לדלג לתוכן

משתמש:Taliaaharoni/טליה אהרוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ד"ר טליה אהרוני היא מייסדת ארגון "מעלה" לאחריות תאגידית, מרצה לאחריות תאגידית, יזמות חברתית ואסטרטגיה, מומחית לאסטרטגיה עסקית ותקשורתית, יזמית ופעילה חברתית. ביוגרפיה טליה אהרוני נולדה וגדלה בתל-אביב, למדה בבית הספר היסודי "יהודה המכבי" ובגמנסיה "הרצליה", ושירתה בצה"ל בחיל המודיעין. אהרוני בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מה- New York Institute of Technology; בעלת תעודה לניהול יחסי ציבור מה- Institute of Public Relations UK באנגליה, ובוגרת התוכנית לניהול שיווק ופרסום (תל"מ) בפקולטה לניהול ע"ש רקנאטי באוניברסיטת תל אביב. וכיום דוקטורנטית בנושא "גלוקליזציה של תחום האחריות התאגידית בישראל" בהנחייתו של פרופ' גדעון קוץ באוניברסיטת 'פריס 8' שבצרפת.

את תחילת דרכה המקצועית עשתה אהרוני עם שובה משנת לימודי יחסי ציבור באנגליה ,בחברת "פורום יחסי ציבור". החברה בבעלות העתונאים יוחנן גולדברג (דובז'ה) ודוד אשכול היתה ממניחות יסודות תחום יחסי הציבור בישראל. בשנת 1975 , יצאה אהרוני עם בעלה ללימודים ועבודה בארה"ב. והמשיכה עבודתה התקשורתית כעוזרת קצין העיתונות של הקונסוליה הישראלית בניו-יורק. בסוף שנות ה-70, ימי פסגת קמפ-דיוויד, תיאמה את הקשר השוטף עם מערכות העיתונים והמידיה האמריקאיות כולל כינוס תדרוכי העיתונאים עם רה"מ מנחם בגין ובכירים נוספים, תיאום משלחות עיתונאים בכירים לישראל ושימור הקשר עם נציגי התקשורת הישראלית בניו יורק.

עם שובה לישראל מארה"ב, הקימה אהרוני את חברת "מסר יחסי ציבור" אשר לקוחותיה המרכזיים כללו את חברת המחשבים CDC (קונטרול דאטה), חברת ישראכרט, ופסטיבל ישראל 1982. בשנת 1984 הצטרפה להנהלת גיתם BBDO, שם ניהלה במשך 13 שנים את פעילות יחסי הציבור כמנכל"ית חברת גיתם פורטר-נובלי. החברה ניהלה אסטרטגיה תקשורתית וקמפיינים משולבי פרסום מהחדשניים והגדולים בישראל. על לקוחותיה נמנו החברות והמשקיעים הגדולים במשק הישראלי בצד מוסדות ציבור ומשרדי ממשלה. הבולטים שבהם: קבוצת כלל, קבוצת קלרידג', קרן קרב, מעריב, רוברט מקסוול, התאחדות המלונאים, משרד התיירות, תנובה אחרי משבר הסיליקון, האוניברסיטה המורמונית על הר הצופים, טבע, ירושלים 3000, הסוכנות היהודית, ההסתדרות הרפואית, קופת חולים מכבי ורבים נוספים. בשנת עבודתה האחרונה בגיתם ניהלה את מיזם :"ישראל 2000" מודל פעולה להשקעה קהילתית במימון קרן כהנוף הקנדית ואיגוד הבנקים.

ביוני 1997, פרשה אהרוני מגיתם והכריזה על "שנת חופש" במהלכה כיהנה כיועצת אישית לשר האוצר דאז, יעקב נאמן. "שנת החופש" הניבה את הקמת ארגון "מעלה" כמיזם חברתי-עסקי. בהתבסס על מודל הארגון האמריקאי BSR ובמימון קרן כהנוף הקנדית וקרן פורד הבינלאומית, ייסדה אהרוני את ארגון מעלה אשר לראשונה הציג לקהילת העסקים הישראלית תפישה משלבת בין חשיבה עסקית רציונלית, ויעדים ברורים של רווח ותשואה, לבין חשיבה ערכית חברתית.

מעלה, מיסודה של אהרוני הינו ארגון המסייע לעסקים בישראל בפיתוח ויישום אסטרטגיות של אחריות חברתית-סביבתית כגישה עסקית. מ-2003 מפעיל הארגון את דירוג מעלה, אשר מדרג חברות ציבוריות ופרטיות בישראל על פי מאפייני ותפקודי האחריות החברתית-סביבתית שלהן. ב- 2006 השיקה  מעלה בהנהגתה את מדד מעלה, כמדד סחיר, בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

אהרוני נחשבת ל"ממציאת" תחום האחריות התאגידית בישראל, וכאחת ממנהיגי התחום בזירה העולמית. כמי שהובילה את הטמעת נושא האחריות החברתית בסדר היום של חברות גדולות בישראל, ופרצה את הדרך לשיתופי פעולה אסטרטגים של המגזר הפרטי עם גופי ציבור וארגוני החברה האזרחית, ביססה אהרוני את תחום האחריות התאגידית כמקצוע ניהולי. (קורס ההכשרה למנהלי אחריות תאגידית שיזמה במעלה הכשיר כבר מאות מנהלים המועסקים בחברות בישראל). יחד עם ניהול מעלה ובהמשך דרכה המקצועית, שמשה אהרוני כחברת הוועדה הישראלית לגיבוש התקן החברתי העולמי ISO 2600, דירקטורית בבנק "אינווסטק", חברת הוועדה הציבורית המייעצת של ארגון "קו משווה" ,חברה בוועדה המייעצת של ארגון "שיתופים", וחברה בוועד המנהל של ארגון "מידות" המקדם אפקטיביות כאמת מידה עיקרית במערך שיקוליהם של משקיעים חברתיים ובניהול עמותות. אהרוני נמנתה על משתתפי השולחן העגול לשיח בינמגזרי במשרד רה"מ בו כיהנה והיתה חברה פעילה במהלך שש שנים במועצה הציבורית העולמית של ה- GRI (הארגון המתווה את כללי הדיווח הלא פיננסי) וברשת העולמית של מנהלי ארגוני אחריות חברתית-סביבתית של עסקים.

לאחר עשר שנות פיתוח וניהול מעלה, העבירה אהרוני את ניהול מעלה למי שהכשירה וכיהן כסגנה, מומו מהדב, ובתהליך הדרגתי פרשה מניהול הארגון.

עם פרישתה שקדה אהרוני על חקר ותיעוד תהליך ההטמעה של רעיון האחריות התאגידית, הקמת ארגון מעלה והשפעתו על המרחב הציבורי בישראל. המחקר אשר כותרתו " גלוקליזציה של אחריות תאגידית : התפתחות ואיפיון שדה האחריות התאגידית בישראל, ניתוח תרחיש ארגון מעלה 1995-2010 " התקיים במסגרת תכנית הדוקטורט באוניברסיטת פריס. באוקטובר 2016 הוענק לאהרוני תואר דוקטור בהצטיינות יתירה.

אהרוני ממשיכה בפיתוח וליווי תחום האחריות התאגידית כמרצה באקדמיה בבית הספר לניהול ע"ש רקנטי באוניברסיטת תל-אביב ובבית הספר לניהול של המסלול האקדמי במכללה למינהל, בכנסים בינלאומיים ולוקאלים, בהנהלות חברות, בתוכניות הכשרה של דירקטורים, כחברה ברשת הבינלאומית של מייסדי ומובילי ארגוני אחריות תאגידית וכחברה בפורומים ציבוריים. בנוסף נמנית אהרוני על חבר הנאמנים של קרן וולף, הנהלת האגודה לזכויות האזרח.

אהרוני מתגוררת בתל אביב, נשואה לד"ר עמרם אהרוני, ואם לשלושה.



קישורים חיצוניים: גלוקליזציה של אחריות תאגידית, תיזה : http://primage.tau.ac.il/libraries/brender/booksf/2961890.pdf אשת השיווק של אפריל: טליה אהרוני, מנכ"ל מ.ע.ל.ה, באתר YNET, 9 באפריל 2003. עינב בן יהודה, טליה אהרוני, באתר הארץ, 20 באפריל 2007. אחריות תאגידית בישראל – הווה ועתיד/ שיחה עם טליה אהרוני, במגזין לאחריות חברתית– צמיחה אחראית, דצמבר 2011. מאמרים וקטעי עתונות : טליה אהרוני, אחריות מלווים למפגעים סביבתיים בזכות הגישה הוולנטרית מתוך : Quarterly Banking Review / רבעון לבנקאות, 1 December 2008, Vol.מ"א(165), pp.96-99


אתר מידות – לעשות טוב, טוב יותר. אתר מעלה – עסקים מנהיגים אחריות חברתית. אתר BSR אתר GRI אתר קרן וולף