משתמש:Oefk123/משלוש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משלוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

משלוש הוא תת-משחק שמאוד מוכר ונפוץ בקרב ילדים. הכוונה במושג "תת-משחק" היא שהמשחק משלוש הוא לא משחק בפניי עצמו, אלא משחק שמבצעים לפני תחילת משחק מקורי (כגון: מחבואים, תופסת, דג מלוח וכדומה...". המשחק נועד כדי להחליט מי יהיה העומד (במקרה של מחבואים או דג מלוח, לדוגמא) או התופס (במקרה של תופסת, לדוגמא). ניתן להשתמש בו בכל משחק שהוא ללא יוצא מן הכלל.

איך משחקים משלוש?[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי לשחק משלוש צריך לעבוד על פי החוקים הבאים:

  1. כל המשתתפים עומדים במעגל.
  2. כולם אומרים "משלוש יוצא אני" (הכוונה במשפט היא שמתוך שלוש אני יוצא, או לפחות, רוצה ומנסה לצאת".
  3. כל אחד חושב בלב איך הוא רוצה להציג את ידו. על הצד ה"שחור" של היד, שהוא בעצם הצד החיצוני של כף היד (הצד של הציפורניים), או הצד ה"לבן" של היד.
  4. מרכזים את הידיים של כל שלושת המשתתפים למרכז המעגל.
  5. בודקים את הצבעים של הידיים שיצאו. המשתתף המנצח הוא המשתתף שידו היא היד המקורית ביותר (כלומר, אם למשתתף יש את הצד ה"לבן" מוצג ושאר המשתתפים מציגים את הצד ה"שחור" - הוא המנצח. אותו הדבר בנוגע לצד ה"שחור". אם למשתתף יש יד "שחורה" ולשאר המשתתפים יש יד "לבנה" הוא המנצח). מיד לאחר שמתגלה המנצח בעל היד המקורית, עליו לנשק את ידו! (למזל טוב לפעם הבאה. פעולת חובה).
  6. אם קורה מצב שנשארו שני ילדים אחרונים לבד עושים שובר שיוויון (הסבר בהמשך).


שובר שיוויון[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי לבצע את שובר השיוויון צריך לעבוד על פי החוקים הבאים:

  1. שני המשתתפים שנותרו עומדים במעגל.
  2. אחד מהחברים שכבר יצא בעל יד מקורית ניגש גם הוא למשחק.
  3. כולם אומרים "באתי לעזרת חבר" (הכוונה במשפט היא שהמשתתף שכבר השיג יד מקורית בא לעזרת אחד מחבריו). בדרך כלל, נהוג בקרב הילדים לומר את שם החבר שהם באו בכוונה להציל בתקווה שינצח גם ויהיה בעל היד המקורית (דבר שבדרך כלל דיי פוגע, ולכן לא מומלץ...)
  4. אם במקרה יוצא שהמשתתף שכבר השיג יד מקורית משיג עוד פעם יד מקורית הוא מנשק את ידו וממשיך ב"משלוש" חוזר עד שמישהו בעל יד לא מקורית זוכה ביד מקורית. (אומרים שוב את המשפט הקבוע של שובר השיוויון וממשיכים).

בהצלחה!

אל תשכחו ליהנות! :)