משתמש:Sagie2812/Breakdance

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


(Breakdance) הידוע גם כברייקינג וביבוינג הוא סוג של ריקוד אקרובטי המהווה את אחד מיסודות תרבות ההיפ הופ. הריקוד מאופיין בתנועות קטועות וחדות משולבות בתנועות גליות זורמות וכמו כן אקרובטיקת רצפה. הסגנון הושפע מהקפואירה ותנועות ברייקדאנס רבות לקוחות מתרגילי האקרובטיקה של הקפוארה. אלמנט מוכר של הברייקדאנס הוא ה-Moonwalking (הליכת ירח) שאומץ על ידי מייקל ג'קסון והפך לאחד מסמליו. מוזיקת הברייקדאנס היא מוזיקה אלקטרונית או היפ הופ בשילוב סקראצ'ינג (Scratching).

השם "ברייקדאנס" ניתן לריקוד זה כי בתחילת דרכו, הוא נרקד רק לצלילי קטעי המעבר ("ברייק") בשירי פאנק, דיסקו ורגאיי, קטעים בהם כל כלי הנגינה השתתקו והמתופף המשיך לנגן רק את המקצב. קטעים אלה נדגמו מאוחר יותר והפכו למקצבים הבסיסיים של מוזיקת ההיפ-הופ. הסגנון היה פופולרי ביותר בשנות ה-80, אז ניתן היה למצוא רקדני ברייקדאנס בפינות הרחוב ובכיכרות. ברייקדאנס הוצג כסיגנון שהוא נגד מילחמות שזה בימקום לריב יש לנו באטל שזה קרב אפשר לעשות אותו במעגל בכול מקום.כדי להיות רקדן ברייקדאנס צריך בסך הכול מוטיבציה ורצון להצלחה. bboy:

"בי-בוי" (B-boy) הוא הכינוי לאדם שרוקד ברייקדאנס. מקור הכינוי באנגלית, מהמילים bogie-boy ו bronx-boy וBreaker-Boy ו BreakDance-Boy. הוא מתייחס לבנים ולבנות גם יחד, אך לבנות שרוקדות ברייקדאנס נהוג יותר לקרוא בשם "בי-גרל המעגל

ריקוד הברייקדאנס מתבצע בדומה למשחק הקפואירה כאשר הרקדן נמצא במכרז המעגל (או "מעגל הברייקדאנס") ואותו מקיפים שאר המשתתפים, המוחאים כפיים לפי הקצב (ביט). בשונה מהקפואירה, רקדן רוקד במעגל לבד ואיש לא נכנס ורוקד במקביל אליו (פרט לתחרות קבוצתית בה לפעמים מספר רקדנים מבצעים קטע משותף).

גם בקרבות בין רקדנים הביצוע הוא לפי תור ועד סיום הקרב לא נכנס לרקוד במעגל אף רקדן אחר.

לקבוצה הראשונה קראו "רוק סטאדי".(Rock Steady-רוק יציב בתרגום חופשי).