משתמש:Or Logassi/סטאף אנגלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסטאף אנגלי, הוא כלב בגודל בינוני,ומבנה גוף אתלטי מאוד, אשר מקורו באנגליה,כיום הוא הכלב המסוכן בעולם. גופו של הסטאף האנגלי חזק ומוצק, הגולגולת רחבה, האוזניים בדרך כלל נחתכות, האף שחור, הזנב קצר, שרירי הלחיים מודגשים והלסת התחתונה חזקה במיוחד.

קבוצה: טריירים. ארץ מקור: אנגליה. המשקל:25-45. גובה זכר:20-40. גובה נקבה:20-35. תוחלת חיים:12-14. תיאור: פרווה קצרה ובארבע צבעים שונים כגון חום,לבן,שחור,ומנומר. אופי: אנרגטי, דומיננטי, אינטליגנטי, אוהב,אמין. שימוש: שמירה. אילוף: הסתגלות גבוהה.

הסטאף האנגלי נוצר במאה ה-18, על ידי הכלאה של הכלבים הבאים: אמריקן פיטבול טרייר וסטאפורדשייר טרייר אמריקאי, המכונה בקיצור אמסטף

בשביל האומץ לב והנחישות, לברדור בשביל החכמה והגובה, דוגו ארגנטינו בשביל הכוח הרב, ובול טרייר בשביל הזריזות.

אבותיו הקדמונים של הסטאף האנגלי טופחו לצורכי מלחמות כלבים על ידי הכלאה בין טרייר לבולדוג. אבותיו של הסטאף האנגלי שימשו החל מהמאה ה-19 ככלבי חווה באמריקה, הן לשמירה והן לצייד. החל בשנות ה-30 של המאה ה-20, חל מפנה בטיפוח הגזע בעזרת רבייה סלקטיבית, והוא הפך לבן לוויה ולצורכי תצוגה, והורחק מהמורשת של כלב מלחמה. גזע כלבים זה הוכר רשמית ב-1936.

וכמובן שכלב הסטאף האנגלי נחשב כזן מסוכן ביותר! ונכנס לרשימת הכלבים המסוכנים בישראל ובארצות אחרות.

ולפי "חוק להסדרת הפיקוח על הכלבים" אשר נוצר ב-2002 חובה לסרס או לעקר סוג זה (סטאף אנגלי).

  1. חלק מתכונות הגזע טופחו על מנת ליצור לוחם משובח בזירה ותכונות אחרות טופחו על מנת להפכו לכלב משפחה ולוויה טוב יותר. בין התכונות הבולטות של הגזע ניתן למנות:
    • אנרגטיות
    • אתלטיות
    • אינטליגנציה
    • חברותיות ועדינות כלפי בני אדם
    • נאמנות לבעליו
    • סף כאב גבוה
    • נחישות
    • תוקפנות כלפי כלבים אחרים

יש לזכור כי תכונות גזע אינן מחייבות כי כלב מסוים יהיה בעל תכונות אלו, אלא רק מעידות על נטיות של הגזע בכללותו. מכיוון שהגזע מוכר כגזע רשמי באנגליה אך לא בארצות הברית (שם מכירים רק באמסטף), אין תקן גזע אחיד, דבר התורם לשונות הגדולה בתכונות הגופניות וההתנהגותיות.

ובהכנת רשימת זני הכלבים שהוכרזו כמסוכנים בישראל, נלקחו בחשבון שתי תכונות עיקריות של הכלב: מידת התוקפנות שלו והנזק שהוא עלול לגרום. שמונה זני כלבים מוגדרים כ"כלב מסוכן" בחוק להסדרת הפיקוח על כלבים, והם:

    1. אמריקן סטאפורדשייר טרייר (אמסטאף) (American Staffordshire Terrier) (AmStaff)
    2. בול טרייר
    3. דוגו ארגנטינאי (dogo argentino)
    4. טוסה יפני (Tosa)
    5. סטאפורדשייר בול טרייר (סטאף אנגלי) (Staffordshire Bull Terrier) (Staffie)
    6. פיט בול טרייר
    7. פילה ברזילאי (fila brasileiro)
    8. רוטווילר