משתמש:Shulydarmo/מטאיזם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מטאיזם היא פילוסופיית חיים מעשית, המשקפת את הדרך בה הלא מודע מנהל את חיינו. 'מטא' ביטוי מקדים ביוונית קדומה שפירושו – 'מעבר'. היכולת לבחון את המתרחש מלמעלה, ללמוד על טבעו. זו הדרך שלנו להתבונן במה שמפעיל אותנו, מאחורי הקלעים, לאתר ולשחזר את אותם דפוסים, רטטים לא מודעים, המעצבים ומכתיבים את חיינו ובכך יוצרים את אשליית המציאות.

המייסדת[עריכת קוד מקור | עריכה]

פריידי מרגלית גדלה בבית חרדי בירושלים, במשפחה מחבקת בחסידות גור. עד שנת 2010 עסקה ביזמות נדל"ן בחו"ל, התנהלה בהצלחה בעולם החומרי והארצי, חיה חיים מלאים ומרגשים. מותו של אחיה הקטן, חיים אל-עזר, בגיל 14, באמצע החיים, היה לאירוע מכונן שתפס אותה לא מוכנה, היווה נקודת מפנה משמעותית לגילויים העתידים להפוך את חייה. בעקבות מותו של חיים, פריידי יצאה לחקור את עולם התודעה. מהר מאד גילתה תשובות, ברורות וסדורות, אשר לימים גובשו לשיטת לתפישת ה"מטאיזם™", דרך מתקדמת לחקור וללמוד את התודעה, להתנהל נכון ויעיל יותר במשחק החיים. פריידי חיה כיום בהוד השרון עם אהובתה אלימור, זוגתה לחיים ושותפתה לחזון.

בשנת 2010 הוקם "מרחב מודעות", בית ספר לפיתוח התודעה. מרחב המוביל לחשיפת רבדים שונים של התודעה, מזמין למסע של גילויים ואהבה עצמית.

בסיס השיטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילוסופיית המטאיזם באה לפוגג את אשליית קווי הגבול המתקיימים בינינו לבין העולם החיצון. המטאיזם מתווה דרך מהפכנית להתבוננות במתרחש, להבין כי ה"מציאות" אינה אלא השתקפות מדויקת, הולוגרמה של נבכי תודעתנו, ומתוך תפישה זו ביכולתנו להתבונן פנימה, להביא לשינוי בתוכנו, וליהנות ממציאות המשתנה סביבנו. המטאיזם דוגל בחקר התודעה. באמצעות שיטה זו אנחנו לומדים לנהל את חיינו, לפענח באופן עצמאי את הדפוסים והמנגנונים המוטבעים בנו, מלווים אותנו לאורך שנים, חוסמים אותנו. לפי שיטת המטאיזם, המטופל הוא המטפל הטוב ביותר עבור עצמו, וביכולתו ליצור לעצמו חיים שהם גן עדן, הלכה ומעשה. מטפלים בשיטת המטאיזם מביאים את עצמם למיומנות מדויקת של עבודה עם גלי גמא, גלי מוח מהירים במיוחד, בהם המוח נמצא במצב פעילות מוגברת.

התפתחות השיטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עקרונות השיטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המטאיזם מתווה דרך להתבוננות במתרחש, להבין כי ה"מציאות" אינה אלא השתקפות מדויקת, הולוגרמה של נבכי תודעתנו, ומתוך תפישה זו ביכולתנו להתבונן פנימה, להביא לשינוי בתוכנו, וליהנות ממציאות המשתנה סביבנו.

מטפלים בשיטת המטאיזם עובדים עם גלי גמא,  גלי מוח מהירים במיוחד, בהם המוח נמצא במצב פעילות מוגברת.

תוכניות דגל של השיטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

- המשחק: תוכנית “המשחק” מעודדת את התלמידים לגייס את כוחותיהם הפנימיים בכדי להיטיב עם עצמם וליצור סביבה מיטיבה גם לאחרים. התוכנית מבקשת להנגיש לכל תלמיד את עולמו הפנימי בשאיפה לסייע לו לגלות את כוחותיו ובכך להקל על התמודדויות היום יום באמצעות תפיסת חווית הקיום כמשחק רב זירות ושלבים. תכנית מס'

השיטה בתקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]