לדלג לתוכן

משתמש:Tcha/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נוירוניקס בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים פרופ' מרטין רביי ויונתן בנטואיץ'
תקופת הפעילות 2008–הווה (כ־16 שנים)
משרד ראשי יוקנעם, ישראל
מוצרים עיקריים NeuroAD. מכשיר רפואי, לא פולשני וללא תרופות לטיפול בשלבים המוקדמים של דמנציה (במיוחד אלצהיימר). הטיפול רשום בפטנט.
 
www.neuronixmedical.com


המשימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשימה של Neuronix היא להפוך את התקדמות מחלת האלצהיימר ומחלות דומות, לברת שליטה. וזאת על ידי שימוש בשיטה טיפולית חדשה המביאה לשינוי במהלכן של מחלות ניווניות של מערכת העצבים ובמיוחד מחלת אלצהיימר (AD). הטיפול מתבצע על ידי מכשיר בשם NeuroAD שמשפר את איכות החיים של המטופלים ומציע תקווה לטווח הארוך. בראשות החברה קיים צוות ניהולי בעל מוטיבציה גבוהה שנתמך על ידי מועצת מנהלים ומועצה מדעית מייעצת המורכבת ממדענים מובילים בתחום הרפואי.


שיטת הטיפול והפטנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

המערכת NeuroAD, מציעה טיפול למצב קל עד בינוני של מחלת האלצהיימר, ומבוססת על שיטת NICE™(Non Invasive Cortical Enhancer). הפטנט משלב שתי שיטות טיפול במקביל: גירוי אלקטרומגנטי של אזורים במוח בשילוב אימון קוגניטיבי. הטיפול מכוון לאזורי המוח הספציפיים של החולה שנפגעו ממחלת האלצהיימר אשר מזוהים עבור כל חולה בנפרד. הגירוי גורם לתאי העצב לעבור ערור ארוך -LTP (Long Term Potentiation). ידוע שתהליכי למידה וזיכרון בתנאים אלה נעשה ביעילות רבה יותר, ומצד שני יעילותם נמוכה אצל החולים במחלה בגלל העדר התנאים.


ניסויים קליניים וכתבי עת מדעיים (Peer-reviewed)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניסויים קליניים, מערכת NeuroAD הראתה שיפור קוגניטיבי משמעותי מדיד לאחר כמה שבועות בלבד של טיפול. התוצאות, שפורסמו בכתב העת JOURNAL OF NEURAL TRANSMISSION [1], הראו שיפור משמעותי ביכולות הקוגניטיביות של המטופלים והטיפול נמצא בטוח. מחקרים גם ציינו כי השיפור נשמר במשך לפחות שישה חודשים שלאחר הטיפול.


אישורים בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטכנולוגיה של NeuroAD עברה ניסויים קליניים בהצלחה במרכזים רפואיים גדולים ברחבי העולם, בהם הוכחה היעילות הקלינית ובטיחות הטיפול כמו גם נמצאו עדויות למנגנון מאחוריה. בישראל הטכנולוגיה קיבלה אישור שימוש וכרגע מבוצעים בה טיפולים במרכזים ברחבי הארץ. באירופה המכשיר קיבל אישור CE לטיפול באלצהיימר בשלבים קל עד בינוני ונעשה בו שימוש במחקרים בארה"ב המכשיר נמצא במעמד מחקרי ועובר ניסוים קליניים ב- Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC), Boston MA, a teaching hospital of Harvard Medical school.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]