משתמש:Mor&anat/מלונות אהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מלונות אהבה:

מלונות אהבה- תופעה המקובלת בעיקר במדינות אסיאתיות, הבולטת ביותר היא יפן. מלונות האהבה נועדו בעיקר למטרות יחסי מין כשהדגש הוא הדיסקרטיות והאנונימיות של הלקוחות. בניגוד למלונות רגילים, את החדרים במלונות האהבה שוכרים לרוב לפי שעה ולא ללילה. מלונות האהבה קמו כצורך לאור התרבות היפנית. הבית היפני המסורתי מכיל זוג צעיר, הורי הבעל וילדיהם. דבר זה לא מאפשר פרטיות. בנסיבות אלו, חשב היפני על מלונות האהבה אשר מטרתו הראשונית הייתה לאפשר לזוגות צעירים נשואים להתייחד. היום מלונות האהבה פותחים את שעריהם גם בפני זוגות המעוניינים לבלות יחדיו את הלילה בלבד, אך הלקוחות הבולטות במלונות אלו הן זונות. מלונות האהבה עברו שינויים עם השנים. תחילה היו החדרים פשוטים ועם הזמן הפכו לחדרים העונים על כל פנטזיה מינית, לדוגמא: כלובי סאדו- מזאו, חדרי ילדות מתוקים, תאי כלא, כיתות לימוד ובתי חולים. עיצוב החדרים מתבסס גם על תפאורת נופים מארצות רחוקות או תפאורות של אירועים מהעבר. הנוף המבוקש ביותר הינו תפאורה מהאגדות. מרבית המלונות נמצאים באזורים נפרדים ומרוחקים ממרכז העיר, על מנת לשמור על פרטיות הלקוח בהגיעו למפגש מיני, דוגמאת מרכז שיבויאה (Shibuya) בטוקיו. כמו כן עיצוב המלון גם הוא נועד לשמור על פרטיות הלקוחות, לכן כמעט שאין חלונות ובדרך כלל גם לא מסדרונות כך שהכניסה והיציאה לחדר מתבצעות ישירות אליו.

כ-35,000 מלונות אהבה שונים פזורים ברחבי יפן ומהם 5000 בטוקיו. מחיר שהייה בת שעתיים בחדר ממוצע הוא כ-30 דולר ואילו לחדר מצועצע ומאובזר יכול להגיע לעוד 100 דולר.

לעיתים הלקוח יאלץ להמתין לחדר שמתפנה, בתא המתנה מיוחד ואינטימי כיוון שהתפוסה במלון יכולה להגיע עד מאה וחמישים אחוז. המלונות מקפידים לשמור על הדיסקרטיות בכך שמצמצמים את מגע הלקוח עם צוות העובדים במלון. החדרים נבחרים ע"י מכונה אלקטרונית עליה מוצגים תמונותיהם של החדרים הפנויים. הלקוח בוחר תמונה ומקבל כרטיס לחדר. בתום השהייה הלקוח מכניס את הכרטיס למכונה הנמצאת בכניסה לחדר ומקבל את החשבון, אותו הוא משלם באמצעות המכונה האוטומטית בדומה למכונת תשלום חנייה. במרבית המלונות במידה ולא שולם החשבון הלקוח לא יוכל לצאת מן החדר. לעומתם, במלונות בהן יש מגע עם צוות העובדים, הפקיד ממוקם בצורה שאינה מאפשרת לו לראות את פני הלקוח. התשלום יכול לנוע בין 7-11 אלף יין ללילה שהם 280-440 ₪ לערך. מלון האהבה המפורסם ביותר הינו "הקיסר מגורו" הנמצא באזור מגורו שבטוקיו. המלון בנוי כמצודה מימי הביניים ומצויד בצריחים, שערים, חומות מגן ותעלות מים. במלון 62 חדרים אשר לכל חדר יש שם מיוחד כמו "תאווה ספרדית", "נדנדה איטלקית" "אנקת הנסיכה", "חדר המיטות המלכותי". בכניסה למלון מושמע קול דקיק אשר מברך את האורחים לשלו. במידה והאורחים הגיעו ברכב, עם הכניסה למלון מספר הרישוי של הרכב יכוסה על מנת לשמור על חיסיון מבקרי המלון. "בחדר המיטות המלכותי" ניתן למצוא מיטת אפריון עגולה ומסתובבת ועל התקרה ראי בעוד בחדר "המרוץ האחרון" ניתן למצוא מיטת מים ענקית בדמות מכונית פורשה. בנוסף, מחובר למיטה סימולאטור מרוץ מכוניות. ישנו חדר הבנוי בצורת דיסקוטק עם מוזיקה, אורות לייזר, מראות קריסטל בעוד שבחדר אחר אפשר למצוא אמבטיה שקופה המעוצבת כגביע שמפניה. מלונות אחרים עוצבו כאשר במקום מיטה ניתן למצוא ג'קוזי ענק, אמבטיה מעוצבת בצורת לב ואף בריכת שחיה קטנה. בנוסף, מלונות האהבה מאפשרים השכרת תחפושות ללקוחות, החל מרופא ואחות וכלה בשוטר ורמבו. בכל חדר, ימצאו מלבד מראות, בר אלכוהול, שטיחים מקיר לקיר, קרם גוף, מגבות , משחה, מברשת שיניים וכדומה, גם אמצעי מניעה גבריים, ויבראטורים חד פעמיים, טלוויזיה, פורנו ואף מצלמת וידאו למעוניינים בתיעוד. מלון אהבה מסוג שונה, הינו מלון "אלפא" הנמצא בטוקיו ומיעוד לסאדו-מזוכיסטים. חדריו של המלון מצוידים בחבלים, אזיקים, שוטים, צלבים, ווים לתלייה, תאי צינוק וכיסאות גניקולוג. לכל חדר שם יוצא דופן כמו "שוק העבדים", "חדר הרופא המטורף" ו"בית משוגעים". למלון מסוג זה ניתן להיכנס אך ורק בזוגות מחשש שלקוח יכנס לבד למטרת התאבדות. חלק ממלונות האהבה שייכים לרשתות גדולות לדוגמא: "סנט אנג'לו", "אודינס" ו"בל דה בל".


לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. שפרה הורן, "החוויה היפנית", הוצאת תל אביב : ספרית מעריב, תשנ"ג 1992

2. Shibuya Center, Tokyo" ,Roman Cybriwsky" הוצאת: American Geographical Society, 1988