לדלג לתוכן

משתמש:Opazcohen/סינדרום קסלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סינדרום קסלר אשר התגלה ע"י המדען דונלד קסלר בשנת- 1978מתארת תופעה של התנגשות בין כלי חלל לפסולת חלל . הסינדרום יוצר פסולת חלל נוספת המעיבה על תנועת גופים בחלל.

בשנות ה-50 ועד היום שיגרה האנושות מספר רב של לוויינים וחלליות אשר הוסיפה לעלייה בכמות זבל החלל, עלייה זו עשויה להמשיך, ואף לגדול פי 3 ב-15 השנים הקרובות. בכך לגרום לעלייה במספר ההתנגשויות. זבל החלל גם מסכן אסטרונאוטים הנמצאים במשימות חוץ-רכביות.(1)

לכל לוויין, חללית, ומשימה מאוישת יש את היכולת לייצר פסולת חלל. נכון לשנת 2014, היו כ -2,000 לווינים מסחריים וממשלתיים המקיפים את כדור הארץ. ההערכה היא כי ישנם 600,000 חתיכות של זבל, בממוצע כל שנה נהרס לוויין אחד. סינדרום קסלר ידוע בתור זבל חלל הוא מה שנוצר כתוצאה משימוש בלוויינים חלליות ומשימות מאוישות. זבל החלל מצטבר ומקיף את מסלול כדור הארץ. זבל חלל בד"כ יהיה מורכב משאריות של לוויינים ישנים, שברים של חלליות, חלקיקים קטנים ואבק. הרוב המוחלט של הזבל נמצא בגובה של 600 ק"מ עד 1000 ק"מ מעל לכדור הארץ, כל אלה מעלים את ההסתברות להתנגשויות בחלל ולהתרחשות הסינדרום.

[1]

  1. ^ המכון הטכנולוגי דוידסון - מה-זה-זבל-חלל-ומה-הפתרון-לניקוי-הזבל-המצטבר-בחלל https://davidson.weizmann.ac.il/online/askexpert/technology/