משתמש:Lior moss/טכנאי מערכות הנעה נמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הנמ"ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנמ"ר(נגמ"ש מרכבה)(נגמ"ש מרכבה) הוא נגמ"ש כבד וממוגן עבור לוחמי חיל הרגלים (חי"ר). הנמר בנוי על בסיס טכנולוגיות של פרויקט המרכבה. הנמר תוכנן מלכתחילה ככלי רכב קרבי לחי"ר, שמצטיין בתכונות של מיגון ועבירות, והוא החלוץ במשפחה של כלי רק"ם כבדים, המתוכננים לשמש את חטיבות צה"ל בשדה הקרב המשולב. כמו כן, הוא יכול לשמש ככלי מסייע ליחידות שריון בהובלת תחמושת ואספקה ביחד עם הטנקים. הנמר מיועד לשאת 3 אנשי צוות ו-8 לוחמים. חימוש הנמר כולל עמדת נשק נשלטת עם מקלע כבד. הנגמ"ש מצוי בתהליך קליטה בצבא ההגנה לישראל.

תפקידים במערך הנפרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. בגדוד / בית ספר לחי"ר: ביצוע טיפולי אחזקה ושמירה על כשירות ומבצעיות הנמר. האחזקה כוללת טיפולים שוטפים למערכות הייעודיות בנמר וביצוע איתור ותיקון תקלות.

2. בסדנה: ביצוע טיפולים יזומים וקבועים לנמרים שמגיעים לסדנה, בבדיקות וכיונונים, איתור ותיקון תקלות, הסרה והתקנה של מכלולים/רכיבים.

הקורס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

משך הקורס הוא כשישה שבועות בבה"ד 20 בעיר הבהדים. בקורס לומדים חומר תיאורטי על נגמ"ש מרכבה כמו כן מתנסים בעבודה מעשית על הכלי ולמדים לבצע טיפולי דרג ב' שונים באופן מעשי. השיעורים התיאורתיים מועברים בכיתות ממוזגות מול מחשבים והשיעורים המעשיים מתבצעים בסדנאות חדישות. חשוב לצ יין כי הקורס מיועד בעדיפות לבוגרי לימודים על-תיכוניים (י"ג/י"ד) בתחומי המכונות.

תכני לימוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. רקע תאורטי: מיקום, מבנה, עקרון פעולה, הוראות בטיחות ורכיבים במערכת.

2. תפעול מערכת והבנת התהליכים הפנימיים במערכות השונות.

3. מערכות המנוע: הסרה והתקנת מכללים, ביצוע טיפולים ברמת טיפול חודשי.

4. מערכות הממסרת ושליטה: ביצוע טיפולים ברמת טיפול חודשי.

5. מערכת המזקו"ם: הסרה והתקנת מכללים, ביצוע טיפולים ברמת טיפול חודשי.

6. מערכות התובה: הסרה והתקנת מכללים, ביצוע טיפולים ברמת טיפול חודשי.

המשך השירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר כשנה יחזו החיילים לקורס 09 בבה"ד 20 שם יעמיקו את הידע התיאורתי והמעשי שלהם. כמו כן יעמיקו בנושאים נוספים כגון: נשק וצריח, בקרת אש, מערכות חשמל, מערכות חט"כ.