משתמש:Pingo/ארגז חול/דרקון קומודו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה כבר הושלם. וויקיפדים נוספים הוסיפו ותיקנו אותו. הערך נימצא כאן מטעמי ארכיון בילבד, והוא ניראה כמו שנכתב לראשונה על ידי. אם ברצונכם ליקרוא את הערך בגירסאתו העדכנית והמלאה, גשו לדרקון קומודו.
תודה, פינגו 02:21, 28 אפר' 2004 (UTC)


הדרקון מקומודו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדרקון מקומודו, שידוע גם כ"כוח הענק" הינו הכוח, והלטאה הגדולה ביותר שמצוייה בכדור הארץ. לטאה זאת ידועה גם בשם המדעי "וארנוס קומודונסיס" (Varanus Komodoensis) ותושבי האיים המקומיים מכנים אותה "אורה" (Ora). תפוצתו העיקרית היא באינדונסיה, בעיקר באי קומודו משם בא שמו. דרקוני קומודו זכרים יכולים להגיע לאורך של כ - 3 מטר, והנקבות יכולות להגיע לאורך של כ - 2.5 מטר, ולעיתים נדירות נקבות עוברות את האורך הזה. בנוסף, מישקל הקומודו יכול להגיע ל - 100 קילוגרם. לקומודו חושים חדים, ונחשבים לבין בעלי החיים האינטלגנטיים ביותר. הקומודו נראה לראשונה ע"י אירופאי בשנת 1910 והוצג לשאר העולם בשנת 1912. הקומודו מצוי תחת סכנת הכחדה, וישנם בערך 6000 דרקוני קומודו חיים. לא ידוע מה בדיוק גורם לירידה במיספר דרקוני הקומודו, אך משערים שהסיבה היא במחסור בצבאים, המזון החביב על הקומודו.

מזון ודרכי צייד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקומודו הוא טורף שאוכל כל בעל חיים שהוא יכול לימצוא בגודל של חזיר בר או כיבשה, וכן בני אדם. הקומודו מסוגל לרוץ במהירות של 20 קמ"ש לפרקי זמן קצרים, אך הוא אינו נוהג לרדוף אחרי טרפו. במקום זאת, הקומודו עורב לטרפו, לרוב צעיר, פצוע או זקן, מתנפל עליו ונושך אותו. לרוב הנשיכה אינה הורגת, אלה אם כן הקומודו פגע בערק ראשי של הקורבן או שבר את צאוורו. במקרה ששרד, הטרף בוודאי ימות לאחר מספר שעות או ימים מהרעלת דם שנגרמת מחיידק המצוי ברוקו של הקומודו. נימצאו עד כה 50- סוגי חיידקים ברוקו של הקומודו ועדיין לא נמצאו להם נוגדנים. הקומודו יאתר את טרפו בעזרת הריח ועקבות הדם.

קומודו בלבנון ב-2003[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2003 בחודש אוקטובר דווח על קומודו שהיסתובב בלבנון. הקומודו, על פי החשד, הובא ללבנון ע"י אזרח גרמני. הקומודו ניראה לראשונה ע"י תושב לבנון אך לא לקחו את סיפורו ברצינות. לאחר מכן, הקומודו ניראה ע"י לבנונים שוחה בבריכות שחייה ומיספר בעלי חיים כגון סוסים, כלבים וחתולים נעלמו.

דרקון קומודו
שני דרקוני קומודו.