משתמש:Shirapaz12

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לווין תצפית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לווייני תצפית כדור הארץ או לוויני חישה מרחוק של כדור הארץ הם לוויינים שתוכננו במיוחד עבור תצפית כדור הארץ מהמסלול, בדומה ללווייני ריגול, אך מיועדים לשימושים לא צבאיים כגון ניטור סביבתי, מטאורולוגיה, יצירת מפה וכו '.

דוגמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לתארך את המופע הראשון של חישה מרחוק באמצעות לוויין לשגר את הלוויין המלאכותי הראשון, ספוטניק 1, על ידי ברית המועצות ב -4 באוקטובר 1957. [1] ספוטניק 1 החזיר אותות רדיו, אשר מדענים השתמשו כדי ללמוד את היונוספירה. [2] נאס"א השיקה את הלוויין האמריקאי הראשון, Explorer 1, ב -31 בינואר 1958. המידע שנשלח בחזרה מגלאי הקרינה שלו הוביל לגילוי חגורות הקרינה של ואן אלן. [3] החללית TIROS-1, שהושקה ב -1 באפריל 1960 כחלק מתוכנית ה- TIROS של נאס"א (טלוויזיה אינפרא-אדום תצפיתית), שלחה בחזרה את קטעי הטלוויזיה הראשונים של דפוסי מזג האוויר שייקחו מהחלל. [1] נכון לשנת 2008, יותר מ -150 לווייני תצפית בכדור הארץ היו במסלול, רשמו נתונים עם חיישנים פסיביים ואקטיביים ורכשו יותר מ -10 טרה-בתים של נתונים מדי יום.

לווינים בכדור הארץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב לווייני תצפית כדור הארץ נושאים מכשירים שיש להפעילם בגובה נמוך יחסית. גבהים מתחת 500-600 ק"מ נמנעים ככלל, אם כי, בגלל גרור אוויר משמעותי על גבהים נמוכים כל כך לבצע מהלכים תכופים rebust manuuvres הצורך. תצפיות כדור הארץ ERS-1, ERS-2 ו- Envisat של סוכנות החלל האירופאית וכן החללית MetOp של EUMETSAT מופעלות כולן בגבהים של כ -800 ק"מ. החללית Proba-1, Proba-2 ו- SMOS של סוכנות החלל האירופית מתבוננות בכדור הארץ מגובה של כ- 700 ק"מ. תצפיות כדור הארץ של איחוד האמירויות, DubaiSat-1 & DubaiSat-2 ממוקמות גם במסלולים של כדור הארץ התחתון (LEO) ומספקות תמונות לוויין של חלקים שונים של כדור הארץ. כדי לקבל (כמעט) כיסוי גלובלי עם מסלול נמוך זה חייב להיות מסלול הקוטב או כמעט כך. מסלול נמוך יהיה תקופה מסלולית של כ 100 דקות וכדור הארץ יסתובב סביב הציר הקוטב שלו עם כ 25 מעלות בין מסלולים רצופים, עם התוצאה כי המסלול הקרקע הוא זז לכיוון מערב עם אלה 25 מעלות אורך. רוב הם במסלולים סינכרוני שמש.

במסלול גיאוסטציונרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

חללית נושאת מכשירים אשר לגובה של 36,000 ק"מ מתאים לפעמים להשתמש במסלול גיאוסטציונרי. מסלול כזה מאפשר כיסוי רצוף של יותר מ 1/3 של כדור הארץ. שלוש חלליות geostationary על קווי האורך נפרדו עם 120 מעלות יכול לכסות את כדור הארץ כולו למעט באזורים הקוטב הקיצוני. סוג זה של מסלול משמש בעיקר לוויינים מטאורולוגיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]