משתמש:Slloopy/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אחד העם 101- דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מירי פסקל שחקן- אילן פלד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקחית מירי מגלה את הנאות החיים דווקא אחרי מותו הטראגי של בעלה ראובן ומנסה להשתייך ל"אלפיון העליון" באמצעות הכסף הרב שניתן לה כפיצויים לאחר מותו. בעקבות השינוי במצבה הכלכלי, מירי ויפית פסקל (בתה), נמכרו את דירתם הנמצאת באחד העם 1 ועברו להתגורר בפנטהאוז בבניין יוקרה בתל אביב. הכסף הרב שניתן לה לא שינה את מירי פסקל והיא ממשיכה לעבוד כפקחית חנייה נאמנה. ראובן לא נעלם מחייה של מירי והוא מופיע כרוח בכל פעם שהיא במצוקה. הוא ממשיך להיות חברה הטוב, ודוחף אותה למצוא אהבה.

ראובן פסקל שחקן- אורי גוטליב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראובן פסקל נפצע בצבא ואיבד את רגלו. הנכות הפיזית שלו לא השפיעה עליו, הוא תמיד היה שמח בחלקו, אהב ודאג לאשתו מירי ולביתו יפית. כשראובן הוזמן להדליק משואה בטקס, הוא נשרף מהמשואה ונפטר. רוחו של ראובן תמיד מגיעה לעזור למירי פסקל כאשר היא שרויה במצוקה או בבעיה.

אילנית שחקנית- ענת מגן שבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקוסמטיקאית של אחד העם 1. עזבה את עבודתה עקב עזרתה בשווארמה השכונתית של בעלה הדתי החדש, מיקו. עקב קשר הנישואים של אילנית עם מיקו, אילנית חזרה בתשובה. למרות עזיבתה של מירי מבניין אחד העם 1, שתי החברות שמרו על קשר הדוק.

יפית פסקל- יעל פוליאקוב

ליפית היו חיים לא היה קלים. היא אדם מקסים ולבבי, אך מכוערת מאוד. בתור נערה מתבגרת, היא אבדה את אביה- מאורע קשה מאוד. אימה של יפית, מירי פסקל, לא רצתה שביתה תרגיש בחיסרון אביה והשתדלה להעניק לה אהבה רבה.

ליפית פסקל מעולם לא היו שאיפות גדולות מידי ומאז שירשה הרבה כסף גם חלומות כבר אין לה. יפית מתאהבת בירון ועושה הכול כדי לפתות אותו ולזכות באהבתו. היא עובדת עם ירון בחנותו- הנקניקולוג.

ירון- ארז בן הרוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ירון נקש הוא חברה הראשון של יפית פסקל, מנהל סניף נקניקולור -חנות נקניקיות. ירון הוא הבוס של יפית.הוא הוא לא התברך בשכל רב, אך הוא אדם אופטימי ושמח. למ רות שאמה של יפית, מירי, לא אוהבת אותו, הוא לא נותן לזה לעצבן או להעליב אותו. 

ירון מגיע ממצב כלכלי נמוך ומבית מסורתי והעושר בביתה של יפית מושך אותו.

שולה נמירוביץ- יעל פוליאקוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

שולה נמירוביץ' היא אישה בעלת ערכים שהשתתפה בעמותות וארגונים שונים לא למטרות רווח. כעת היא יו"ר עמותת נענ"ע (נשים עשירות למען נשים עניות). 

המעבר של מירי פסקל מהבניין והשינוי במעמדה הכלכלי והחברתי הוביל לקרבה מסוימת בין שולה למירי פסקל. שולה רוצה לצרף את מירי למועדון התורמים העשירים ומחברת אותה לעולם הזה.

חבשוש- ארז בן הרוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבוס של מירי פסקל בעירייה הוא הפקח חבשוש. למרות שהתעשרה, מירי פסקל ממשיכה לעבוד בעבודתה כפקחית חנייה וזאת רק כדי לקבל את הפנסיה ואת השעון מהעירייה.

חבשוש מאוד מתעצבן על מירי בגלל שהיא עושה מה שבא לה. מאחרת לעבודה, עושה סידורים אישיים בזמן העבודה ואפשר לומר שלא ממש אכפת לה מהעבודה. בנוסף, מירי חושבת שחבשוש מוצא כי היא בחורה מושכת ויפה אך כמובן שהיא טועה.

מייק- אורי גוטליב

מייק הוא שכנה החתיך של מירי פסקל. אמריקאי בן 41 אשר עובד בשגרירות האמריקאית. גבר שמור היטב, עדין, מנומס ואדיב. מדבר מעט מאוד עברית ומתגורר בארץ רק חצי שנה.

מירי פסקל פגשה את מייק לראשונה במעלית הבניין והתאהבה בו.

בת חן- ענת מגן שבו

בת חן היא נערה פיקחית, מגניבה, מצחיקה חכמה ונאמנה לעצמה. היא נערה עצמאית שעובדת בנקניקולור, יחד עם יפית פסקל וכך מממנת את עצמה. 

בת חן לומדת עם יפית פסקל באותו בית ספר והן חברות מאוד טובות. חכמת החיים של בת חן באה לידי ביטוי בעצות המעולות שהיא נותנת ליפית כאשר היא מנסה להוציא ממנה את הנשיות והאסרטיביות שאין בה. כחברה טובה היא מחזקת את יפית במקומות שאימה לא מחזקת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד העם 101- הדמויות אתר רשת