לדלג לתוכן

משתמש:Oritsd/שרונה (TLV)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שרונה תל אביב, מוקד הבילוי, הקניות, התרבות והפנאי ממוקמת במרכז החדש של לב תל אביב, בכניסה הראשית לעיר בין רח' הארבעה, רח' קפלן ודרך מנחם בגין והיא משלבת מבנים טמפלרים עם היסטוריה מפוארת לשימור שכמעט ואבדה.

הסיפור של שרונה מתחיל לפני 140 שנה בשלהי 1871. במושבה פעלו בית בד, מזקקה, בית קפה, גן ילדים ועוד. הטמפלרים שהו בארץ כ- 80 שנה וניתן לראות את חותמתם של הטמפלרים במגוון רחב של תחומים: בנייה, אדריכלות, תחבורה, תיירות רפואה חקלאות, תעשייה ומסחר.

השתלטות הצבא הבריטי בתחילת המאה ה-20 הפך את המתחם לבסיס צבאי בריטי מוקף שמירה וגדרות תיל, והיה זה יעד אטרקטיבי למתקפת המחתרות היהודיות. בדצמבר 1947, חמישה חודשים לפני תום השלטון הבריטי, הונף לראשונה דגל עברי מעל שרונה ומבני המושבה הפכו ל"מחנה יהושוע" של ההגנה ששימשו עם הכרזת הממשלה למרכז ה"קריה" – כל המבנים הוסבו למשרדים- משרד נשיא המדינה, ממשלת ישראל, מוסד מבקר המדינה, חיל האוויר הישראלי "נולד" במרתף שרונה, שידורי קול ישראל, המדפיס הממשלתי- כשבמרתף הושמה מכונת הדפוס והכספת המרכזית. בשנת 2012 אושרה שרונה כ"אתר מורשת לאומית" על ידי ועידת מורשת לאומית.

שרונה סיימה תהליך ארוך ומורכב של שימור, שחזור ושיפוץ, שרונה היא מקום מפגש מיוחד בין אז לעכשיו, בין אתמול ומחר. ההיסטוריה של המבנים באה לידי ביטוי בסינרגיה מלאה עם המתחם הקמעונאי, כך שחנויות הדגל שומרות על הצביון ההיסטורי מצד אחד והמצד השני מביאות עמן קונספט עיצובי חדשני ומרהיב.

במושבה שוחזרו ושומרו 33 מבנים טמפלרים אשר משמשים בית לעשרות מותגים מובילים, חנויות קונספט, מסעדות, ברים, מוקדי בילוי ולייף סטייל.

שרונה תל אביב מאז פתיחתה בשנת 2014 הנה הלב הפועם החדש של תל אביב. מיום פתיחתה שרונה מארחת עשרות אלפי אנשים ביום ומהווה מוקד משיכה הן לתושבי העיר וגוש דן וכן פנינה תיירותית לכלל מדינת ישראל ותיירים תושבי חוץ– לא ביקרת בשרונה? לא ביקרת בתל אביב. יזמי שרונה, זיהו כבר לפני שנים את המהפך הענק העומד להתקיים, כלל האזור עומד לעבור במספר שנים מועט ובתהליכי בניה מואצים , להיות המרכז המובהק של העיר תל אביב. בניהם, מגדל המשרדים של עזריאלי שרונה, שרונה מרקט, בנייני משרדים רבים, בניהם פרויקט המילניום, פלטינום, מגדלי המשרדים של חג'ג', המגדל החדש של מליסרון מצדה המערבי של שרונה והמלון החדש בחלקה המזרחי ועוד. מעבר לבניית משרדים, ענף המגורים סביב שרונה לא מפסיק לצמוח והיום, כל מי שמזדמן אליה מבין את גודל המהפך שחוותה השכונה ובתוספת עתידית של אלפי דירות חדשות, מגדלי המגורים של גינדי, שכונת המגורים החדשה ברחוב החשמונאים "השוק הסיטונאי", פרויקט רשות השידור, ופרויקט דה-וינצ'י כמו גם הפרויקט העתידי בשדרות יצחק שדה שיאכלסו 14 מגדלים בני 30 קומות של מלונאות, משרדים ומגורים. מהפך זה ויצירת אלפי מקומות מגורים ומקומות עבודה חדשים, מביאים לשרונה מגוון עצום של קהלים שונים שרואים את היתרון של להיות במרכז תל אביב, קרוב למוקדי הבילוי, הפנאי והקניות הכי חמים בעיר תל אביב. שרונה תל אביב, מעבר להיותה פנינה נדלנית והיסטורית, מציעה מגוון רחב של מקומות בילוי ביום ובלילה לצעירים ומבוגרים, תרבות ופנאי, מסעדות טרנדיות, ברים ייחודיים, בתי קפה, חנויות מגוונות, ספא מפנק ושלל חנויות מיוחדות וייחודיות של אמנים, מעצבים ומותגים מובילים וכל זאת שבעה ימים בשבוע. שרונה הנה פארק ירוק ונעים המשרת גם משפחות וילדים הבאים לבלות זמן איכות משפחתי בעשרות דונמים של מדשאות, עצים, בריכות מים ושני גני שעשועים חדשניים ומוצלים. מיקומה של שרונה, בלב ההומה של תל אביב, מייצר דרכי גישה נוחות מכלל המנעד התרבותי הסובב אותה מכל עבר, תיאטרון הבימה ושדרות רוטשילד, תיאטרון הקאמרי, בית האופרה הישראלית, היכל התרבות, הסינמטק, צוותא, המשכן לאומנויות הבמה הם רק חלק ממוסדות התרבות שנמצאים במרחק של דקות הליכה ספורות משרונה. מיקומה המרכזי של שרונה ומיצובה על צירי תנועה מרכזיים ונוחים מהווים פתרון קל ומהיר לכל מי שבוחר להיכנס לעיר תל אביב, את שרונה מקיפים כ-12 מגרשי חניה (ועם פתיחתם של מגדלים נוספים באזור צפויים להיפתח בעתיד הקרוב ברצועת מנהרת אליאב עוד אלפי מקומות חניה נוספים) שרונה שוכנת כדקה נסיעה ממחלף השלום והעליה לאיילון צפון ודרום שרונה שוכנת כ-5 דקות הליכה מתחנת רכבת השלום שרונה שוכנת כ-5 דקות הליכה מציר מנחם בגין בו ניתן למצוא את כלל האוטובוסים לרב חלקי הארץ בשנת 2020 תפתח הרכבת הקלה ותחנת יהודית נמצאת בכניסה לשרונה ותשרת את אלפי האנשים שיבחרו להשתמש בנתיב זה.

שרונה – הלב הפועם של של אביב