לדלג לתוכן

משתמש:NirForai/ניר פוראי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ניר פוראי (1973-), הוא זמר, מחבר ומלחין ישראלי עצמאי, המתגורר בראשון לציון. הוא הוציא 2 אלבומים ו2 EP. סוג המוזיקה המרכזית שפוראי יוצר הוא רוק רך, והנושאים של רבות מיצירותיו נוגעים בעניינים אישיים, אהבה, התמודדות עם החיים ועל העולם.

החיים המוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריו של ניר התגרשו בהיותו בן שנתיים, ועד גיל 10 התגורר עם אמו. לאחר מכן התגורר עם אביו מספר שנים ולבסוף התגורר בפנימיית פרדס חנה. בגיל 19 התגייס לצה"ל, שם שירת באפסנאות ביחידת הצנחנים שלוש שנים. בתום השירות הצבאי קיבל פטור ממילואים.

תחילתו כמוזיקאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותו, פוראי לא התחבר לנגינה, ולמעשה הוריו היו אלו שהניעו אותו לנגן. אישיותו כמוזקאי התחילה בעצם כאשר היה בצבא וניגן עם חבריו. בתקופת הצבא התחיל גם לכתוב ולהלחין שירים פרי מוחו. עיקר השפעתו כמוזיקאי נבעה מזמרים ישראלים ובינלאומיים כאחד, משלמה ארצי ואביב גפן ועד החיפושיות וU2. פוראי מעולם לא למד מוזיקה באופן מקצועי; כל ההתמחות שלו במוזיקה נבעה מלמידה אוטו-דידקטית משמיעה ועיון ספרותי. ב1996 התקבל לביה"ס רימון בגיל 23, אבל החליט בסופו של דבר לא ללכת לשם, משום שרצה להישאר עם אביו.

עוד בשנת 1994 הגיש סקיצות לחברות תקליטים שונות בארץ, אבל רק בשנת 1996 קיבל תשובה "מעודדת" מרפי קריספין מחברת "הליקון", שהבטיח שישקול את הסיכוי להחתים אותו לחברה. למרות שבסופו של דבר קיבל תשובה שלילית, קריספין מסר לו עצות וטיפים שימושיים לעתיד, שמשמשות אותו עד היום. באותה השנה הייתה גם הפעם המקצועית הראשונה בה הופיע מול קהל במסגרת ערב במה פתוחה בבר "ברבי" בתל-אביב עם שיריו המקוריים והקהל קיבל אותו במחיאות כפיים רמות.

קצת לפני ששירו "איפה את" הופיע לראשונה ברדיו ב97, פוראי ביקר מספר פעמים אנשים ידועים בחברה הישראלית, כדוגמת אפרים שמיר, יובל בנאי (ששוחח איתו בטלפון מס' פעמים) ודני בסן. סדרת המפגשים האלו עזרה לו מאוד בהתפתחותו כמוזקאי. בשנת 1997, הקליט את שירו "איפה את" באולפני גל בראשון לציון, הקלטה שבה ניגן בכל הכלים שהיו בשיר, כמו גיטרת בס, הגיטרה האקוסטית והפסנתר. שירו נוגן ברדיו "88 FM", שהמשורר אהוד מנור אמר שזהו שיר שהוא אוהב ושסגנון המוזיקה של פוראי מזכיר לו את זה של אביב גפן.

המשבר האישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1998, הכיר מישהי שדרכה התחיל להתנסות בסמים קלים, אך כעבור כמה חודשים הפסיק לגמרי להשתמש בהם. חרף הזמן הקצר שלקח סמים, החוויה של צריכתם פגעה בו באופן קשה, שגרמה לו להסתכל על העולם באופן לא מציאותי ולא תקין. כעבור שנים בודדות הצליח להשתקם לגמרי מהנזקים השליליים שהסמים גרמו לו, ועד היום הוא מתחרט על לקיחתם.

המשך החיים המוזיקליים עד היום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 ניגש פוראי לחברת "במרום", ויחד עם המפיק כברה מאיר הוציא את שירו "אני חושב שאני יודע" - שיר שדיבר על החוויה הקשה שעבר בחייו, ושהושמע ב"רשת ב'" מספר פעמים. בסביבות שנות 2010 ו2011 נכנס שירו הנקרא "החיים" לפינה "לשיפוטכם" ב"רשת ג'", פינה בערוץ הרדיו שנותנת לקהל המאזינים להחליט האם השירים שם יופיעו במצעדים הקרובים. למרות ששיר זה זכה להיכנס לפינה, השיר לא נכלל במצעד של אותם השנים. למרות הדחייה שעבר, החליט פוראי לא לוותר על המוזיקה, ובשנת 2013 הכיר דרך האינטרנט את המפיק ראובן חיון מאולפן "Oov Studio", ודרך אולפן זה פוראי עד היום מוציא את שיריו. לצד ההפצה של האולפן, פוראי מפרסם את שיריו דרך הרשתות החברתיות השונות, כמו YouTube וSpotify, וכמו כן רשום באתר "פטיפון", המתמחה בהפצת סינגלים ואלבומים של יוצרים שונים.

כיום (שנת 2019), ניר פוראי מתגורר בראשון לציון ועובד בשירות לקוחות בחברת "כל יכול", לצד פעולתו המוזיקלית.