משתמש:Ronikh/חרדה לפני הריון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חרדת טרום לידה

חרדת טרום לידה Antenatal Anxiety

הדעה הרווחת היא שתקופת ההריון היא תקופה מלאת ריגושים, קסם ועוצמה נשית. זה ודאי נכון, אבל יותר מדויק יהיה לתאר את התקופה הזו כ'רכבת הרים'.

כי לצד שיאים של התרוממות רוח, התרגשות וציפיה, יכולים להגיע זמנים שהצבעים השולטים בהם הם אפור ושחור, והם מלווים בעיקר ברגשות חרדה, פחדים ואפילו דיכאון מתמשך.

לא פשוט להבחין ולאבחן דיכאון בהריון או חרדה בהיריון. בעיקר מפני שתסמיני הדיכאון, כמו קשיי שינה או שינויים בהרגלי האכילה, דומים מאוד לתחושות הטבעיות של נשים רבות בזמן ההריון. לעיתים אף יופיעו תסמיני חרדה ותסמיני דיכאון יחד ויהיה קשה להפריד ולהבדיל ביניהם.

בנוסף, ישנן נשים שחוששות לחשוף את רגשותיהן בפני הקרובים להן ולעיתים גם בפני רופאיהן. בייחוד רגשות המנוגדים למה שכביכול מצופה מהן בתקופה זו.

אם את סובלת מאחד או יותר מהתסמינים המפורטים בהמשך, חבל שתרגישי מצוקה כה קשה בהריון, עבורך וגם עבור התינוק. דעי שיש עזרה יעילה מאוד למצב שבו את נמצאת.

במצב זה, תמיכה רגשית הכרחית עבורך. טיפול פסיכולוגי אישי ואחראי יעזור לך להבין את הטלטלה הרגשית שאת עוברת ויקל על מצוקתך. בטיפול תוכלי לזהות את נקודות החוזק שלך ולקבל כלים פשוטים להתמודדות יעילה עם החשש, הספק ואי הוודאות.


הורותא: http://www.horuta.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%9F/%D7%93%D7%99%D7%9B%D7%90%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%9F/