בעבר הרחוק אולי היה נהוג כך מכיוון שהמוסלמים קיבלו את הקוראן והדת מאוחר, לפני הוחלטו לאנשים החלטותיהם על סמך מחשבותיהם ודעותיהם האישיים. אך כיום העולם יותר התפתח ונהיה מודרני, משפחה נורמטיבית לא תסכים לכך, גם שכיום קיים חוק נוקשה לגבי הדבר. ומכיוון שגם הדת נוגד לדבר לחלוטין. הנערה יכולה לשלול אפשרות להתחתן. יש כפייה עיקרית אחת שהיא מנוס גם בעצם, כשקיימת כפייה דתית, הכפייה היחידה כיום בעצם. כשאכן כופים על הבן אדם לשמור את הדת, חופש הבחירה לחיות חיים חילוניים היא לא פשוטה, אך אפשרית. האדם יוכל להמיר את דתו אך הדבר יקח בהרבה תסכולים מצד המשפחה, מכיוון שלמשל, אם לקחת נערה יהודיה שתרצה להמיר את דתה, התנך גם לא מסכים, ואם לקחת נערה יהודיה דתייה שתרצה להתחתן עם נוצרי יאמרו על הנער שהוא גוי, האנשים המאמינים ושומרי הדת והמנטליות, יהיה עימם המון תסכולים להלחם כנגד הניגודים מצד המשפחה. אך באסלם גם הנערה הערביה יכולה להתחתן עם נער יהודי, נוצרי אם יסכים להתאסלם, מכיוון שהדבר תלוי במשפחתה שומרי הדת והמנהגים בדורותיהם. כל אדם שהתחיל ממקומו ההיסטורי ירצה להעבירו האלה לצאצאיו.


אירוסין באסלם: הנער והנערה מתארסים החל מגיל שמונה עשר שנים, מתארסים שנה מגיעים לבקר בבתיהם אחד של השני עם הסביבה המשפחתית, משאירים אותם יחד לחדר לשוחח תוך כדי ששמים עליהם עין שלא יבצעו קיום יחסיים אינטימיים לפני החתונה, אם הנער פתאום יחליט לבטל את הנישואין שלא יפגע ברגשותיה של הנערה, וכך משוחחים מדברים גם בקשר טלפוני מכירים אחד את השניה, וכך חולפת להם שנה, לאחר השנה מתחתנים, באפשרותם קיימת האפשרות להתארס מגיל 16 ולהתחתן בגיל ה18 שנים לחייהם.