משתמש:Matanhaim197

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Stand Still[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטנד סטיל (באנגלית: Stand Still) היא להקת רוק ישראלית שהוקמה בחיפה בשנת 2011. חברי הלהקה הם עידן חנוכה (סולן וגיטריסט), ראלף הובר (מתופף), ניר שקד (גיטריסט) ושי סולומון (בסיסט). הבסיסט לשעבר יוגב פטרוב עזב את הלהקה זמן קצר לפני יציאת האלבום. אלבום הבכורה "Analog" יצא בשנת ב-1 במאי 2013 וזכה לצפיות רבות ביוטיוב ואף פרסום רב.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2010- 2011: רעיון הלהקה הראשוני והקמת הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיתוף הפעולה הראשון בין עידן וראלף היה בשנת 2010, ואת כל זה התחיל כשנפגשו באולפן אשר היה בעל איכות גבוהה של קול וביצועים. הם חיברו ביחד מלודיות מיוחדות לשירה, מילים שגורמות לך לחשוב על הסיפורים שמאחורי השיר עם חיבור של גיטרות אקוסטיות נעימות לאוזן התווספו גם גיטרות חשמליות שגרמו צלילים הרמוניים וחריצים קצביים בלתי צפויים.

התוצאה הייתה כל כך מרשימה שהם החליטו לעבוד על אלבום מלא. הסאונד שהם יצרו היה מאוד ייחודי ושונה באותו הזמן. אם מישהו שואל מה ז'אנר של המוזיקה שהם יצרו, הם מתארים אותה כמלו -גראנג'.

לאחר שקיבלו תגובות משובחות מהמאזינים החליטו להקים להקה עם החומר שאותו כתבו באולפן. באביב 2011, עידן התחיל לחפש מוזיקאים מוכשרים חדשים אשר יוסיפו קצת השראה חדשה למוזיקה. הוא יצר קשר עם ניר שקד המנגן בגיטרות חשמליות ואת יוגב פטרוב לנגן בגיטרה בס הם כבר היו מודעים לפעילותה של הלהקה בעתיד וההצלחה שלה ואז הם הפכו את ניר ויוגב לחברי להקה רשמיים בסטנד סטיל.

כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

2013: האלבום "Analog"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר העלמות לא קצרה מהאוויר חזרה הלהקה לסיבוב הופעות בברים בצפון ובמרכז ואף הופיעו על במות גדולות באירועים הומי אדם.

הלהקה הוציאה לרשת את האלבום "Analog" ב-1 במאי 2013 ומיד קיבלו מאות צפיות ושיתופים רבים ברשת הפייסבוק. האלבום נכתב ע"י עידן סולן הלהקה שיצר סיפורים פרי דמיונו המלאים ברומנטיקה, עצב והרבה השפע מהתנ"ך.

האלבום נפתח ב Masterfall. והשירה של עידן היא הדבר הראשון ששמים אליו לב, שירה גראנג'ית צרודה ומלודית, השירה שלו מאוד דומיננטית ומובילה את הקו המוזיקלי של הלהקה. הסאונד הכללי של הלהקה הוא אמצע הדרך, לא שקט.

אנחנו ממשיכים ל Lately, שיר שמתחיל בקצת יותר קצב ורעש, אבל גם הוא שיר שקט יחסית. המלודיות של הלהקה מעלות את הרצון לשמוע עוד את השיר ואף להתמכר אליו.

Across, השיר החמישי, גם הוא שיר שקט, כניסה של הרבה גיטרות אקוסטיות לפתיחה ושוב הקול המרעיד של עידן מספר לנו סיפור מוזר בין אב לבנו.

Soviet , השיר השישי באלבום הוא פנינה מוצלחת במיוחד וגם הוא יושב גם הוא על הנוסחא המנצחת של הרבה גיטרות אקוסטיות ונגינה מפוצצת במלודיות משכרות. 

השיר השביעי באלבום Saturday Night Drive, הוא מקום בו עידן לוקח את הקול שלו למחוזות קצת אחרים. בניגוד לשם השיר, שיכול לעשות לכם איזו אסוציאציה חגיגתית, הטקסט והלחן הם עצובים ואיטיים, שוב עם גיטרות אקוסטיות , דיסטורז'נים פורצים מדי פעם, נגינת בס וקולות שניים.

Ready To Soar, מתחיל להעלות את קצב האלבום, מתחיל בחשמלית ולא באקוסטי, לאט לאט אנחנו מקבלים קצת בס טוב ותופים חזקים.

Stones, השיר הלפני אחרון באלבום מתחיל בריף מטורף ומבהיר לנו שהשיר הזה שונה לגמרי מכל מה ששמענו עד כה באלבום הזה, שיר עוצמתי שנותן ביטוי טוב יותר ליכולות של כל הלהקה ועדיין לא מוריד מהעוצמות של הסולן. הגיטרות מנסרות לאורך כל השיר והתופים צוברים מהירות. השיר נשמע לא שייך לקו המוזיקלי השקט של האלבום הזה עד כה אך עדיין מראה ייחודיות באלבום.

רשימת השירים:

1. Masterful

2. Lately

3. My Favorite Haze

4. The Other One

5. Across

6. Soviet

7. Saturday Night Drive

8. Distance

9. Never

10. Ready to Soar

11. Ten Steps

12. Inevitable

13. (Stones (Over your Head

14. Waves