משתמש:Oeh8811/אלמוטוזומאב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דיאגרמת סרט של הנוגדן (כחול) הקשור לאנטיגן סינטטי קטן (כתום)

אלמטוזומאב הינה תרופה המשמשת לטיפול בלאוקמיה לימפוציטית כרונית (CLL), לימפומות עור של תאי CTCL-T ולימפומה של תאיT. שמותיה המסחריים: Campath 1H Campath , MedCampath. התרופה אף משמשת לטיפול בטרשת נפוצה ונמכרת תחת השם המסחרי Lemtrada.

אלמטוזומאב היא למעשה נוגדן מונוקלונלי, ספציפי לחלבון CD52 המצוי על ממברנת הלימפוציטים. חלבון זה איננו ספציפי לתאים הסרטניים, ולכן, הנוגדן יקשור גם את הלימפוציטים הבריאים. הדבר יביא לתגובה אוטואימונית נגדם, ולכן לירידה במספר תאי הדם הלבנים, ולהיחלשות מערכת החיסון. כאן יופיע תוכן הערך. ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

שימוש רפואי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוקמיה לימפוציטית כרונית (CLL)

אלמטוזומאב הינה תרופה מקו טיפולי שני עבור חולים בלוקמיה לימפוציטית כרונית , אשר לא הגיבו לטיפול בחומרים אלקליים אנטינאופלסטיים (Alkylating antineoplastic agents) או לטיפול בפלודארבין (Fludarabine).

טרשת נפוצה (multiple sclerosis)

Lemtrada הינה תרופה מקו טפול מתקדם (שלישי), לטיפול בטרשת נפוצה התקפית . לפי הוראות משרד הבריאות, התרופה מוגבלת לחולים אשר לא הציגו תגובה מספקת לטיפול בשתי תרופות שונות לפחות לטיפול בטרשת נפוצה.


התווית נגד[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבור חולים עם זיהום מערכתי פעיל, מערכת חיסונית נמוכה ותגובת רגישות יתר מסוג 1 לתרופה.

תופעות לוואי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תופעות לוואי בעת קבלת העירוי וזמן קצר לאחר מכן כוללות: תגובות אלרגיות, חום, חולשה, עייפות, בחילה, לחץ דם נמוך. תופעות לוואי מאוחרות: ירידה בספירת תאי הדם הלבנים, דבר המגדיל את הסיכון לזיהומים.