משתמש:Ofri Streichman/אפי טרינקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אפי טרינקט (באנגליתEffie Trinket) היא דמות בדיונית בסדרת המדע הבידיוני משחקי הרעב שנכתבה על ידי הסופרת סוזן קולינס. תפקידה ללוות, להכין ולדאוג למתמודדים במשחקים ממחוז 12, ובמידה וינצחו גם בסבב הניצחון. היא נוהגת להתקשט בפאות גדולות וצבעוניות. אפי גרה בקפיטול שבפאנם. את הדמות בסדרת הסרטים משחקי הרעב (סרט) משחקת אליזבת' בנקס.


תפקידיה כמלווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתור מלווה, תפקידה בטקס האסיף הוא לבחור בחור ובחורה צעירים ממחוז 12 שיתמודדו במשחקי הרעב האכזריים. את הטקס היא פותחת ומסיימת במילים "משחקי הרעב שמחים ומי ייתן והסיכויים יהיו תמיד לטובתכם" ("Happy hunger games and may the odds be ever in your favour"). לאחר מכן היא שולה פתק מכלי זכוכית גדול דמוי אקווריום ומקריאה אותם בקול לקהל. הטקס נגמר בלחיצת ידיים של המתמודדים, וכניסתם אל היכל הצדק. המלווה ממשיכה עם הצוות במשך המסע ברכבת אל הקפיטול והאירועים המתרחשים שם עד הגיעם אל הזירה.

משחקי הרעב ה74[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך משחקי הרעב ה74 אפי מלווה את קטניס אוורדין ופיטה מלארק בדרכם לקפיטול. היא מכינה אותם לראיון עם סיזר- מנחה המשחקים ולאירועים בהם הם נוכחים. לאחר ניצחונם של השניים במשחקים מוטל עליה לצאת איתם לסבב הניצחון ברחבי פאנם.

סבב הניצחון ומשחקי הרעב ה75[עריכת קוד מקור | עריכה]

חצי שנה לאחר ניצחונם במשחקים ה74 קטניס ופיטה נשלחים אל סבב ניצחון שמטרתו להסיח את דעתם של תושבי פאנם מהמשטר הדיקטטורי והבעיות בארצם ולהוות סיבה לחגיגה. אפי והשניים שמים לב למצב המשתנה במחוזות. לאחר סבב הניצחון הנשיא סנואו מודיע בחגיגיות על הגמול הרבעוני של משחקי הרעב ה75- המתמודדים מכל מחוז ייבחרו ממאגר המנצחים הקיים. בטקס האסיף ה75 אפי בוכה כשנאלצת לחטט בכדור הזכוכית ומוציאה את השם של קטניס. השינוי שאפי עוברת בספר/ סרט זה הוא דרמטי וייחודי.