משתמש:Theassassin10000/Five Nights at Fraddy's

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

חמישה לילות אצל פרדי
Five Nights at Freddy's
כללי
סוגה הישרדות אימה , הצבעה ולחיצה
פיתוח סקוט קאוט'ון
הוצאה לאור Microsoft Windows - ‏8 באוגוסט 2014
Android - ‏27 באוגוסט 2014
iOS - ‏11 בספטמבר 2014
Windows Phone - ‏5 בדצמבר 2014
דרישות תוכנה
מנוע משחק Click Steam Fusion 2.5
פלטפורמות Microsoft Windows, iOS, Android, Windows Phone

Five Nights at Freddy's (בעברית: חמישה לילות אצל פרדי) הוא משחק אימה שיצא ב-8 באוגוסט 2014 ונוצר על ידי סקוט קאוט'ון. המשחק מתמקד בפיצרייה של פרדי, היכן שהשחקן משחק בתור מאבטח בלילות ומגן על עצמו מפני אנימטרונים דמויי חיות, שזזים לעבר השחקן וניתן לראות זאת על ידי השחקן באמצעות מצלמות אבטחה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מכליל חמישה שלבים (חמישה לילות), השחקן מתחיל את שמירתו בחצות ועליו לשמור על הפיצרייה עד שש בבוקר בלי שיפגע. השחקן מסוגל לצפות במצלמות אבטחה ולראות את תנועתם של האנימטרונים. השחקן יכול ללחוץ על מתג שידליק אור במקרה ואחד מהאנימטרונים נכנס פנימה למקום, גם חייב במקרים שכאלה לסגור את הדלתות לכניסת המקום שבו הוא נמצא. בנוסף לכך, על השחקן לחסוך בחשמל (זאת אומרת לא להדליק הרבה אור ולפתוח או לסגור דלתות) ואם לא יעשה זאת החשמל יכבה ולאחר מכן השחקן יותקף. השלבים הופכים ליותר קשים ואף יש לילה שישי סודי שהוא יותר קשה מהלילות הקודמים, ואף לילה שביעי שבו ניתנת לשחקן האפשרות לבחור את דרגת הקושי ואת זמינות האנימטרונים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות הראשית, שלאחר מכן שמה מתגלה בתור מארק שמידט, התחיל לעבוד שמירת לילה בתור מאבטח במסעדה "הפיצרייה של פרדי". מדי לילה יש לשחקן הודעה ממעסיקו שמסביר שהאנימטרונים במסעדה שכוללים את פרדי הדוב, צ'יקה התרנגולת, בוני הארנב ופוקסי השועל הפיראט, מסתובבים חופשי במהלך הלילות, ואם הם יהיו כך במשך זמן רב מצב הערנות שלהם ינעל וישאר כך. בנוסף המעסיק מציין שהדמויות רשאיות להסתובב בחופשיות אחרי התאונה במסעדה שכונתה "הנשיכה של 87". הוא מציין גם שאם האנימטרונים יראו אדם, הם יחשבו שהוא רובוט שאינו מחופש ו"יחפשו אותו בכוח" לתחפושת של פרדי ובעקבות כך יהרגו אותו.

במהלך המשחק ישנו עיתון אשר מודיע על היעדרות של חמישה ילדים שגופותיהם מעולם לא נמצאו , לאחר שאיש שלבוש כאנימטרון הכניס אותם לחדר האחורי במסעדה ונאמר שרצח אותם. ולאחר מכן המסעדה קיבלה ביקורות על כך שהאנימטרונים מריחים לא טוב ומוכתמים בדם ובריר סביב העיניים והפה שלהם ואף לקוח השווה אותם לפגרים.

משחקי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

Five Nights at Freddy's 2 יצא לסטים ב-11 בנובמבר 2014, יותר מוקדם מתאריך היציאה המקורי שהיה אמור להיות 25 בדצמבר 2014. ב-13 בנובמבר 2014 משחק ההמשך יצא ל-Android. משחק ההמשך מהווה פריקוול לקודמו והמשחק בשנת 1987, השחקן משחק בתור מאבטח אחר עוד לפני המאבטח ששיחק השחקן במשחק זה. בנוסף האויבים (האנימטרונים) חודשו ונראו אחרת בהשוואה לארבעת האויבים המקוריים. יש מכניקה חדשה גם שלא יהיו דלתות והשחקן פגיע עוד יותר לכן התווספה אפשרות לשים מסכה של פרדי בתור אמצעי הגנה במקרה ואנימטרון מתקרב לשחקן.


בתחילת 2015 הועלתה תמונה חדשה על ידי סקוט קאוט'ון לגבי Five Nights at Freddy's 3, שם רואים דמות חדשה ולא מוכרת שתופיע במשחק, בהמשך הוא פרסם תמונה שנייה שבה האנימטרונים מהמשחק השני מפורקים וארוזים בקופסה. ב-26 בינואר 2015 קאוט'ון הוציא טריילר ליוטיוב לגבי Five Nights at Freddy's 3, בו המשחק מתרחש במקום חדש שאמור להיות אטרקצייה לאימה במקום מסעדה והמשחק מהווה כמשחק המשך לשני המשחקים הקודמים. במשחק יש רק אנימטרון אחד שהוא גירסה אחרת של בוני הארנב ששמו הוא ספירנגטרפ (בעברית מלכודת קפיצים). תאריך יציאתו של המשחק הוא ב-2 למרץ 2015. וגרסת האנדרואיד יצאה ב-8 למרץ 2015 ול-iOS יצא ב-12 למרץ 2015.


ב-27 באפריל 2015 סקוט קאוט'ון פרסם באתר שלו תמונה חדשה לגבי Five Nights at Freddy's 4 , ששם רואים גרסה מפחידה , מעוותת וקמלה של אחד האנימטרונים שמחזיק גם בכובעו. בנוסך ישנו טקסט בתמונה שאומר "הפרק האחרון" שמציין שהמשחק הרביעי בסדרה הוא המשחק שיגמור את הסדרה. בנוסף צוין שתאריך היציאה הרשמי של המשחק הוא ב-31 באוקטובר 2015. ב-8 למאי הועלתה תמונה חדשה למשחק כאשר רואים גרסה מעוותת של בוני הארנב כאשר מצוינת המילה "האם זה היה אני?" ועל פי קהל המעריצים שני האנימטרונים הללו נקראים כסיוטים שנראים כמו האנימטרונים ואף בשני התמונות כתובה המילה (אם מבהירים את התמונה) "סיוט" ובמשך אותו חודש גם יצאו שתי תמונות של צ'יקה ושל פוקסי , ביוני הועלתה תמונה של אנימטרון חדש במשחק וביולי גם הייתה תמונה של גרסה זעירה יותר של ספרינגטרפ שנקרא "פלאשטרפ" (מלכודת קטיפה) ובאותו חודש יצאה גם טריילר רשמי למשחק שמציגה מכניקה שונה יותר , ולראשונה לא יהיה במסעדה אלא בבית של אדם שמנסה לשרוד את הלילה מפני האנימטרונים הסיוטיים. ביולי 2015 סקוט קאוט'ון , יוצר סדרת המשחקים הודיע כי לכבוד חגיגת שנה לסדרה אז תאריך היציאה של המשחק הוקדם ל-8 באוגוסט 2015 וכי ב-31 לאוקטובר תהיה חבילת הרחבה חינמית למשחק. אך ללא כל הודעה מוקדמת , המשחק יצא ב-23 ביולי 2015 למחשב.

משחק ספין-אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאוט'ון הודיע באופן רשמי על משחק ספין אוף לסדרה שיקרא Five Night's at Freddy's World (העולם של חמש לילות אצל פרדי) בספטמבר 2015. בשונה ממשחקיו הקודמים , משחק זה הוא משחק תפקידים שבו השחקן מגלם כשלל הדמויות מהיקום של חמש לילות אצל פרדי. קאוט'ון גם ציין כי משחק זה אכן יהווה כספין-אוף לסדרה , כך שעלילת סדרת המשחקים הראשית נגמרה. תאריך יציאתו הרשמית יהיה בשלב כלשהו ב-2016 , אך אמר כי הדמו החינמי למשחק יצא ב-31 לאוקטובר 2015. העולם של חמש לילות אצל פרדי יצא לאנדרואיד , ל-iOS ולמחשב.

אדפטציה קולנועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחים וורנר הודיעו באפריל 2015 שיש להם את הזכויות ליצור סרט על סדרת המשחקים. רוי לי , סת' גרהם-סמית' ודייויד קאצנברג מתחילים להפיק את הסרט. גרהם-סמית' ציין שהם משתפים פעולה עם קאוט'ון , יוצר סדרת המשחקים "סרט משוגע , מלחיץ , מוזר ומקסים". ביולי 2015 גיל קיינן יביים את הסרט וגם יתסרט אותו עם טיילר בורטון-סמית'. העלילה של הסרט תהיה עלילה מקורית , שלא תהיה באותו יקום של סדרת המשחקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:משחקי וידאו משנת 2014 קטגוריה:משחקי אנדרואיד קטגוריה:משחקי IOS קטגוריה:משחקי אינדי קטגוריה:משחקי Windows קטגוריה:משחקי Windows Phone