משתמש:RIS/מערכת RIS (ריס)

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{DISPLAYTITLE:מערכת RIS }}

*מערכת RIS (ריס)* - *חברת Retail Informtion Systems Israel LTD) RIS) הינה חברת מחקר ומידע המובילה בישראל בתחום הרשתות והקניונים, החברה היא מערכת מידע השוואתי לענף הקמעונאי, המאפשרת לעסקים לבחון את עצמם מול המתחרים ומול השוק, תוך שמירה על סודיות.

חברת Retail Informtion Systems Israel LTD) RIS) הוקמה בשנת 2002 על ידי שלמה ינאי ואלברט עמית מבעלי חברת יובלים, ומומחים בענף הקמעונאות בישראל. חברת RIS, ומוצר הדגל המהפכני שלה מערכת RIS, הוקמו במטרה לספק לראשונה נתונים אמינים ונקודתיים אודות השוק הקמעונאי בישראל. מערכת RIS פותחה ומתוחזקת טכנולוגית ע"י חברת סגמנט מערכות, שהינה גם שותפה חלקית בחברה. על לקוחות החברה נמנים: רשתות קמעונאיות, קניונים, בעלי חנויות פרטיות, בעלי עסקים בענף ההסעדה, משקיעים וחברות לפני פתיחת עסקים, וכן גורמים שונים הזקוקים למידע אודות היקפי מסחר באתרי הקניות בישראל ועוד.

המערכת הושקה במאי 2007 בתחום הרשתות והקניונים, ולאור ההצלחה, כבר בינואר 2009 הושק דור ב’ של המערכת. ביוני 2009 הושקה גרסה מיוחדת לקניונים. בשנת 2010 פותח מודל RIS RAM ונעשה עדכון גרסה לדור ב’ של המערכת. בשנת 2011 החל תהליך אוטומציה של המערכת שצפוי להסתיים עד סוף 2012.

חברת RIS עוסקת בניתוח פעילות השוק הקמעונאי בישראל, ומתמחה באספקת מידע עסקי השוואתי לרשתות ולקניונים, באמצעות מוצר הדגל שלה, מערכת RIS. מערכת RIS, היא מערכת מידע עסקי השוואתי, שמאפשרת לרשתות ולקניונים להשוות את הפעילות שלהם לפעילות המתחרים, תוך שמירה מוחלטת על סודיות. מערכת RIS מקבלת מדי יום נתוני מכירות של אלפי חנויות ישירות מהקופות, וכך הפכה למקור המידע המוביל לכל מי שזקוק לנתונים על הענף הקמעונאי בישראל. מערכת RIS מציגה את המידע לפי חתכים רבים, ביניהם - לפי קניון/ רחוב מסחרי, עיר, ענף, כלל שוק, ממוצע ארצי ועוד. המערכת מספקת נתונים כגון פדיון ממוצע למ"ר, מגמות פעילות והתנהגות שוק, שינויים בפעילות תקופה מול תקופה, פוטנציאל מכירות וזאת לגבי כל אתר מסחר או איזור בישראל. הגישה לנתוני המערכת מתבצעת באמצעות כניסה לאתר החברה (www.ris-il.co.il), והלקוח יכול להפיק את הדוחות הנחוצים לו באופן עצמאי. בנוסף ניתן לפנות לחברה לצורך הפקת דוחות.

RIS מאפשרת לרשתות השונות להשוות את בצועי הרשת שלהן לבצועי הענף והמתחרים, בכל קניון, מיקום וזמן, תוך שמירה על סודיות מלאה. זאת בשונה ממערכות לניהול פנים רשתי, כגון מערכת קופה, ERP, מלאי וכד’. מדי יום מועברים למערכת RIS נתוני הפדיון של אלפי חנויות חברות מערכת ברחבי הארץ. הפדיונות מועברים למערכת RIS ישירות מהקופות (ריטליקס, RNET , גזית/יישומים וכד’) באמצעות ממשקים. לאחר מכן הפדיונות מעובדים לפי שטח ומיקום, כך שהנתונים ניתנים לפילוח לפי פדיון למ"ר, ממוצע לחנות, קניון, עיר, יום, חודש וכד’. התוצר שמתקבל הוא דוח המראה את בצועי הרשת בהשוואה לבצועי המתחרים, לפי החתכים שנבחרו.

לעולם לא ניתן לראות נתונים של רשת מסוימת. בצועי הרשתות המתחרות יוצגו כממוצע. באופן זה נמנעת פגיעה בסודיות והנתונים נותרים חסויים.

RIS לקניונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המידע על הקניונים במערכת RIS מתבסס על נתוני המכירות של הרשתות המובילות בישראל החברות במערכת RIS. מכיוון שאלפי החנויות של רשתות אלו פרושות על פני כל אתרי הקניות הקיימים בארץ, נאגר במערכת RIS מידע אודות הנעשה בכל קניון, פאוור סנטר, רחוב מסחרי, מרכזי ערים וכד’ בהם יש ייצוג מינימלי של חברות מערכת.

תרומת המערכת לקניון: לבעלי/מנהלי הקניונים יש אפשרות להשוות את פעילות הקניון לקניונים מתחרים ולענף כולו. המידע ממערכת RIS מסייע לדעת: היכן קניון אחד עומד ביחס למתחרים ולממוצעים הארציים? האם וכמה אותו קניון מושפע מהמתחרים? באיזה תחום המתחרה של הקניון הכי חזק? וכן יסייע בתמחור שכ"ד, במגעים עם הדיירים ועוד עשרות שימושים אחרים. המידע מתקבל ברמה יומית בחתכים שונים וביניהם: פדיון למ"ר, סך הכל מכירות, מגמת מכירות, השוואת פעילות תקופה מול תקופה, התפלגות מכירות על פני ימות השבוע. המידע מוצג לפי תחומי עיסוק שונים (אופנה, הנעלה, אפנת נשים, NON FASHION וכד’) ולכל תקופה שבוחרים, בחתך יום, שבוע, חודש.

מן העיתונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]