משתמש:Tamarpri/אימפקט הגנה עצמית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אחת משתי תכניות ההגנה העצמית המועברות ברוח "שיטת אל הלב" בידי עמותת אל הלב.

קורס ההגנה העצמית הייחודי מיועד ספציפית לנשים ומציעה כלי התמודדות עם מצבי ההטרדות והפגיעות האלימות הנפוצים ביותר בחייהן של נשים. הקורס המיובא מארצות הברית נחשב ליעיל ביותר בעולם כיום, בעקבות מאפיין ייחודי שלו. התלמידות משתתפות בסימולציות של מצבי איום מהמציאות, למול תוקף מדומה- מדריך הלבוש בחליפת מגן מיוחדת ומגלם את הגורם התוקף והמאיים בסימולציה. השיטה מאפשרת לנשים לגלות את מלאו העוצמה הקיימת בגוף שלהן, כשהן מפעילות אותה למול התוקף.

בשיטה לומדים טכניקות פיזיות יעילות המותאמות במיוחד לגוף האישה; הצבת גבולות מילוליים ואסרטיביות בכל תחומי החיים; מיומנויות אי הסלמה במגוון רחב של מצבים בלתי רצויים- מהטרדות רחוב ועד מקרי תקיפה מינית; פיתוח שפת גוף בוטחת ושימוש יעיל בקול.

הקורס עוסק במניעת אלימות כלפי נשים, ומתמשך בין 4-5 מפגשים, שאורך כל אחד מהם הוא ארבע-חמש שעות בהתאמה לגיל המשתתפות. הוא מונחה עי צוות מדריכות ומדריכים מוסמכים של "אל הלב", ונחשב כיעיל ביותר בעולם להגנה עצמית מפני תקיפות מיניות. במהלך השיעורים נלמדים כלים רבים בנושאי ביטחון אישי, אסרטיביות, ומניעת הפרת גבולות רגשיים ופיזיים. הקורס מועבר בקבוצות קטנות ובסביבה תומכת ובטוחה, ומוגדר עי רבות ממשתתפותיו כחוויה משנת חיים.

במהלך השנים, פיתחה "אל הלב" תכניות אימפקט שונות לפי מספר קבוצות גיל: יש קורסי אימפקט לנערות החל מגיל 11 ועד התקופה שלפני הגיוס. התכנים והאינטנסיביות של כל קורס מותאמים למשתתפות בהם: לכל גיל מותאם קורס עם דרישות גופניות ומנטאליות שונות, בהתאם לשלב ההתפתחותי בו הן נמצאות ולסוגי האלימות המופנים כלפיהן.

תבנית:לקריאה נוספת