לדלג לתוכן

משתמש:Omershelef/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Omershelef.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Omershelef.
כדורי איירסופט מודרניים

איירסופט הוא ענף ספורט מודרני הדומה לפיינטבול, בו יורים המתחרים ברובים טעונים בכדורי פלסטיק או קרמיקה שלא נועדו לגרום נזק. ציוד איירסופט המשמש בטורנירים ותחרויות דומה מאוד לציוד צבאי, ובצבאות מסוימים אף משמש לאימון חיילים. למרות המראה הדומה בין רובה איירסופט לרובה אמיתי, רובה איירסופט אינו יכול לגרום נזק.

מהירות וטווח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מהירות כלי איירסופט נעה בין 60 ל-120 מטר לשנייה(תלוי בסוג הרובה), וטווחו של כלי האיירסופט נע בין 20 ל-50 מטר. טווח כלי האיירסופט בדרך כלל נקבע לפי איכות מערכת הנקראת הופ - אפ. מערכת ההופ-אפ אינה נועדה להגביר את מהירות הכדור, אלא רק את טווחו. הגברת הטווח נעשת באמצעות מכה קלה לפני יציאת הכדור מהקנה על מנת לגרום לכדור ללעלות מעט מעלה ולגרום ירידה בקשת ובכך להגדיל את טווח כל האיירסופט.

חוקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החזקת כלי איירסופט אינו כרוך ברשיון לעומת רובי אוויר או פיינטבול. למעשה אין שום חוק האוסר על החזקת כלי איירסופט. אין חוקים בעניין, בעיקר בגלל שכלי איירסופט בטוח ואינו מזיק לעומת נזק קטן היכול להגרם מפיינטבול או מרובי אוויר שמסוגלים אפילו לפצוע.


האם איירסופט מתאים לילדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרבה הורים מודאגים מהשאלה האם איירסופט יכול לפגוע ולגרום נזק לילדיהם. למעשה כלי איירסופט אינו מסוכן ויכול אפילו לשמש כשעשוע לילדים מעל גיל 7. אנשים רבים טוענים שמשחק איירסופט אמיתי (שבו המתמודדים יורים אחד על השני) עלול להשפיע לרעה על ילדים מתחת לגיל 10, לכן חובת ההורים להסביר להם שזה משחק ספורט ולא מלחמה אמיתית. כמו כן מומלץ להסביר להם כמה כללי בטיחות שיצורפו בהמשך.

כללי בטיחות באיירסופט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר משתמשים בכלי איירסופט בין אם זה משחק שנקבע מראש בו מתמודדות שתי קבוצות או בין שימוש לשעשוע, חובה תמיד לשמור על כללי הבטיחות. אין לכוון/לירות בשום בעל חיים או בן אדם (אלא אם כן נקבע כך מראש). אין להסתובב בפומבי עם כלי איירסופט, אנשים עלולים להבהל ולחשוב שכלי האיירסופט הוא נשק אמיתי. מומלץ להשתמש במשקפי מגן במשחק עם איירסופט ליתר ביטחון, ועל מנת לא לגרום למשחק להעצר בגלל פגיעה בעין.

האם נזקים יכולים להגרם מאיירסופט?[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד היום לא קראו מקרי מוות בתחום האיירסופט ואף לא פציעות במצב בינוני - קשה ואפילו לא מפגיעה ישירה בעין. פגיעה מאיירסופט אינה כואבת או קטלנית יותר מעקיצה של דבורה. אנשים נוטים ללבוש משקפי מגן ובלקלבה (מסכה עשויה מבד שמכסה את כל הראש והצוואר עם חורים לעיניים בלבד) בעיקר כדי לא לעצור את המשחק בפגיעה בעיניים אוזניים או פה. ישנם אנשים שטוענים שהבקלבה חמה ולא נוחה ומשתמשים בקסדת פיינטבול כתחליף.