משתמש:RiverSongTam/מעוף הדרקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מעוף הדרקון
קובץ:Dragonflight.jpg
מידע כללי
מאת אן מק'קפרי

מעוף הדרקון (באנגלית: Dragonflight) הוא ספר מסוגת המדע הבדיוני מאת הסופרת האירית-אמריקאית אן מק'קפרי. זהו הספר הראשון בסדרת הדרקונים של פרן. מעוף הדרקון  ראה אור לראשונה בהוצאת ספרי בלנטיין ביולי 1968.[א]רומן זה נוצר מסדרה של נובלות, ביניהן שתיים שבזכותן הייתה מק'קפרי לסופרת הראשונה שזכתה בפרס הוגו ובפרס נבולה.

בשנת1987, דרג לוקוס, כתב העת למדע בדיוני ופנטזיהאת "מעוף הדרקון" במקום התשיעי מתוך 33 ברשימת "ספרי המדע הבדיוני הטובים ביותר בכל הזמנים", על סמך סקר שנערך בקרב מנויי כתב בעת.

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מעוף הדרקון" הורכב משתי נובלות נושאות פרסים שראו אור בכתב העת אנלוג למדע בדיוני. החלק הראשון, החיפוש בווייר שאוייר על ידי ג'ון שונהייר, הופיע על שער מהדורת אוקטובר 1967. החלק השני, רוכב הדרקון ראה אור בשני חלקים בתחילת דצמבר 1967.

רקע לעלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"מעוף הדרקון" מתרחש בעתיד הרחוק על פרן, כוכב לכת המאוכלס על ידי בני אדם. המתיישבים הראשונים התכוונו לאמץ בהדרגה אורח חיים חקלאי דל בטכנולוגיה, אך נאלצו להתקדם במהירות רבה יותר לאחר מפגש עם הקורים הקטלניים שנפלו עליהם מהשמיים. המתיישבים רתמו את הדרקונים המעופפים ויורקי האש של פרן (שעברו שינויים גנטיים במטרה לפתח בקרבם יכולות טלפתיות ולייצר דרקונים גדולים יותר) כדי להשמיד את הקורים בשמי פרן, בטרם יגיעו לפני השטח ויוכלו להתחפר ולהתרבות באדמת כוכב הלכת. בני האדם הצליחו לבסוף להגיע לכדי איזון אקולוגי ולצור תרבות, חברה וכלכלה משגשגות, שהתפשטו על פני היבשת הצפונית של פרן. עם זאת, כאשר סיפור זה מתחיל, מרווח ארוך באופן חריג מתקפות הקורים גרם לאוכלוסייה הכללית לבטל את איום בתור אגדה, ולחדול בהדרגה מתמיכתם בוויירים, מקום הגידול והאימון של הדרקונים. נכון לתחילת הסיפור, רק ווייר אחד ממשיך להתקיים בקושי, ואילו חמשת האחרים התרוקנו באופן מסתורי ובבת אחת במהלך תקופת השקט הקודמת.

הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תבנית:Notelist

המלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:ספרי ספרי בלנטיין]]
שגיאת ציטוט: נראה כי בדף קיימות תבניות "ביאור" אך לא תבנית "ביאורים" להצגתן.