משתמש:Ohad200180/טקן (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טקן (ביפנית: 鉄拳 הוא סרט לייב-אקשן מסוגת אומניות לחימה ופעולה אמריקאי משנת 2009 שבויים בידי דוויט .ה. ליטל ,הוא סרט שמבוסס על סדרת משחקי הווידאו המצליחה "טקן (סדרת משחקים)" . הסרט עוקב אחר ג'ין קאזאמה (ג'ון פו) בניסיונו להיכנס לטורניר קרבות

אומניות הלחימה מלך אגרוף הברזל במטרה לנקום את אובדן אמו בכך שהוא נלחם באביו ,קאזויה מישימה (איאן אנתוני דייל) ובסבו ,הייהאצ'י מישימה (קארי-היריוקי טגאווה) האחרון שמי שהוא (ג'ין) חשב שהיה אחראי למותה של אמו. ב-5 בנובמבר ,2009 ,הסרט הוצג בשוק הסרטים האמריקאי ,ב-14 בינואר ,2010 ,טריילר בינלאומי שוחרר והסרט הוקרן בבכורה ב-20 במרץ ,2010 ביפן.

הסרט עוקב בידי הפריקוול שלו משנת 2014 ,טקן 2: נקמתו של קאזויה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ין קאזאמה (ג'ון פו) איבד את אמו ויוצא לנקום במי שאחראי לכך ,הוא מנסה להיכנס לטורניר קרבות אומניות לחימה עולמי שנקרא מלך אגרוף הברזל במטרה למצוא את האחראי למות אמו. הוא נגרר לעימות עם אביו קאזויה מישימה ומול סבו ,הייהאצ'י מישימה רק כדי לגלות כי הנקמה שלו היא הרבה יותר ממה שחשב.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון פו בתור ג'ין קאזאמה ,הפרוטגוניסט הראשי של הסרט שיוצא לנקום באחראי למות אמו ונקלע לקרב מול סבו ומול אביו בטורניר אומניות לחימה עולמי שנקרא מלך אגרוף הברזל.

קארי-היריוקי טגאווה בתור הייהאצ'י מישימה ,סבו של ג'ין ואביו של קאזויה ,לוחם אכזרי ומצטיין בטורניר מלך אגרוף הברזל והוא גם האנטגוניסט הראשי של הסרט.

איאן אנתוני דייל בתור קאזויה מישימה ,בנו של הייהאצ'י ואביו של ג'ין וגם הוא לוחם חסר רחמים ומצטיין בטורניר והוא גם האנטגוניסט המשני של הסרט.

קלי אוברטון בתור כריסטי מונטריו ,לוחמת מצטיינת שגם היא משתתפת בטורניר ולבסוף הופכת למושא אהבתו של ג'ין ואפילו חברתו.

קונג לי בתור מרשל לואו .

שחרור הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן ב"קריטריון התיאטרון של מאן" בסנטה מוניקה ב-5 בנובמבר ,2009 ,כחלק מפסטיבל AFM (פסטיבל הסרטים האמריקני) כדי למצוא מפיץ מוצק והוא שוחרר ב-20 במרץ ,2010 ביפן דרך חברת האחים וורנר . הסרט הוקרן גם בבכורה ב-27 ביולי ,2010 בסינגפור וב-4 באוגוסט 2010 בפיליפינים (באמצעות סרטי "Pioneer") ,שבוע לפני הבכורה בפיליפינים ,ג'ון פו שחקן הסרט הראשי ביקר במנילה כדי לקדם את הסרט . בשל הקליטה הגרועה של הסרט ,הסרט מעולם לא ראה שחרור תיאטרלי רחב בארצות הברית ושוחרר ישירות לווידאו . הסרט שוחרר ב-DVD ובדיסק בלו-ריי ביפן ב-11 באוגוסט 2010 . בבריטניה ,חברת "Optimum" שחררה והפיצה את הסרט ב-2 במאי ,2011 .חברת "Anchor Bay Entertainment" פרסמה את הסרט בארצות הברית ב-DVD ובלו-ריי ב-19 ביולי ,2011.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות בעיקר שליליות וחלקן מעורבות . הסרט הצליח להרוויח בדרום אמריקה סכום של כ-916 מיליון דולר אבל לא זכה להצלחה גדולה אלא היה סרט כושל .

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה לסרט הלחין וכתב ,המוזיקאי הסיני הומריו רובי

קטגוריה:סרטי 2009