משתמש:Taliev/ביטוח סייבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כיום, הסיכונים אליהם חשופים עסקים עוברים מהממד הפיזי- נזק לרכוש או נזקי גוף, אל הממד הוירוטאלי- חשיפת נתונים ומידע. השינוי בסוג הסיכונים אליהם חשופים הארגונים מביא גם לשינוי בכיסוי הביטוחי אותו מציעות חברות הביטוח. בעת מתקפת סייבר, הסיכון לעסק נחלק לשני סוגים- הראשון- סיכונים לעסק עצמו כגון, אובדן הכנסות כתוצאה ממניעת גישה למערכות המחשב ומניעת שירות, פגיעה במוניטין, נזק למערכות המחשב עצמן ותופעה שהולכת וצוברת תאוצה - סחיטה ודרישת כופר. השני- סיכונים לצד שלישי כגון, הפרת פרטיות, דיבה, הפרת זכויות יוצרים ופגיעה במוניטין.

התוקפים הפוטנציאלים מונעים לרוב מהחיפוש אחר רווח כלכלי אך גם גורמים עוינים המונעים פוליטית או אפילו עבודים ממורמרים.

למרות המחשבה שמתקפת סייבר מהווה סיכון בעיקר עבור ארגונים גדולים, הסטטיסטיקה היום מלמדת שדווקא ארגונים בינוניים וקטנים הם המטרה המועדפת על האקרים. ראשית בשל העובדה שקשה יותר לפרוץ את מערכות ההגנה של ארגונים גדולים, שנית, במתקפת סייבר זמן התגובה למתקפה הינו קריטי, ארגונים בינוניים וקטנים לעיתים אף לא ישימו לב כי הארגון תחת מתקפה ולא יגיבו במהירות. בשדה הקרב הקיברנטי לתקופים יש כמעט תמיד יתרון על מערכות ההגנה לכן מתקפת סייבר על כל ארגון הינה שאלה של זמן.

מעבר לשיפוי הכספי שמעניק ביטוח סייבר, מספק המבטח גם שירות ניהול אירוע הכולל אנשי מקצוע המבצעים שמאות טכנולוגית- מאתרים את החדירה ומנטרלים אותה, אנשי יחסי ציבור לניהול הפגיעה במוניטין, ניהול משפטי של האירוע ועוד.