לדלג לתוכן

משתמש:Oricohen20/מודל לוגי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המודל הלוגי:[עריכת קוד מקור | עריכה]

המודל הלוגי הינו כלי עבודה בצורת תבנית ויזואלית שמסייע לנסח, לחשוף ולהציג את תאוריית השינוי. המודל הלוגי מציג את רכיבי תוכנית הפעולה (התערבות) ואת הקשרים ביניהם, ויכול לשמש לייצוג תוכנית הפעולה (התערבות) החל מרמת הלקוח הבודד, דרך היחידה הארגונית ועד לאוכלוסיית הלקוחות. הוא מסייע לתהליך התכנון ולהצגת תוכניות ומשמש בסיס לגיבוש מערך המדידה והבנת ממצאיה. אלה רכיבי המודל הלוגי: מאפייני רקע, כוחות ומשאבים, התערבויות קודמות, צרכים, תוצאות (ביניים וסופיות), תפוקות ותשומות.

המודל הלוגי הוא כלי דינמי הנתון לשינויים ולעדכונים בעקבות מידע חדש, תובנות חדשות, התפתחויות בתאוריית השינוי, שינויים חברתיים, התפתחות במגמות מקצועיות ועוד. חשוב לחזור למודל הלוגי מדי פעם בפעם, גם לאחר שהושלמה הכנתו הראשונית, ולבחון אם נדרשים שינויים ועדכונים.

תרשים: המודל הלוגי לפי החשיבה התוצאתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מודל לוגי








בתרשים המודל הלוגי לפי החשיבה התוצאתית, המשמש לתכנון, מדידה ולמידה בשירותים החברתיים, שתי מערכות חיצים:

החיצים האדומים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייצגים את תהליך התכנון או את תהליך החשיפה של תאוריית השינוי הקיימת לפי החשיבה התוצאתית: מתחילים בזיהוי מערכת הלקוח — מאפייניה, כוחותיה והגדרת צרכיה; ממנה גוזרים את התוצאות הרצויות ואת אבני הדרך להשגתן; ורק לאחר מכן בוחרים את התפוקות ומעריכים את עלותן — התשומות. בשלב זה ניתן לבצע תעדוף הצרכים שבהם מתמקדים על פי התשומות הזמינות.

החיצים הכחולים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוצרים תרשים זרימה המייצג את המהלך הכרונולוגי ליישום התוכנית. התרשים מתקבל עם השלמת המהלך: מערכת הלקוח — מאפייניה, כוחותיה והיסטוריה של מענים קודמים ומענים הניתנים כיום; צורכי מערכת הלקוח; תשומות — המשאבים הנדרשים להפעלתה; ותפוקות (פעולות) המתבצעות באותם משאבים ושבאמצעותן צפוי כי יושגו התוצאות הרצויות. זהו גם הבסיס לביצוע של המדידה.

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור: המדריך האינטגרטיבי לחשיבה תוצאתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://brookdale.jdc.org.il/publication/outcome_thinking_guide/

https://brookdale.jdc.org.il/wp-content/uploads/2020/05/Report_Heb_S-162_Updated.pdf