משתמש:Native289/ג'י איזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ג'ראלד ארל גיליום (באנגלית: Gerald Earl Gillum) (נולד ב-24 במאי 1989), שמוכר בשם הבמה שלו ג'י איזי (באנגלית: G EAZY) הוא ראפר ומפיק מוסיקלי אמריקאי. אלבומו "These Things Happen" שוחרר ב-23 ביוני, 2014, והגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד 200 (Billboard 200). אלבומו השני "When It's Dark Out", שוחרר ב-4 בדצמבר, 2015, שהציג את שירו "Me, Myself & I", הגיע לעשרייה המובילה של בילבורד הוט 100 ("Billboard Hot 100).

ילדות ונעורים

גיליום נולד בקליפורניה, לאב פרופסור לאומנות באוניברסיטת קליפורניה ולאם מורה למוזיקה. כשהיה בכיתה א', הוריו נפרדו והוא עבר לגור עם סבו וסבתו בברקלי, קליפורניה. לאחר מכן הוא עבר לצפון אוקלנד, אך עדיין המשיך ללמוד בבית הספר שבו למד קודם בברקלי. כשהיה בן 12, אמו החלה לצאת עם בת זוג בשם מליסה מילס. זו הייתה סיטואציה מבלבלת עבור גיליום, שהתקשה לעכל את השינוי בחייה של אמו. כשמליסה נהייתה בת משפחה עבורם והקרבה ביניהם התעצמה, היא החלה לסבול מדיכאון כתוצאה מלקיחת סמים לטיפול בהפרעת המאניה דיפרסיה שממנה סבלה. לאחר ארבע שנים, בגיל 16, גיליום מצא את מליסה מתה במרתף ביתם, כתוצאה ממנת יתר. הבית האחרון בשירו "Everything Will Be OK" מאלבומו "When It's Dark Out" הינו מבוסס על הטלטלה הריגשית שחווה במותה של מליסה.

קריירה 2008-2014- קריירה מוקדמת

כשהיה סטודנט באוניברסיטת לויולה בניו אורלינס, החל לעבוד כמפיק מוזיקלי וזכה להכרה בזכות היותו שותף לכוכבי היפ-הופ כמו ליל בי וקטרקס. בהמשך חבר להרכב היפ-הופ בשם "The Bay Boyz" ששיחרר מס' להיטים לעמוד ה"מייספייס" הרשמי שלהם. ב-2010 החל לצבור פופולריות כששימש כמופע החימום של אומנים כמו סנופ דוג וליל ווין. שיריו של גיליום זכו להצלחה עצומה, ובאוגוסט 2011 שיחרר את אוסף השירים "The Endless Summer Tour" באתרו הרשמי. ב-16 ביוני, 2012, הופיע ברחבי אמריקה ב-"ואנס וארפד טור" השנתי ("Vans Warped Tour"). ב-25 ביולי של אותה שנה, הכריז על סיבוב הופעות (שבהמשך הוכתר כהצלחה) יחד עם הודי אלן, השניים הופיעו יחד ברחבי אמריקה, בערים כמו פיטסבורג, סנט לואיס, קולומבוס, ניו אורלינס, אטלנטה, אוסטין ופילדלפיה. חודשיים אחר כך, ב-26 בספטמבר, שיחרר את אלבומו הראשון "Must Be Nice" אשר הגיע למקום השלישי במצעד ההיפ-הופ של ה-iTunes. ב-9 ביולי, 2013, יחד עם 2 צ'יינז, שימש כמופע הפתיחה של ליל ווין. ב-15 בינואר, 2014, הכריז על יציאת סיבוב ההופעות יחד עם טורי לנז, קייל ורוקי פרש, של האלבום "These Things Happen". הסיבוב התקיים ב-40 מוקדים שונים בארהב וקנדה מפברואר עד אפריל 2014.

2014- הווה: "When It's Dark Out" & "These Things Happen"

ב-23 ביוני, 2014, שיחרר את האלבום "These Things Happen" שהגיע לראש מצעד אלבומי הראפ ולראש מצעד ההיפ-הופ וה-R&B של הבילבורד באמריקה, מה שזיכה אותו במקום השלישי במצעד הבילבורד 200 והובילו לראש מצעד האלבומים הדיגיטליים. אלבום זה מכר כ-265 אלף עותקים. ב-21 באוקטובר, 2014, יצא לסיבוב ההופעות של " From the Bay to the Universe" שהתקיים באוסטרליה וניו זילנד. בקיץ 2015 השתתף בפסטיבלים מוסיקליים כמו "לולהפלוזה", "אלקטריק פורסט", "בונארו", "אאוטסייד לנדס" ועוד. עם נסיקת הקריירה שלו, שיתף פעולה עם המותג רייר פנת'ר בסתיו 2015 ודורג עי מגזין GQ כאחד מעשרת הגברים הכי אופנתיים בשבוע האופנה בניו יורק. אלבומו "When It's Dark Out" שוחרר ב-4 בדצמבר של אותה שנה. ב-6 בינואר, 2016, יצא לסיבוב הופעות עולמי שני, שבו הופיע יחד עם הזמרת ביבי רקסה כחלק משיתוף הפעולה ביניהם בשיר "Me' Myself & I" שהגיע למקום השביעי בבילבורד הוט 100. במאי 2016, אישר שיופיע יחד עם בריטני ספירס בשירה "Make Me..." ששוחרר ב-15 ביולי, 2016.

חיים אישיים

לאחר שסיים את לימודיו בתיכון ברקלי, עבר לניו אורלינס והחל ללמוד כלכלה, שיווק, הפקה ומנהל עסקים. בשנת 2011 סיים עם תואר BA ראשון בלימודי תעשיית המוזיקה.