משתמש:Nadavqwaszx/גיאוגרפיה כלכלית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גיאוגרפיה כלכלית הוא ענף בתחום הגיאוגרפיה העוסק בחקר ותיאור השינויים הגאוגרפיים שגורם האדם עקב פעולותיו, כגון צריכת שירותיים מסויימים, מסחר, תפוקה ואוצרות טבעיים. גיאוגרף כלכלי מסוגל להבין תופעות מסויימות או הצלחות מסויימות של עסקעות או פעולות כלכליות נוספות שעושה חברה מסויימת או אדם מסויים, וגם לשער איפה התופעה תוכל לפרוץ ואיזה קהל מיועד אליו וכך גם לדעת איפה כדי להקים חברה.

האדם בגיאוגרפיה הכלכלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיאוגרפיה הכלכלית נכללת בתחום הגיאוגרפיה האנתרופוגיאוגרפי העוסק באדם (אנתרופוס = אדם) המתארים את הצפיפות, שיעורי הגדילה והצמיחה הטבעי,תפרוסת ותוחלת חיים רלוונטית לגיאוגרפיה הכלכלית, דוגמא לאדם בגיאוגרפיה כלכלית: קצב גידול האוכלוסיה גדל בעקבות שיפור רמת התזונה (רמת התמותה קטנה כתוצאה). לפני הגיאוגרפים הכלכלים אנשים הצליחו לשער ולחזות ארועים שיתקיימו בעתיד, לדוגמא מלטוס שהיה כלכלן אנגלי שפרסם חיבור ב-1798 בו אמר שבעיקבות גידול האוכלוסיה וענף המזון שאינו מתפתח תהיה תקופה של רעב בעולם, השערה זו לא התקיימה בגלל תמותה של תינוקות אחרי תקופתו והתפתחות ענף המזון בארצות מסויימות שהתפיעו בכלל העולם.

החקלאות בגיאוגרפיה הכלכלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חקלאות הוא ענף עיקרי בחיינו, הוא מספק לנו מזון וביגוד ובעבר כ-90% מהאוכלוסיה עסקו בו וכיום כ-50%. במהלך הזמן מספר האנשים שעוסקים בענף זה הלך וירד והוא עדיין ממשיך לרדת בגלל מספר סיבות, בעבר הסיבות היו:

  • שימוש בבהמה בשביל תוספת כוח ובשביל זה צריך לספק מזון רב לבהמות, שטח וצורך בגידול.

הדף נמצא בעריכה