משתמש:Razshaked/בית ספר דמוקרטי לב השרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בית ספר דמוקרטי לב השרון

פסקת פתיח המתארת את נושא/נשוא הערך.

כאן יופיע תוכן הערך. ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

כותרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכן הכותרת. חופש בחירה (בית ספר דמוקרטי לב השרון ויקיפדיה רז גלעד ושקד) חופש הבחירה: אחד הדברים שמייחדים את בית הספר הדמוקרטי הוא חופש הבחירה. הוא מתבטא בכמה דרכים כגון: קורסים, חונכים, מערכת שעות, לבוש ופרלמנט בית הספר קורסים ומערכת שעות: בבית הספר הדמוקרטי לב השרון שנמצא באבן יהודה כמו בחלק מבתי הספר הדמוקרטיים התלמידים בוחרים את הקורסים שיילמדו. בתחילת השנה התלמידים רשאים לנסות את הקורסים לתקופת ניסיון של בין שבועיים לחודש. בזמן זה התלמידים יכולים להחליט איזה קורסים להוסיף למערכת השעות שלהם. בתום תקופת הניסיונות לכל תלמיד יש מערכת שונה ובה הקורסים המעניינים אותו חונכות: מהי חונכות אישית- החונכות האישית היא אחד הדברים המרכזיים ביותר בבית הספר הדמוקרטי ובאורח החיים היומיומי שלנו. החונכות מתקיימת פעם בשבוע למשך רבע שעה בה החונך מקיים דיאלוג עם התלמיד תוך שיקוף המטרות והבחירות של הילד לאורך השנה, מעלה קשיים ומסייע בפתרונם. החונך האישי הוא הכתובת בכל הקשור להתנהלות היומיומית בבי"ס והוא האדם המרכזי עמו ההורים נמצאים בקשר ומתעדכנים. מתפקידיו של החונך האישי מלבד הרבע שעה הם לסייע בידי הילד להכיר את מערכת בית ספר, למצות את רצונו וזכויותיו ולזהות דרכים להגדרה ולמימוש מטרותיו. בחירת החונכים האישיים: קצת אחרי תחילת השנה כל ילד בוחר חונך/ת אישי/ת. בתחילת השנה כל ילד בוחר ארבע אפשרויות לחונך האישי מתוך כל צוות בית הספר. בית הספר מתחייב לתת לכל תלמיד אחת מארבע האפשרויות הנבחרות. החונכות הקבוצתית: במסגרת החונכות הקבוצתית מתקיימים מפגשי למידה במשך חצי שעה בתחילת כל יום. המפגשים יהיו בנושאים אינטגרטיביים, חגים ומועדים, אקטואליה ונושאים הקשורים ישירות לחיי היום יום שלנו בבית ספר. בניגוד לחונכות האישית, החונכות הקבוצתית מתקיימת בקבוצות. בחירת החונך הקבוצתי: בתחילת שנת הלימודים יוצעו לילדים חונכים קבוצתיים לבחירה מתוך צוות הבית. בית הספר יעשה כמיטב יכולתו לענות לבחירה של התלמיד מתוך החונכים שהוצעו לו. השוני מבתי ספר אחרים

השוני של בית הספר הדמוקרטי מבתי ספר אחרים מתבטא בכמה דברים, שני הדברים הבולטים ביותר הם: מועדון: בבית ספר דמוקרטי לב השרון קיימים "מועדונים" שהם בעצם מקום ישיבה בתוך בית הספר שם בדרך כלל יש ספות משחקי שולחן ועוד ... המועדון מחולק לפי שכבות גיל דומות. לכל כמה שכבות גיל יש מועדון משותף שמטרתו לגבש את בני השכבה והשכבות, מקום שבו ניתן לשבת, לשחק, לדבר או כול דבר אחר.

 היחס בין מורים לתלמידים -   בבית ספר שלנו יש יחס טוב בין המורים לתלמידים, כשהתלמידים מרגישים שיש להם בעיה או כשהם צריכים עזרה ועצה יש להם למי לפנות. זה חשוב שבבתי ספר יהיו קשרים כאלה בין המורה לתלמיד מכיוון שזה נותן ביטחון והרגשה טובה. המורים מכבדים את התלמידים והתלמידים מכבדים את המורים.

תוצאות סקרים של תלמידים כחלק מכתיבת ערך זה, ערכנו סקר בין כמה מתלמידי בית הספר. להלן השאלות והתשובות. למה בחרת ללמוד בדמוקרטי? סיכום תשובות התלמידים: ניתן לראות שרוב התלמידים הגיעו לביה"ס בגלל שהם נהנים מחופש הבחירה והייחוד של הביה"ס (4 תלמידים).חלק אחר מהתלמידים (3) אמר שהגיעו לביה"ס בגיל צעיר בהחלטת ההורים.שניים אמרו שהם נשארים מחוסר ברירה .כי אין בתי ספר טובים אחרים בשבלים.אחד ציין שאין הרבה ש"ב. מה מאפיין את ביה"ס? סיכום תשובות התלמידים: רוב התלמידים (5) ציינו שמה שמיוחד בבית הספר הדמוקרטי לב השרון הוא חופש הבחירה. חלק גדול (4) ציין את היחס בין מורים לתלמידים. התלמידים ציינו גם את הדברים הבאים:פרלמנט,הקהילה הרחבה ועוד... בנוסף ציינו רוב התלמידים שלמדו בעבר בביה"ס אחר כי הם מרגישים שבדמוקרטי סומכים עליהם יותר. מה הכי מעניין בביה"ס? סיכום תשובות של תלמידים: הדברים שהכי מעניינים את רוב תלמידי בית ספר הדמוקרטי לב השרון הם: הקורסים עצמם ומגוון הקורסים, החונכויות האישיות. חלק קטן ציין את פינת החי כמקום מעניין.


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]