לדלג לתוכן

משתמש:Pripro/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אלכסנדר שמוקלר

[עריכת קוד מקור | עריכה]
מר אלכסנדר שמוקלר הראשון
Александр Шмуклер
לידה 21/01/1949 (גיל: 2003 בערך)
סורוקי, מולדובה
שם מלא אלכסנדר הגדול שמוקלר
מדינה ישראל
תאריך עלייה 30/04/1978
השכלה מהנדס מכונות
בת זוג צביה שמוקלר
מנהל מתקן פירינקס במכתשים
מנהל מתקן CO2 במכתשים
פרסים והוקרה
האב הטוב ביותר 1988-2019, הבעל המסור 1980-2019

מר אלכסנדר שמוקלר (ברוסית:Александр Шмуклер) הוא אב ובעל למופת אשר מלאו לו 70 שנה ב21/01/2019. אלכסנדר, הידוע בכינויו "שוריק" זכה בפרסים ותארים רבים במהלך חייו. הוא מחזיק בתואר "האבא הטוב ביותר" במשך 30 שנה ברצף. מחזיק בתואר הבעל המסור ביותר במשך 39 שנה ברציפות. אלכסנדר ידוע בדייקנותו, יכולותיו האנליטיות, קיבולת השתיה החריפה שלו, יכולת שטיפת הכלים שלו אך בעיקר בהתמדתו ויכולתו להתמסר ולעמוד על עקרונותיו. אלכסנדר מעביר למשפחתו מסר ברור, "אני תמיד איתכם ואעשה בשבילכם הכל על מנת שיהיה לכם טוב". הוא תמיד ידאג להשמיע את קולו אם הוא חושב שהוא יכול לעזור, לכוון ולסייע לילדיו. אלכס משמש כדוגמא לילדיו, הוא אדם ישר, חברותי ונעים. אלכסנדר שומר על קשר עם שלל חברים באמצעים טכנולוגיים ובאופן אישי.כמו כן, אלכסנדר משתמש בקולו הרם על מנת להדגיש את נקודותיו. אלכסנדר משתמש בידע הנרחב שלו במתמטיקה, גיאוגרפיה, היסטוריה ועוד תחומים רבים אחרים על מנת להעשיר את עולמם של הסובבים אותו.

תחילת דרכו

[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכסנדר נולד להורים יבגניה(טובה) וגרישה (צבי) שמוקלר בעיירה סורוקי שבמולדובה. את הסממנים של החינוך הסובייטי יצליחו חדי האבחנה לזהות. למשל, אלכסנדר הוא שמאלי אך כותב הוא באמצעות יד ימין.

כשסיים בית ספר תיכון בגיל 17, המשיך אלכסנדר לתואר בהנדסת מכונות. במקביל אלכס תמיד התעסק והתעניין בספורט, בין התחומים בהם עסק/התעניין: אתלטיקה, אגרוף, שח-מט, ביאתלון, אופניים, כדורסל ובעיקר כדורגל. בשנת 1978, עלה אלכסנדר עם משפחתו לארץ ישראל. המשפחה התמקמה בבאר שבע שבדרום ארץ ישראל. כשהגיע לארץ ישראל הצטיין ביכולתו לקלוט את השפה העברית ו"קודם" לאולפן בכפר סבא. אלכסנדר התנדב לשירות צבאי ועבר טירונות ולאחר מכן, שירת במילואים במשך יותר מ2 עשורים.

חייו הפרטיים, אישיותו ודעותיו

[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב1980 נישא אלכסנדר לצביה קימל, נערה יפה ומבריקה שאותה הכיר דרך חברי משפחה משותפים. את צביה פגש לראשונה בפגישה עיוורת, ליד תחנת המד"א בבאר שבע, ליד תא טלפון שהפך לאתר היסטורי עבור משפחת שמוקלר. השניים התחחתנו במהרה וקיימו את חתונתם באולם "נאות מדבר" שבבאר שבע, לא רחוק מהמקום בו בנו את הבית הראשון שלהם יחדיו - 10 שנים מאוחר יותר - שכונת נאות לון. השניים טיילו רבות בעולם יחדיו וצברו חוויות רבות. הדרך לביסוס דור ההמשך לא הייתה קלה עבור אלכסנדר וצביה אך לאחר שנים של ניסיונות, בשנת 1988 נולד בנם הראשון, פריאל. אלכסנדר לא היה מרוצה מהרעיון שפריאל יגדל ללא אח/אחות והיה נחוש בדעתו לדאוג לכך ובשנת 1990, אכן נולדה אחות לפריאל בשם מוריה. משם אלכס וצביה עשו מעל ומעבר במאמץ לחנך את ילדיהם, לטייל איתם בעולם ולדאוג לכל!

אלכסנדר הוא פילוסוף גדול, אוהב שיחות פוליטיות וידוע במשפטים כמו "הכל מתערבב בבטן", "החיים זה סבל" וכל מיני שטויות שהסובבים אותו לא בטוחים שהוא בעצמו מאמין בהן.

איחולים מפורסמים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליום הולדתו ה70, בנו פריאל איחל לו את הברכה הבאה:

"פאפ היקר מכל! אני מאחל לך ולעצמי שתהיה בריא ותהנה מאיכות חיים גבוהה לעוד המון שנים. אני מאחל שאני ומוריה נביא לך נחת, שתהיה מאושר, שתתפתח ומאחל לך את כל שאתה מאחל לעצמך ויותר.אותי אתה מכיר במשך כל חיי, אבל באופן מצחיק, אותך אני מכיר פחות ממחצית חייך (נחכה עוד 10 שנים). ככל שנה ביום הולדת, אני רוצה שתדע שאני מעריך אותך, את כל מה שעשית עבורי ועבור כל אדם שהיה קרוב אלייך אי פעם. אתה מהווה דוגמא עבורי לאדם עם עקרונות, אדם שנחוש לעשות טוב לאחרים. אדם שמכבד את הסביבה שלו.

כששאלתי את עצמי, איך אני מראה לך כמה אני מעריך אותך, וכמה ערך יש לך בעיני, החלטתי ש"ערך" בויקפדיה הוא סמל בדיוק לזה.

בזמן שכתבתי את הערך הזה הבנתי שיש הרבה על ההיסטוריה שלך שאני עדיין לא יודע או לא יודע מספיק אז אני מצפה בקוצר רוח שנשב ונשלים את הפערים.

מקווה שתעשה חיים ביום הולדתך ה70! מזל טוב ויום הולדת שמח!

אוהב אותך מאוד, בנך, פריאל"