משתמש:Notebookclub/Cortana

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Cortana (בתרגום "קורטנה"), היא עוזרת אישית אינטלגנטית במכשירי Windows Phone 8.1. מקור שמה של העוזרת הוא מהסרט Halo, משמה של Cortana, דמות הבינה המלאכותית של ג'יין טיילור. קולה של הדמות בסרט הוא קולה של העוזרת האישית בגרסה האמריקאית.

Cortana הודגמה לראשונה בכנס המפתחים של מיקרוסופט (2-4 באפריל 2014) בסן פרנסיסקו. היא הושקה כמרכיב מרכזי במהפך העתידי של מערכות ההפעלה Windows Phone, Windows ו-Xbox One. כרגע העוזרת האישית זמינה לכל המשתמשים של Windows Phone 8.1 בארה"ב, סין ובריטניה כגירסאת בטא. משתמשים בהודו, קנדה ואוסטרליה יכולים אף הם להשתמש בגירסאת הבטא האמריקאית של Cortana החל מאוגוסט. מיקרוסופט מצפה כי Cortana תהיה זמינה ברחבי העולם בסוף 2014 או בתחילת 2015.

כאן יופיע תוכן הערך. ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין התכונות של Cortana ניתן למצוא יכולת להגדרת תזכורות, זיהוי קול טבעי מבלי שהמשתמש יצטרך להזין סדרה של פקודות מוגדרות מראש, ויכולת מענה על שאלות באמצעות שימוש במידע מ-Bing (למשל מזג אוויר, מצב תנועה, תוצאות ספורט וביוגרפיות). תכונות החיפוש החכם של Bing מובנות ב-Cortana, ויחליפו את אפליקציית החיפוש הישנה שמופעלת ע"י לחיצה על כפתור החיפוש במכשיר.

בנוסף, Cortana ממוזגת עם Foursquare, כך שהיא יכולה לספק המלצות על מסעדות ואטרקציות מקומיות.

מחברת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה"מחברת" היא המקום בו מידע אישי כמו תחומי עניין, נתוני מיקום, תזכורות ואנשי קשר מאוחסנים לגישה על ידי Cortana. Cortana תוכל לשאוב ולהוסיף לנתונים אלה על מנת ללמוד את דפוסי השימוש וההתנהגות של המשתמש. המשתמש רשאי לצפות במידע זה, על מנת לאפשר שליטה רחבה יותר בהגדרות פרטיות בכך שהוא יכול לבחור איזה מידע בדיוק ייאסף. בנוסף, משתמשים יכולים גם למחוק מידע מה"מחברת" אם הם לא מעוניינים של-Cortana תהיה גישה אליו.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הגרסאות של Cortana מעוצבים באמצעות אנימציית שני מעגלים מקוננים. המעגלים נותנים אינדיקצייה באמצעות תזוזה על פעילויות מסוימות, כמו חיפוש או דיבור.


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]