משתמש:Shmaya111

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

== גרטה (הנרייטה קוזניצוב ) ==

גרטה קוזניצוב על רקע דלתות זכוכית עם אחד מציוריה



גרטה (ברוסית greta‏ 13 בנובמבר 1940 חרקוב ) ציירת ריאליסטית הוליסטית של נופים ואתרים קדושים . היא התמחתה במוטיבים מאזור העיר המקראית "שילה" וירושלים . את ציוריה ניתן לראות בגלריה הנמצאת ביישוב שילה .

גרטה נולדה ב13 לנובמבר 1940 י"ב חשוון תש"א , בעיר חרקוב באוקרינה , ב21 ליוני 1941 הגיעו הנאצים , וגייסו את כל הגברים לצבא רבים מבני המקום ברחו לסיביר , כתינוקת נסעה ברכבת כחודש ימים, וחלתה באסטמה הסובלת ממנה עד היום . משפחתה קבעה את מקומה בעיר איז'בסק המשמשת כבירת רפובליקת אודמורטיה עד לאוגוסט שנת 45 , שם נולד אחיה יעקב זייצוב שהיום מתגורר באמריקה . לאחר המלחמה חזרה משפחתה לחרקוב , וגילו שסב המשפחה שהיה בעל דמות תורנית חסידית , נתלה בידי האוקראינים ושרפו את ספריו בהם היה לומד . שם החליטה גרטה ללמוד ציור והיא בת 6 שנים סה"כ , סיימה בהצטיינות את לימודי הציור , אך לא התקבלה ללמוד באוניברסיטה בגלל שיקולים גזעניים .

האומנית גרטה לא מצאה עבודה בעיר חרקוב בתחום האומנות , ועברה לגור בעיר "נורילסק" שם לימדה את אומנות הציור , שם גם הכירה את אלכסנדר קוזניצוב , נולדה להם בת והיא התגרשה ממנו , היא ובתה חזרו לחרקוב , וב14 לדצמבר 1990 עלתה לארץ ישראל מקום אליו כל כך השתוקקה להגיע .

בתחילה גרה בשכונת נווה יעקב , אך לא מצאה מנוח לנפשה וחיפשה מקום שהנפש המיוחדת שלה תמצא את מקומה, אחת משבתות הקיץ הגיעה לביקור ביישוב שילה ומיד התאהבה בנופיה המרהיבים ובאווירה הרוחנית שמשכן שילה היה שוכן בה בעבר. מיד עברה האומנית לגור בשילה ומאז ועד היום היא קבעה את משכנה בשילה .

גרטה התגלתה כאומנית בינלאומית ורבים עולים אליה לשילה ללמוד טכניקות ציור ייחודיות וציורים בעלי עומק ומשמעות המלווים את עבודתה.

כיום גרטה מתגוררת בשילה ומלמדת מבוגרים וילדים את אומנות הציור והיא בת 81, בנוסף על כך היא מציירת ציורים העולים בפרי דמיונה .