משתמש:Nognogita8/אמילי דייויס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

אמילי ווילדינג דוידסון (11 לאוקטובר 1872- 8 ליוני 1913) היתה לוחמת פעילה למען מתן זכות הבחירה לנשים בבריטניה. היא נכלאה ב9 מקרים שונים. היא ידועה ביותר בזכות בזכות הליכתה מול הסוס של המלך ג'ורג החמישי ב"אפסום דרבי" ב4 ליוני 1912, ונפצעה קשות,פציעה שגרמה למותה כעבור ארבעה ימים.

ההלוויה של אמילי ב14 ליוני 1913 אורגנה ע"י איחוד הנשים הסוציאלי והפוליטי. אלפי לוחמות למען זכויות לוו את הארון ועשרות אלפים הצטופפו ברחובות לונדון. לבסוף, ארון הקבורה שלה נלקח ברכבת לקבר משפחתי במורפת', בנורת'מברלנד. היסטוריונים מודרנים מסכימים שדוידסון ניסתה להפריע למלך כדי למשוך תשומת לב ולא על מנת להתאבד. ניתוח של יומן חדשות מ2013 תמך ברעיון שדיוויסון הגיעה מרחק פסיעה מסוסו של המלך.

2013 analysis of newsreel has supported the idea that Davison was reaching up to attach a scarf to the bridle of the King's horse. Analysis of newsreel also indicated that her position before she stepped out onto the track would have given her a clear view of the oncoming race, further countering the belief that she ran out in a haphazard way to kill herself.[5]

כותרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכן הכותרת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]