משתמש:Lior moss/טכנאי מערכות הנעה מרכבה סימן 2, 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טנק המרכבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרכבה(מרכבה (טנק)) היא סדרה של טנקי מערכה ישראליים המהווה את עמוד השדרה של חיל השריון הישראלי המיוצר על ידי אנשי חיל הטכנולוגיה והאחזקה בשילוב תעשיות אזרחיות. טנקי מרכבה סימן 2 ו-3 מרכיבים את עיקר הכוח הלוחם בחיל השריון בסדיר ובמילואים. לאורך השנים נעשו בטנקים אלו שינויים ושיפורים שונים שמקנים להם יכולת עבירות ואש משופרת. מערכות ההנעה בטנק כוללות את מערכות המנוע, הממסרת, התובה והמזקו"ם.

תפקידים במערך הנפרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. בגדוד: ביצוע טיפול אחזקתי ושמירה על כשירות מבצעית של מערך הרק"ם בגדוד. האחזקה כוללת שגרת טיפולים שוטפת וביצוע איתור ותיקון תקלות במכללי ההנעה. חייל אשר ישרת בחט"פ (חוליה טכנית פלוגתית) זכאי להשלמת רובאי 03 וקבלת תעודת לוחם לאחר שירות של שנה ושמונה חודשים בגדוד.

2. בסדנה: ביצוע טיפולים קבועים ויזומים לרק"ם הכוללים בדיקות וכיוונים, הסרה והתקנת מכללים, ביצוע איתור ותיקון תקלות.

הקרוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

משך הקורס הוא כחמישה שבועות בבה"ד 20 בעיר הבהדים(עיר הבה"דים). בקורס לומדים חומר תאורטי על מרכבה סימן 2 ו-3 כמו כן מתנסים בעבודה מעשית על הכלי ולמדים לבצע טיפולי דרג ב' שונים באופן מעשי. השיעורים התיאורתיים מועברים בכיתות ממוזגות מול מחשבים והשיעורים המעשיים מתבצעים בסדנאות חדישות.

תכני הלימוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. מבוא: תפקיד, מיקום, מבנה, עקרון פעולה של מערכות/מכללי התובה הבאים: דלק, סיכה, אוויר, מערכות ממסרת (מערכת שמן ושליטה).

2. הסרה והתקנה של מכללים בתובה ובחט"כ (חטיבת כוח).

3. שימוש בספרות טכנית, קטלוג חלקי חילוף וכלי עבודה יעודיים.

המשך השירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחר כשנה יחזו החיילים לקורס 09 בבה"ד 20 שם יעמיקו את הידע התיאורתי והמעשי שלהם. כמו כן יעמיקו בנושאים נוספים כגון: נשק וצריח, בקרת אש, מערכות חשמל, מערכות חט"כ.