לדלג לתוכן

משתמש:Renana535/ אומץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אומץ לחרדים אמן גרפיטי חרדי שפועל בעיר מודיעין עילית.

מבוא[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אומץ לחרדים" תושב מודיעין עילית. אנונימי. מעיד על עצמו שהוא עבר את המסלול החרדי הרגיל: חיידר, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה,

הילדים שלו לומדים במוסדות חרדיים בעיר,הוא מלמד בישיבה.

בלילות הוא יוצא לרסס בעבודות שלו הוא מוחה על אבלות בחברה ובייחוד על היחס לשונה ועל החשיבות למה יגידו

אומץ באה מיתוך החברה החרדית ובישביל החברה החרדית שהוא אוהב ומאריך הביקוראת שלו על החברה החרדית נוקבת וזועקת את כול מה שלא ראוי לומר בכול במה אחרת .

הכתובת הראשונה שנכתבה על הקיר מתארת מלחמה לשם שמיים

לשאלה מאפו הוא התחיל אומץ מספר: היה לי חברותה בכוילל שנאלץ לגלגל כספים מגלגל חובות וכיבל הצעה להיות רבה בחדר ואז הוא דיבר עם אשתו דיבר עם הורים שלו וכולם אמרו לו אזוב תיראה מילה זה היה רבה בכיתה ח כיתה חשובה אבל זה היתה אצאה לכיתה ב כיתה ב זה לא מתאים לך אתה בן אדם חשוב מידי וזה למרות שרבה זה אמור להיות תפקיד חשוב לכאורה שליחות אפילו ואז הוא פשוט היה מדוקה ומתוסכל והוא שאל את הרב שלו והרב שלו אמר לו לא מה פתאום זה לא בשבילך ואני פשוט הרגשתי כול כך רע בשבילו כי ידעתי שהוא באמת רוצה את הדבר הזה וזה טוב לו וזה מתעים לו לעבוד עם ילדים קטנים פשוט הלכתי. קמתי בלילה זה אפילו לא היה באמצה הלילה זהיה בערב כך היה לי בדיוק ספרי שחור לא קניתי הלכתי וקניתי ספרי במיוחד היה לי ספרי בבית והלכתי וכתבתי על גדר מול הבית שלו מה אכפת לך מה יגידו האחרים?  כאילו תעשה מה שטוב לך ואז כאילו ראיתי את התגובות שאנשים הגיבו על זה ואמרתי לעצמי וואו אני עשיתי כן משהוא כול כך טיפשי ואנשים מתייחסים לזה ממש  בירצינות וגרפיתי זה משהוא מעוד מיוחד באיזה שהוא מקום בזה שאני לא עומד מאחורי זה זה לא שאני בא ואומר למישהו תיראה אני חושב שכחה וכחה וכחה אני חושב כחה וכחה  כי גרפיטי זה לא אני שעומד מאחורי זה יש כן איזה מסר יש כן  איזה מסר בן אדם כורה את המסר בלי אחשב להתחיל לחשוב מי אמר לי את זה.(מיתוך ראיון שארכתי עם אומץ)

"אומץ זה לא האדם זה הפעולה זה יכולת לקום ולעשות"

תגובה לצביעה בלבן של הקיר

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחיל לרסס

התחיל להציג בגלריה פחות מאלף

השתתף בתערוחת אמני רחוב

הוציא הד סטרת

יצירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:הילד הצועק אחרי מחיקה.jpg
הילד הצועק אחרי מחיקה ותוספת

רוב העבודות של אומץ ממוקמות במודיעין עילית בנוסף יש עבודות גם בירושלים ותל אביב

לשם שמיים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

על קיר בחפציבה רוססו שני דמויות בלבוש חרדי נילחמות" לשם שמיים" אחרי שהקיר ניצבע בלבן הופיעה הקתובת מה אתם מסתירים מתיחת ללן הזה? גם אותה מחקו והיום יש שם כבר כתובת שלישית לא הכול שחור לבן הציורים וקתובות בעיר מגיבים למחיקות ומיתיחסים עליהן

מדבקות כשרות:[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומץ הוציא מדבקות אישור כשרות מתעם ועדת הרבנים ברשותו ונישלחו לכול מי שביקש בדואר ניתן להיתקל בהן בכול הארץ העבודה הזאות מדברת על עודף הכשרויות ועדות רבנים שגובות כספים. לדוגמה פלפון כשר יכול לאלות כימעת כפול רק כי שברו בוא חלק מהדברים.

אומץ כמיצג תופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אומץ הוא אדם אחד אבל הוא גם מיצג תופעה מספיק לישמועה את אותם אמשים שמודים בשקט שאחשב כתוב על הקיר את מה שהם מרגישים ולא מעיזים לומר ואולי הם לא הרוב אבל הם לא מיאות, חרדים שבלי שום רצון לבתר על הדת או על החברה החרדית רוצים שהיה באה יותר שקיפות, יותר כנות, פחות פחד מי דעות אחרות ומי ביקוראת (להוריד באריכה אני מחשיבה את אומץ לחשוב ביגלל האנשים שסביבו ביגלל שזה יותר מיאדם שקם ליצאוק צעקה פרטית)

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התגובות בעיר נאות בין כעס וזלזול לאהדה והזדהות

תגובות חיצוניות מחוץ לחברה החרדית.

מקוראת נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבה באנגלית

קטה מיתוך "הרחובות הם שלנו"

דף פיסבוק של "אומץ לחרדים"

כתבה

maveze?!togo ynet יהדות

"הכול שקרים"

פיצ'יפקעס