משתמש:Lunaluna27/דגנית דדו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דגנית דדו, ילידת עכו הינה זמרת ושחקנית תאטרון "הבימה", יוצאת להקת פיקוד צפון ובית הספר הגבוה למשחק "בית צבי", מופיעה בשנים האחרונות מעל במות רבות בארץ ובעולם.

דגנית נולדה בעכו בתאריך 28/12/1976, למדה בביה"ס ויצמן ולאחר מכן בביה"ס אורט דרסקי. בתקופה זו הפגינה את כישוריה האמנותים בשירה ומשחק. בשנת 1995 התגייסה לצבא שם גילו את כישוריה ומיד התקבלה ללהקת פיקוד צפון. בשנת 1997 החלה את לימודי המשחק שלה ב"בית צבי". דגנית הפגינה כישרון יוצא דופן ומיד עם סיום הלימודים בשנת 2000 קפצה היישר אל קרשי התאטרון הלאומי "הבימה", והופיעה במספר הצגות בניהם: ה"ברווזון המכוער" ו"חבילות מאמריקה". במחזמר המצליח, "מיקה שלי“ (משירי יאיר רוזנבלום). כמו כן היא מופיעה בתפקיד ראשי בשלאגר "בוסתן ספרדי" כמחליפה של גלית גיאת בתפקיד ויקטוריה היפה. דרך המחזמר הפופולרי, שרץ כבר עשר שנים, התוודעה דגנית, שמוצאה עיראקי, לשפה ולתרבות הלאדינו.

במקביל שיחקה דגנית בתאטרון הסמטה בהצגה "הערב מתפשטים". ולאחר מכן בתאטרון ילדים בהצגה "יסוריו של דרקון מאוהב". הופעות רבות בטלביזיה בתכנית סוגרים שבוע - אמנון לוי. מסביב לעולם - ערוץ הילדים. מופע לזכרה של עופרה חזה – ערוץ 2. בטברנה - יוני רועה. ריח מנטה – ערוץ 33. קפה טלעד – ערוץ 2 ועוד.. בשנת 2005 הופיעה בסרט טלויזיה תיעודי על תרבות הלאדינו "אבי ורבנים אחרים". גם בתחום המוסיקה הצליחה להוציא לאור את כישוריה עם חומרים מקוריים ומוסיקת אתנית. שרה בפרויקט צ`ילאאוט עולמי ובמופע לדינו יחודי בשם"ממזרח לשמש". דגנית דדו מספרת: "אני רואה בשירה שלה שליחות, לאחד לבבות ולמלאם בשמחה" היא מופיעה בפני קהילות יהודיות בחו"ל ומביאה להם את אהבת הארץ, בשירים ישראלים וברומנסות לאדינו אהובות, כשביקרה באוקראינה לא ויתרה על קברו של רבי נחמן מאומן, דדו מופיעה בפני קהלים מגוונים ויש לה גם מופע מיוחד לנשים בלבד.

את בעלה המוסיקאי יובל קידר (הפסנתרן בלהקה) הכירה מתקופת שירותה הצבאי. יחד איתו הוציאה דיסק עם עיבודים חדשים לרומנסות האהובות. עם הולדת ילדיהם ידעו שניהם לשלב הורות באומץ וביצירתיות. הם משלבים בין כל האהבות שלהם, ממשיכים לטייל בעולם, לשיר בלאדינו (היידיש של הספרדים) ולהופיע בעולם, בעיקר בקהילות יהודיות. והילדים מצטרפים אליהם. דגנית ויובל פוגשים הרבה יהודים בניכר היא מספרת: "בכל הופעה מתעצמת בנו התחושה שעם ישראל חי, זו חוויה יוצאת דופן לשיר בפני קהל כזה. מרגש את הקהל היהודי להיפגש עם זמרים דוברי עברית. הם נשארים תמיד אחרי ההופעה ומבקשים מאיתנו לספר על הארץ, שואלים המון שאלות. ככל שעובר הזמן, אני מרגישה שאין לנו ארץ אחרת, אני משתדלת לעולם לא לבקר את המדינה, למרות שאני יודעת שלא הכול אידיאלי." דדו מעידה על עצמה כבחורה מאמינה. כשהיתה בסיור באוקראינה בעיר קטנה שנקראת צרקאסי, מרחק של 3 שעות נסיעה מאומן, לא ויתרה על הביקור. "נדנדתי לכל הצוות עוד יום קודם שאני חייבת להגיע לשם," היא מספרת. "האגדה מספרת על הרבי נחמן שהבטיח לכל מי שיבוא אליו, יקרא את התיקון הכללי וישים צדקה שהוא יציל אותו מהגיהנום. אני הגעתי לקבר שלו, קראתי את התיקון, שמתי צדקה וביקשתי ארבעה דברים והם קרו בגדול!! ברוך השם. בהופעה שלה חשוב לה לגרום להתעלות הרוח של הקהל, ולקרב אותו לעולמות עליונים, היא מופיעה בפני קהלים מגוונים וגם בפני קהל של נשים חרדיות, כשהקלידן יושב בגבו לקהל. דדו מופיעה גם בשירי ארץ ישראל (עם עמוס אטינגר) ובשירי אירוויזיון, ומקווה לחזור להופיע עם חומר מקורי שלה ושל יובל. ובכלל דגנית אינה מוכנה לוותר על אף חלום. גם המבקרים יודעים להפליג בשבחיה, יוסי חרסונסקי כתב "ללא ספק זמרת ושחקנית ליגת על, יש לה נוכחות חיות וקסם". אין ספק עוד גאווה עכואית.

www.dganitdaddo.com