לדלג לתוכן

משתמש:Rotten777222/סטמראד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סטמראד היא חברה ישראלית אמריקאית שבסיסה בת"א, ישראל, שמפתחת, מייצרת ומוכרת ציוד אישי להגנה מפני הקרינה הנפלטת בעת שבירת מולקולות לאטומים בודדים. מוצר הדגל של החברה הוא הגאמא 360, מכשיר שתפקידו להגן מפני קרינה באזור מח העצם בעצם האגן של המשתמש בו. זאת החברה היחידה בעולם שמייצרת ציוד הגנה אישי שיעודו להגן על המשתמשים בו מקרינת אנרגיית גאמא גבוהה, והראשונה לשלב חלקי מגן אחרים במוצרים שלה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטמראד הוקמה בדצמבר 2011 על ידי דר' אורן מילשטיין ודניאל לויט. ההשראה להקמת החברה נבעה מאסון צ'רנוביל בו מכבי אש ומהנדסים רבים שהגיעו לזירה ראשונים מתו ממנות גדולות של קרינת אנרגיית גאמא במחלה שמוכרת בתור "תסמונת הקרינה החריפה". ההשראה הזו תודלקה בתחושה של דחיפות בגלל איום הולך וגדל של הפצצת מדינת ישראל הפצצה גרעינית. בעקבות האסון הגרעיני בפוקושימה במרץ 2011, השניים שיתפו פעולה עם חתני פרס נובל רוג'ר קורנברג, אהרון צ'חנובר ​​ועתיד להיות חתן פרס נובל מייקל לויט עם חזון משותף 'להציל את אלה שמצילים אותנו'. הקבוצה התחזקה לאחר הצטרפות הפרופ' ריצ'רד צ'מפלין.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי מילותיו של שותף המייסד דוקטור אורן מילשטיין, "זו הפעם הראשונה שמוצר מסוג זה מגן נגד קרינת גאמא, עד כה האנשים שנחשפו לקרינה זו נהרגו." הבעיה העיקרית בניסיון לייצר מגן שמיועד לכל הגוף היא המשקל לפי מילותיו של מייקל לויט: "להכין חליפה שמיועדת לכל הגוף עם רמת הגנה כזו תשקול בערך 200 קילו" ולכן פתרונות ההגנה הקודמים תמיד יוצרו משכבות דקות של חומר כבד מטבעו שמקשה על הקרינה לחדור ובכך מאפשר תזוזה. סוג ההגנה הזה אפקטיבי רק בשביל לחסום קרינת אלפא וביתא, ועדיין לא אפקטיבי בחסימת קרינת גאמא. לכן מגנים קיימים אינם מסוגלים למנוע את ההשפעות הבריאותיות החריפות מהחשיפה לקרינת גאמא (כמו:"תסמונת הקרינה החריפה"). קו המוצרים של סטמראד נבדל משאר המוצרים שבשוק בכך שהם אינם מנסים להגן ולכסות את כל גוף המשתמש אלא את אזור האגן העשיר במח עצם.


שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

חגורת ה"גאמא 360" מיועדת למכבי אש, פרמדיקים, שוטרים, חיילים ומגיבים ראשוניים לאסונות כמו רעידות אדמה, מתקפות בסגנון אסון התאומים אשר חושפות אותם לקרינה. כשמוצרם "אסטרוראד" (AstroRad) יהיה מוכן לשימוש, מטרתו תהיה לשמש אסטרונאוטים המצויים בעומק החלל.


פרסים ואותות הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרכז החלל ביוסטון- דגם משימת "מאדים". מוזאון החלל, לונדון- דגם "עולם המחר" . המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה, וחלל- דגם מיוחד. פרס החדשנות לשכת המסחר לשנת 2013 של ישראל-יפן. סדרת ההרצאות "לבוש חכם", מכון רדקליף, אוניברסיטת הרווארד.



קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://en.wikipedia.org/wiki/StemRad