משתמש:Roy191/מירב שחם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מירב שחם - אמנית עכשווית רב תחומית- מעצבת, מאיירת, מוזיקאית ומלחינה

מתוך דברי פתיחה שנשאה בפסטיבל Pecha Kucha בשנת 2009:

"אני מציירת בני אדם. מציירת אותם חסרי עטיפה, פגיעים וחשופים. בוחרים בעצמם בין אהבה לתלות, בין בדידות לזקנה, ילדות לנאיביות. מחנכים ומנחמים אחד את השני עד שכל מה שנשאר זה רגישות גדולה כמעט כואבת".

מירב שחר נולדה בחיפה בשנת 1979. מירב אם לבת ונשואה ליהוא ירון, מוזיקאי אינדי ישראלי נגן גיטרה בס וקונטרבס, זמר, מלחין, פזמונאי ומפיק מוזיקלי שאת עטיפות אלבומיו- ״דברים יומיומיים כאלה״ (2011) ו״אמן השכנוע העצמי״ (2013)- איירה מירב.

מירב היא אמנית עכשווית רב תחומית; מעצבת, אמנית, מאיירת, מוזיקאית ומלחינה; בוגרת בהצטיינות לימודים במחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצ"ו חיפה, 2006.

כיום, מירב עובדת כפרילנסרית בתפקיד ארט דירקטורית בזכיינית 'רשת', ומרצה במחלקות התקשורת החזותית של המכון הטכנולוגי חולון – HIT, בית הספר לאמנות קמרה אובסקרה שבתל אביב ובויצ"ו- אקדמיה לעיצוב, חיפה, כשבימים אלו אף עובדת על תערוכת יחיד שנייה. מירב, כאמנית רב תחומית מאתגרת את עצמה ואת כשרונה במגוון תחומים כשבין השאר היא מאיירת למארזי דיסקים של מוזיקאים מתעשיית המוזיקה המקומית; מציגה בתערוכות ופסטיבלים מקומיים; במשך מספר שנים הייתה מירב המעצבת של החומרים הגרפיים של פסטיבל אינדינגב, כשלאחרונה עברה לקדמת הבמה והשתתפה בפסטיבל כיוצרת מוזיקלית כשהופיעה בקטעים מאלבומה הראשון "איש שלא הבחין בשום דבר" שהטקסט של הרצועות בו לקוח כולו מתוך הספר של הסופר השוויצרי רוברט ואלזר הנושא את אותו השם כמו האלבום- "איש שלא הבחין בשום דבר". הספר תורגם על ידי רן הכהן, נערך על ידי נגה אלבלך ועובד מוזיקלית בשיתוף בעלה של מירב, יהוא ירון.

מירב מעידה על עצמה שאיננה ציירת ומגדירה את עצמה כמאיירת. היא מאיירת אנשים דמיוניים, בונה עולמות חבויים, מנפישה אבנים, חוקרת את העבר וחרדה מהעתיד. מירב עושה שימוש בעיקר בטכניקת הקולאז׳ ושימושים רבים בדיו.

מירב הציגה את עבודותיה במשך השנים במספר רב של תערוכות ופסטיבלים חשובים:

  • איש שלא הבחין בשום דבר - תל אביב 2013
  • אלפרד וחברים- תערוכה קבוצתית, תל אביב 2012
  • חלומות- תערוכה קבוצתית, יפו 2012
  • מוזיאון חיפה לאומנות- תערוכת יחיד, חיפה 2012
  • אלפרד וחברים- תערוכה קבוצתית, תל אביב 2011
  • Toy- תערוכה קבוצתית, תל אביב 2011
  • גלריית בעלי המלאכה- תערוכה קבוצתית, תל אביב 2010
  • פסטיבל סרטי אנימציה בינלאומי- תל אביב 2010
  • פאצ'ה קוצ'ה- תל אביב 2009
  • התוצרת- אירוע מיוחד המשלב אמנות עירונית ומוזיקה חיה, תל אביב 2008
  • KOMOCLASSI- אירוע מוזיקה ואמנות, 2007

בין עבודותיה ניתן להצביע על מספר פרויקטים בולטים:

  1. אלבום ותערוכת יחיד בשם "איש שלא הבחין בשום דבר", שילוב של איור, סאונד, פיסול, חומר ומוזיקה בהשראת הספר באותו שם "איש שלא הבחין בשום דבר" של ואלזר השוויצרי: במרכז התערוכה דמות דחלילית, מרובדת ומרופטת, בבטנה טמונה קופה רושמת המדפיסה ללא הפסק פלטי טקסט, המבקשים לחלוק מטען של מחשבות והרהורים טרופים. המסרים הנפלטים נערמים וממלאים את רצפת הגלריה, כך שהצופה נאלץ לדרוך על ערימות הפתקים בכדי לסייר בחלל. חלקם נתלו על קירות הגלריה, ולצדם פתקים מלאי רישומי דיו של שחם.בתוך המיצב נשתלו אוזניות דרכן יכולים המבקרים להאזין למוסיקה מתוך אלבום קונספט שחיברה, הלחינה ושרה שחם, בהשראת קובץ הסיפורים. האלבום השלם מספר סיפור, וקטעים שונים ממנו מושמעים דרך אוזניות שנשתלו בתוך המיצב. בנוסף מוקרנת בתערוכה עבודת וידאו, שנוצרה בטכניקת האנימציה קאט אאוט, שמעבירה את הצופה אל חוויה מקבילה המתרחשת בגלריה.
  2. סדרת דימויים שהוצגה בפסטיבל הפאצ'ה קוצ'ה 2009, מתוך עטיפת האלבום "על חורבות האביב" של קטב מרירי; קטע מסרט אנימציה שנקרא "Spring in your heart"  של להקת Panic Ensemble.
  3. מירב שחם // אוצרת: גלי טימן- סדרת איורים בהשראת ואלזר.
  4. עיצוב אריזות אלבום למוזיקאים מתעשיית המוזיקה המקומית- מרינה מקסמיליאן בלומין, דני סנדרסון, קטב מרירי, יהוא ירון. ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://www.facebook.com/events/680654988626226

http://www.haaretz.co.il/gallery/design/.premium-1.2135491

http://bananamoon.co.il/about/

http://vimeo.com/10229535

http://pearlsbydavidpearl.telavivian.com/2013/10/06/merav-shacham-man-who-didnt-notice-anything/

http://alfredgallery.com/?tag=%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%91-%D7%A9%D7%97%D7%9D [1]http://www.youtube.com/watch?v=d418LhfGnx8