משתמש:MLS ISrael

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Multiple Listing Service (בעברית: שירות רישום כפולה) או בקיצור MLS הינו שירות ממוחשב ומקוון, המאפשר שיתוף פעולה בין מתווכי נדל"ן אפילו אם הם מתחרים. השירות מאפשר למוכרים לבחור במתווך מקצועי אחד לטיפול במכירת הנכס שלהם ובו בזמן ליהנות ממבחר גדול של קונים המגיעים דרך המתווכים האחרים המנויים בשירות. באתר שירות הרישום של ה-MLS מספר רב של תוכנות המשמשות מתווכים במקרקעין וגורמי הנדל″ן אחרים המייצגים המוכרים תחת חוזה רשימה כדי לשתף מידע על נכסים עם מתווכים אחרים.

מידע על שירות MLS[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורו של ה-MLS הוא מארצות הברית. על פי המוסד האמריקני של איגוד המתווכים: בסוף מאה ה-19 תיווך נדל″ן אסף באופן קבוע במשרדי עמותות מקומיות שלהם לשתף מידע על נכסים שהם מנסים למכור. הם הסכימו לפצות מתווכים אחרים שעזרו למכור אותם הנכסים.[1] ה-MLS מבוסס על עיקרון בסיסי ייחודי זה: עזור לי למכור את המלאי שלי, אני אעזור לך למכור את שלך. זהו השירות המוביל בעולם למכירת נכסים דרך סוכני נדל″ן.

שירות ה-MLS נרחב ביותר בארצות הברית וקנדה. בקנדה, לדוגמה ה-MLS הוא שירות לאומי המשתף למעלה מן 98,000 חברים.[2] לאחרונה ה-MLS התפשט למדינות אחרות בעולם.

השירות לקונים ולמוכרים הוא חינמי, סוכנים החברים ב-MLS מציעים את השירות האיכותי ללא כל תוספת תשלום. מנויי השירות הם רק סוכני הנדל″ן מתווכים ומשרדי תיווך מורשים. נתוני הרישום מאוחסנים במסד הנתונים של שירות הרישום הוא מידע קנייני של מתווך אשר קיבל חוזה התיווך הבלעדי עם בעל הנכס העומד למכירה. בעזרת ה-MLS ניתן למצוא מנוי ולאחזר מידע על כל הנדל″ן על ידי כל המתווכים המשתתפים, וזה אחד מיתרונות הבולטים של השירות. השירות נעזר בטכנולוגיות הכי חדשניות ומתקדמות בעולם ומקנה יתרונות רבים הן לסוכני נדל″ן והן לבעלי נכסים.

יתרונות לסוכני נדל"ן[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. שירות ה-MLS מעניק לסוכן נדל"ן מקצועי כלים איכותיים לשיפור השירות ללקוחותיו ולהגדלת המכירות על ידי אמצעי חשיפת נכסים המתקדמים ביותר. השירות מעניק בסיס לשיתוף פעולה בין סוכנים של נכסים העובדים בבלעדיות.

2. המנויים בשירות ה-MLS משתפים פעולה בשיווק כל נכס בלעדי הרשום בשירות, וביכולתם להציג ללקוחותיהם את נכסי המנויים האחרים ולהיעזר בהם כדי להגיע לקונים נוספים.

3. יתרון נוסף של ה-MLS שהוכנס בשנים אחרונות הוא השירות המתקדם והאתגרי שירות מיפוי דינאמי של מידע רישום הנדל″ן. אמצעי פרסום נדל″ן שגרתיים כגון: שלטים, עיתונים, פליירים, מאגרי מידע, אתרי האינטרנט הם דרושים הוצאות גדולות, אך בהיותם בעלי חסרונות רבים לא מביאים לחשיפת הנכסים הרצויה, דבר הגורם לחוסר סיפוק מצד הלקוחות. יתר על כן מכירת הנכס מתעכבת לחודשים ארוכים ולקוח מוכרח להוזיל את נכסו. שירות המיפוי של ה-MLS חושף מידע רישום הנדל″ן מאין כמותו ויחד עם זאת מקלה על הלקוחות והציבור גישה וחיפוש הנדל″ן.

4. המנוי בשירות ה-MLS מאפשר למתווכים וסוכני הנדל″ן אחרים: השגת בלעדיות לתקופה מכובדת, מערך הפצה יעיל ללקוחות של אלפי מתווכים במאות משרדים, חשיפה מוגברת של הנכסים באמצעות מנויים אחרים, חשיפת הנכסים המקסימלית באמצעות שירות מיפוי דינמי של מידע רישום הנדל″ן, גישה ישירה וייחודית למאגר הנכסים הבלעדיים של אלפי מתווכים, ביקורי נכסים במסגרת "בית פתוח" ללא צורך בתיאום אישי, שיתוף פעולה מוסדר בין מתחרים להשגת מקסימום עסקאות.

יתרונות למוכרי נכסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. מרגע רישום הנכס במערכת ה-MLS הוא חשוף למאות משרדי התיווך ואלפי המתווכים החברים בשירות, והם פועלים בשיתוף מלא למכירת הנכס.

2. הסוכן שנבחר על ידי בעל הנכס משמש כנציג הבלעדי לצורך הטיפול במכירת הנכס כלפי סוכני נדל″ן אחרים והקונים.

3. לסוכן החבר ב-MLS יש תמונת מצב עדכנית של שוק הנדל"ן באזור עבודתו.

4. בית פתוח, כל המנויים מוזמנים לביקור מרוכז בנכס המאפשר להם לבחון את הנכס ולהציע אותו לקונים המתאימים ביותר.

5. אין עוד צורך לעבור בין משרדי תיווך שונים, שירות ה-MLS מחבר את כל סוכני הנדל″ן למאגר נכסים מרכזי כך שתהליך המכירה והקנייה הופך לפשוט וקל.

6. יתרון נוסף של ה-MLS שהוכנס בשנים האחרונות הוא השירות המתקדם והאתגרי שירות מיפוי דינאמי של מידע רישום הנדל″ן. מעתה לקונה פוטנציאלי אין צורך בחיפוש קשה אחרי נכס מתאים בעשרות עיתונים, מאגרי מידע, אתרי האינטרנט וכדומה. מעתה לקונה פוטנציאלי אין צורך לאבד את הזמן היקר בהשוואת הנכסים ומחיריהם באזור מסוים או בין האזורים, אין צורך בעמל כי כל הנכסים הרשומים בשירות ה-MLS נמצאים במאגר אחד במפה אחת אונליין, ובמספר לחיצות בלבד לכל המעוניין ניתן למצוא מגוון נכסים באזור המבוקש ובכל אזור אחר. בעזרת שירות המיפוי של ה-MLS גישה לנכסים הבלעדיים מקבלים לא רק כל תושבי האזור והמדינה אלא כל העולם, ובזה כל מתווך וסוכן הנדל″ן החבר ב-MLS מקבל חשיפת הנכסים המקסימלית מאין כמותה.

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "What is a Multiple Listing Service". נבדק ב-26 במאי 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "History of the Vancouver Real Estate Board". נבדק ב-2007-04-07.
  1. What is a Multiple Listing Service
  2. History of the Vancouver Real Estate Board