משתמש:Rigbi/התזכיר של אוגוסט פרנק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ב- 26 לספטמבר 1942, שיגר גנרל ה- אס אס אוגוסט פרנק שעמד בראש האגף לניהול מחנות הריכוז (SS-WVHA)


סודי ביותר עותק 4 מתוך 6 26 בספטמבר 1942 אל: ראש מנהלת חיל-המצב של הס"ס לובלין

    מפקד מחנה הריכוז אוושביץ

הנושא: טיפול ברכוש לרגל היישוב מחדש ופינוי היהודים מבלי להתחשב בכל התקנות הצפויות להתפרסם במהלך חודש אוקטובר, בדבר ניצול רכושם של היהודים המפונים והבלתי מפונים, יש לנהוג בהתאם לנוהל באשר לרכוש הנישא איתם – רכוש אשר בכל התייחסות בעתיד, יוגדרו טובין שמקורן בגניבות, קבלת טובין גנוב וטובין צבור: 1.א'. כסף במזומן בשטרות של בנק הרייך, צריך להיות מופקד לחשבון 158/1488 של ה ס"ס המשרד הראשי לכלכלה ומנהל ב- שוהנברג.

 ב'. מטבע זר (במזומן או לא במזומן), מתכות נדירות, תכשיטים, אבנים יקרות ויקרות למחצה, פנינים, זהב שמקורו בשיניים וגרוטאות זהב, יש להעביר ל  ס"ס המשרד הראשי לכלכלה ומנהל, שהוא אחראי להעברה מידית לבנק הרייך.
 ג'. שעונים מעורערים  ושעוני יד מכל הסוגים, עטים נובעים, עפרונות מכניים, מכשירי גילוח אלקטרוניים וידניים, אולרים, מספריים וארנקים יתוקנו על ידי ס"ס המשרד הראשי לכלכלה ומנהל בחנויות לתיקון מיוחד, ובהמשך, ינוקו, יוערכו ויש להעביר את הטובין בהקדם לחזית. המשלוח לחיילים הוא על בסיס מזומן באמצעות 
    הדואר. המחירים יהיו ברמה של שלושת רבעי המחיר, ויש להבטיח כי כל קצין וחייל לא יוכל לרכוש יותר משעון אחד. פטור ממכירתם הינם שעוני הזהב שניצולם מוטלים עלי. התמורה הולכת לרייך.
 ד'. הלבשה תחתונה לגברים ובגדי גברים כולל נעליים, נדרש למיון והערכה. לאחר כיסוי הצרכים של אסירים במחנות ריכוז ובמקרים יוצאי דופן עבור החיילים, יש למסור אותם לידי למרכז לתיאום גרמנים אתניים (Volksdeutsche Mittelstelle). התמורה הולכת לרייך בכל מקרה.
 ה'. בגדי נשים והלבשה תחתונה לרבות נעליים, בגדי ילדים ולבני ילדים לרבות נעלי ילדים, צריך להיות מסופק למרכז לתיאום גרמנים אתניים נגד תשלום. הלבשה תחתונה של משי טהור תועבר למשרד הכלכלה של הרייך על פי פקודת ס"ס המשרד הראשי לכלכלה ומנהל. הזמנה זאת מתייחסת  גם להלבשה תחתונה בסעיף ד' 
    לעיל.
 ו'. מזרוני נוצות, שמיכות טלאים, שמיכות צמר, בדים לחליפות, צעיפים, מטריות, מקלות הליכה, צלוחיות תרמוס, כיסויי אוזניים, עגלות ילדים, מסרקים, תיקי יד, חגורות עור, סלי קניות, מקטרות טבק, משקפי שמש, מראות, סכינים, מזלגות, כפות, תרמילי גב, מזוודות העשויות מעור או חומר מלאכותית יועברו למרכז 
    לתיאום גרמנים אתניים. נושא התשלום יתקבל במועד מאוחר יותר.
    את הצרכים בשמיכות טלאים, שמיכות צמר, צלוחיות תרמוס, כיסויי אוזניים, מסרקים, סכינים, מזלגות וכפות, ניתן יהיה לספק מהמלאים בלובלין ובאושויץ, כנגד תשלום מקרנות תקציביות.
 ז'. מצעי מיטה כגון סדינים, מצעים, כריות, מגבות, מטליות ניגוב, מפות שולחן יש להעביר למרכז לתיאום גרמנים אתניים כנגד תשלום. סדינים, מצעים, מגבות, מטליות ניגוב ומפות שולחן, ניתן לספקם מהמלאים לצרכי החיילים כנגד תשלום מקרנות התקציב.
 ח'. משקפיים, מונוקלים מכל סוג, יש למסור למשרד הרפואי לתועלתם. (משקפיים עם מסגרות זהב יש למסור ללא המשקפיים יחד עם מתכות נדירות). הסדר התחשבנות עבור המשקפיים והמונוקלים יכול שלא להתקיים בהתייחס לערך הנמוך שלהם והשימוש המוגבל שלהם.
 ט'. פרוות יקרות מכל הסוגים, גסות ומתוקנות, יש למסור למנהל מחנות הריכוז. פרוות רגילות (כבש, ארנבת ועורות ארנב) יש לדווח למחלקה B II שבמנהל מחנות הריכוז והן יועברו למפעל ההלבשה רוונסברוק של ה וואפן ס"ס שליד פורסטנברג (מקלנבורג).
 י'. כל הפריטים המוזכרים בסעיפים ד', ה' ו- ו' לעיל ששווים חמישית או שתי חמישיות של הערך המלא או שהם חסרי תועלת לחלוטין, יועברו דרך מנהל מחנות הריכוז, למשרד הכלכלה של הרייך לשימוש. לגבי הפריטים שאינם מוזכרים בסעיפים ב- ב' – ט' לעיל, יש להגיש בקשה למנהל מחנות הריכוז להחלטה בדבר 
   ניצולם.

2. מנהל מחנות הריכוז, ימסד את כל המחירים תחת שליטה משפטית. אולם הערכה זו יכולה להתבצע מאוחר יותר. ניתן לבטל הערכה של פריטים קטנים אשר הינו רק בזבוז זמן וכוח אדם. מחירים ממוצעים לפריטים בודדים יש למסד באופן כללי. לדוגמה, זוג מכנסי גבר משומשים – 3.00 RM, שמיכת צמר 6.00 RM וכיו"ב.

  מחיר משלוח ק"ג אחד של פריטים חסרי תועלת למשרד הרייך, יקבע .
  יש להקפיד על כך שהטלאי הצהוב יוסר מכל הבגדים והביגוד החיצוני שיש למסור. יתר על כן, פריטים שיש למסור, נדרשים לחיפוש של חפצי ערך מוסתרים ותפורים. החיפוש צריך להיעשות בתשומת לב המרובה האפשרית.

הייל היטלר [חתום] פרנק ס"ס בריגדפירר ובריגדיר גנרל של הוואפן ס"ס