משתמש:Rchxct/תוספת לערך תסמונת אספרגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה.
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה. שיחה

המאפיינים של הילדים האוטיסטים בעלי התפקוד הגבוה:

1.      קושי להתחבר – קושי חברתי.

2.      קושי לפענח התנהגות לא מילולית כמו הבעות פנים - NONEVERBAL LEARNING DISABILITIES .

3.      הקושי להיכנס למחשבה של מישהו אחר, להיגיון של מישהו אחר - אין להם את היכולת לזהות מצבים מנטליים של האחר שמולם כגון מצב רגשי של מיש עומד מולם כגון עצב, שמחה, הומור, ציניות וכד' (ניסוי סאלי ואן, ניסוי שעוסק בהבנה של האדם להיכנס ל "ראש" של השני)

4.      תחומי עניין צרים – מתעניינים בכמה תחומים מצומצמים, אך שולטים בהם באופן מוחלט. לדוג' יכול להיות אוטיסט שכל מה שמעניין אותו זה רצח הנשיא קנדי, ואת זה הוא ידע באופן מוחלט לפרטי פרטים שקשה לתאר ! זה סוג של כפייתיות.

5.      מגושמות מוטורית – קושי במוטוריקה גסה, כגון משחקי כדור וכד'.

6.      חוסר גמישות לגבי שינויים בשגרה – חיים בצורה מאוד רוטינית, חזרתית, ויש להם קושי לקבל שינויים המוציאים אותו משגרת יומו הרוטינית. לדוג', מורה מחליף זה משהו שקשה מאוד לילדים כאלו לקבל והם חייבים הכנה לדבר כזה.

7.      שפה גבוהה, אבל מכנית, טכנית, ללא אינטונציה רגשית - הם מאוד מילוליים, מדברים המון. יכולים לפגוש אדם שכלל לא מדברים ולהתחיל לדבר איתו שעות על תחום מסוים שמעניין אותו בלי לעצור ובלי להבין שמה שהוא מדבר זה כלל לא מעניין את מי שהוא מדבר אליו.

יש היום המון אפשרויות לקדם אותם, והכלל הגדול בזה הוא לחשוף אותם כמה שיותר להתנהגויות נורמליות, כמובן עם תיווך מתאים כדי שלא "ילכו לאיבוד". חשוב לשדך בינם לבין ילדים אחרים, לא עם כולם ביחד, אלא באופן פרטני, ע"מ לעזור לו לצאת מהבדידות