לדלג לתוכן

משתמש:Ori229/ארגז חול פרטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יהודה ישראל
שם שנים הערות שם שנים הערות
רחבעם 17☒ חוטא. שמע לעצת הילדים. העם סוקל את אדורם. שישק מלך מצרים בוזז את בית המלך ובית המקדש, כולל מגיני הזהב. במקומם עשה רחבעם מגיני נחושת. רצה להלחם בירבעם אבל שמעיה הנביא מנע זאת. ירבעם 22 אחיה השילוני ניבא לו שימלוך ברח למצרים עד מות שלמה, עגלי זהב.

יבשה ידו על המזבח בבואו להקריב עליו ע"ז, עדו מתנבא על יאשיהו שיהרוס את המזבח, נביא השקר מבית אל, מות עדו הנביא ע"י אריה. בנו אביה חלה, אשתו באה (מחופשת) אל אחיה השילוני המנבא פורענות לירבעם, הבן מת בכניסתה לעיר.

אביה 3 מ"א י"ד פסוק ל"א

חטא לה' כאביו, נלחם עם ירבעם. מופיע בספר מלכים א' בשם 'אֲבִיָּם'

אסא 41☑ מלך בשנת 20 למלכות ירבעם

עשה הישר בעיני ה,' העביר גילולים, שרף את מפלצת אמו. כרת ברית עם בן הדד מלך ארם נגד בעשא מלך ישראל, ויחד הרסו את הרמה. בנה מרמת המצור של בעשא את גבע בנימין והמצפה. על פי דברי הימים ב פרק טז: בעקבות הברית הוכיחו חנני הרואה, והשליכו אסא לבית המהפכת, אסא חלה את רגליו, לא שאל בה' אלא ברופאים. נקבר בקבר שכרה לעצמו.

נדב 2 מ"א י"ד פסוק י"ט מלך בשנת 2 למלכות אסא

עשה הרע בעיני ה' כאביו, נרצח על ידי בעשא בגבתון.

בעשא 24 מלך בשנת 3 למלכות אסא

מ"א, טו, כז עשה הרע בעיני ה,' בנה מצודה צפונית לירושלים (הרמה) לחסום את הדרך לאסא, הרג את כל בית ירבעם, יהוא בן חנני התנבא שמלכותו תפסק.

אלה 2 מ"א טז, ו מלך בשנת 26 למלכות אסא

זמרי עבדו, שר מחצית הרכב, רצח אותו בזמן שהיה שיכור.

זמרי 7 ימים מלך בשנת 27 למלכות אסא השמיד את כל בית בעשא. נהרג בשריפת הארמון ע"י עמרי שר הצבא
עמרי ותבני בן גינת 5 עמרי מלך בשנת 31 למלכות אסא העם נחלק לשניים, ולבסוף גבר עמרי.
עמרי   12 קנה את הר שומרון משֶׁמֶר והעביר לשם את בירת

ישראל, ושם נקבר. הלך בחטאות ירבעם, וירע מכל אשר לפניו.

אחאב 32 מלך בשנת 38 למלכות אסא

עשה הרע יותר מכל אשר לפניו. נשא את איזבל בת אתבעל מלך צידון. עבד את הבעל ובנה לו מקדש. אליהו מנבא בצורת. אליהו בנחל כרית ניזון מעורבים, נס הכד והצפחת לאלמנה הצרפתית, והחייאת בנה. עובדיה מחביא מאה נביאים בשתי מערות, אליהו בהר הכרמל, איזבל רוצה להרגו, והוא בורח לבאר שבע, ומצווה למשוח את יהוא חזהאל ואלישע. נלחם בבן-הדד מלך ארם, לאחר שסירב לתת לו את "מחמד עיניך." נחל ניצחון בהרים, ובמישור ע"י הנערים. בן הדד נכנע לו, ובתמורה לחייו החזיר את הערים הכבושות לישראל. הנביא אמר לחבירו הכני נא ומתנבא פורענות על אחאב בגלל שהשאיר את בן הדד חי. נענש מיתה על כרם נבות. אח"כ נכנע וצם וה' סלח לו. יצא למלחמה עם יהושפט על רמות גלעד נגד ארם לבקשת אחאב, צדקיה בן כנענה נביא שקר, וסירב לשמוע לנבואת מיכיהו על מותו, ולמרות תחפושתו במלחמה, מת מחץ לפי תומו.

יהושפט 25 נלחם יחד עם אחאב על רמת גלעד נגד ארם, לאחר ששאל למיכיהו. יהוא בן חנני הוכיחו על עזרתו לאחאב.

עשה הישר בעיני ה' כאביו, השלים עם מלך ישראל. הבמות. בנה עשר אוניות ללכת לאופירה, אך הן נשברו. שלח שליחים ללמד תורה בעם. באו להלחם נגדו עמון ומואב, יהושפט קורא צום ומתפלל, ויחזיאל הנביא מתנבא שינצח, וכך היה בלי שנלחם. קנה אוניות יחד עם אחזיהו והתנבא נגדו אליעזר בן דדוהו. נלחם יחד עם יהורם במואב בעזרת אדום. סיפור הנחל גבים.

גרשון מילר נולד בשנת 1952 בירושלים. הקים מלא חברות הי טק וממשיך במרץ.

אב לארבעה וסב למלא נכדים חמודים.

המשך בקרוב...






רשימה

  1. אחד
  2. שתיים

אחרי הרשימה

כותרת

תוכן בתוך התיבה.




This text is not collapsible; but the next is collapsible and hidden by default: