משתמש:Mher100

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב החסיד המפואר הרה"ח ר' אפרים איתמר הלוי הרשקוביץ זצ"ל

בירושלים נפטר הרה"ח רבי אפרים איתמר הלוי הרשקוביץ זצ"ל, מקים מוסדות ויז'ניץ בירושלים ומנהלם רבות בשנים, והוא בן 72 בפטירתו. בשנים האחרונות סבל ייסורים רבים אך המשיך בעשייתו הברוכה.

המנוח ז"ל נולד בי"ג טבת תש"ו, לאביו המקובל רבי שמעון אהרן הלוי הרשקוביץ זצ"ל.

בחייו הקים את מוסדות 'אמרי חיים' ויז'ניץ בירושלים, בהם תלמוד התורה של החסידות ברחוב חנה בירושלים. בית הספר לבנות של מוסדות ויזניץ. גני ילדים של מוסדות ויזניץ בירושלים.ישיבה קטנה וישיבה גדולה של החסידות בהר נוף. ועוד .... זאת, לצד דאגה לתקציבים. היה מקושר לאדמו"רי החסידות, ה'אמרי חיים', ה'ישועות משה' והאדמו"ר שליט"א.

היה איש יודע ספר, שחיבר ספרים וקונטרסים, והוציא לאור חמישה חומשי תורה עם פירושים וביאורים מגדולי מאורי החסידות.

אחותו היתה הרבנית הצדקנית אשת האדמו"ר רבי אלתר מלעלוב זצ"ל, ואחות נוספת היא הרבנית שולמית הפטקה, תליט"א המנהלת המיתולוגית של סמינר גור‏.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים וחתנים וצאצאים, חתנו הראשון הוא האדמו"ר מביאלא-פשיסחא מהר נוף. וחתנו השני הוא בנו של האדמו"ר מסלונים שליט"א וחתנו השלישי הוא נכדו של הרב ואזנר זצ"ל היה מחותן עם האדמו"רים מסלונים וזוועהיל.

מסע הלוויה יצא ביום ט' אלול ה'תשע"ח בשעה 18:30 בערב, מבית הלויות שמגר בירושלים, שם הספיקו חתנו הרה"צ מביאלה פרשיסחא הר נוף. ועברה דרך בית המדרש ויז'ניץ ברח' נחמיה 14, שם הספידו הרב הגאון רבי מנחם מנדל הכהן פקשר שליט"א רב קהילת חסידי ויזניץ באלעד . והרב הגאון רבי מרדכי שלמה שטיינמץ רבם של חסידי ויזניץ בהר נוף. ומשם להר המנוחות בירושלים, שם נטמן בסמוך לקבר הוריו.