לדלג לתוכן

משתמש:Saharazarfard/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

באבק יצחקי


באבק יצחקי (בפרסית: بابک اسحاقى; ) הוא עיתונאי וכתב טלויזיה ישראלי ממוצא איראני שעובד ככתב לערוץ הטלויזיה הבין לאומי ׳׳איראן אינטרנשנול ׳׳.

ביוגרפיה:

באבק יצחקי נולד בטהראן שבאיראן למשפחה יהודיה. הוא חי באיראן עד גיל עשרים .

הוא למד בבית ספר מוסלמי אבל חלק מהלימודים שלו עשה בבית ספר יהודי בטהראן כמו ׳׳עוצר התורה׳׳ ו׳׳אליאנס׳׳ ועלה לישראל בשנת 1988 .לפני זה בשנת 1986, כשהיה בן שמונה עשרה, באבק נעצר על ידי משמרות המהפכה באיראן באשמת יציאה מהמדינה באופן לא חוקי. הוא נעצר בזמן הבריחה קרוב לגבול עם פקיסטן. לאחר קרב יריות של המבריחים מול אנשי משמרות המהפכה, בסופו התהפכה המכונית של המבריחים ובאבק הצליח לברוח מהמכונית להרים ולאחר יום נעצר והובא למתקן המעצר של משמרות המהפכה בעיר זאהדאן במזרח איראן.

באבק סיפר על שישה חודשים קשים שכללו עינויים והשפלות במעצר של משמרות המהפכה . הוא שוחרר בעזרת שוחד ששילם אביו.  אחרי שנתיים שוב ניסה באבק את מזלו בלעבור את הגבול בעזרת מבריחים והפעם הצליח והגיע לפקיסטאן ומשם לאירופה ובסופו של דבר הגיע לישראל. באבק יצחקי למד באוניברסיטת תל אביב מזרחנות אך עזב את הלימודים באמצע.במשך שנים רבות בישראל, באבק היה פעיל פוליטי מוכר בקרב מתנגדי משטר האיסלאמי באיראן וארגן בישראל הפגנות תמיכה לעם האיראני המתנגד למשטר.

באבק נשוי ולו שתי בנות.


עיתונות:

באבק החל את קריירה העיתונאית שלו עם כתיבת מאמרים לעיתונות, לאתרים ולמדיה פרסית מחוץ לישראל. לצד זה הוא כתב תור לעיתון ״שהיאד״ בשפה הפרסית שיצא לאור בישראל . באבק עבד כמה שנים עם רדיו ״קול ישראל״ בפרסית בהנהלת מנשה אמיר. הוא המשיך את שיתוף הפעולה עם מנשה אמיר גם אחרי סגירת הרדיו והיה כמה שנים קריין של רדיו ׳׳פיאם ישראל״ בשפה הפרסית. בנוסף, הוא היה גם כתב של ערוץ הטלויזיה ׳׳קול אמריקה ׳׳בפרסית שנמצאת בעיר הבירה של ארה״ב, וושינגטון.   

איראן אינטרנשנול-

באבק יצחקי הצטרף לערוץ איראן אינטרנשנול שנה אחרי היווסדה. הערוץ מהר מאוד הפך לפופולרי ביותר בתוך איראן עם עשרות מיליוני צופים. לערוץ יש משרדים בכמה ערים מרכזיות בעולם וביניהן ירושלים. באבק יצחקי הוא כתב בכיר של הערוץ בישראל וכתב הערוץ האיראני הראשון שנכנס לבסיס כיפת ברזל. באבק נכנס לעזה כמה פעמים במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״ ושידר ישירות לתוך איראן ליד בית חולים שיפא וליד המנהרות של חמאס ברצועה. באבק היה הכתב הראשון שדובר צה״ל, דניאל הגרי, הכניס לבסיס צבאי (נבטים) כדי להראות ולהוכיח לאיראן כי הבסיס לא ניזוק בהתקפה האיראנית. בקרירה של באבק עשרות ריאיונות עם בכירי הפוליטיקאים בישראל כמו: בני גנץ , אהוד אולמרט, נפתלי בנט , יואב גלנט ועוד.באבק מרבה להתראיין בערוצים ישראלים בתור פרשן לענייני איראן.

איומים על חייו:

עיתונאי איראן אינטרנשנול מאוימים באופן קבוע עלידי שלטונות באיראן. משרד המשפטים של הרפובליקה האיסלמית באיראן כינה את הערוץ ״איראן אינטרנשנול ׳׳כארגון טרור׳׳ ומאז חיי עיתונאים של הערוץ בסכנה. באבק יצחקי הוא אחד העיתונאים המאוימים ביותר בישראל. תומכי המשטר באירן איימו ומאיימים על חייו בכל יום. תוכנית הטלויזיה ״עובדה״ בישראל דיווחה שאנשי מודיעין האיראני ניסו למשוך את באבק לטורקיה ומשם רצו לחטוף אותו לאיראן. תוכנית שנחשפה על ידי סופר איראני שנעצר ונשפט לחמש שנות מאסר באיראן.

ספר שירה בפרסית:

באבק יצחקי כתב ספר שירה בשפה הפרסית בשם ׳׳ הדור השרוף׳׳ בפרסית نسل سوخته .בספר כמאתיים שירי מחאה נגד המשטר באיראן ובעד זכויות הנשים.